Spalio pradžioje užsiregistruoti į skyrių atėjusiai panevėžietei pensininkei Veronikai Šilinytei pakirto kojas, kai sužinojo, kad prašymą galės pateikti tik gruodžio 17 dieną.

„Pernai taip pat gavau kompensaciją už šildymą. Man buvo nurodyta šiemet spalį atvykti į skyrių prasitęsti kompensacijos. Taip ir padariau, tačiau pasakė, kad priims tik po dvejų mėnesių. Vadinasi, kol lauksiu savo eilės, turėsiu už šildymą mokėti visą kainą“, – jaudinosi moteris.

Panevėžio socialinės paramos skyriaus vedėjo pavaduotoja Zita Ragėnienė teigė, kad gyventojai be reikalo nerimauja – kompensacijos už šildymą, šaltą ir karštą vandenį gali būti skiriamos už praėjusius tris mėnesius nuo kreipimosi dienos. Taigi V.Šilinytė gaus kompensaciją ir už tą laiką, kol lauks savo eilės. Pastaruosius du mėnesius ji galės mokėti mažesnę sumą, nei nurodyta atsiskaitymo lapelyje. Kai bus skirta kompensacija, skirtumas bus išlygintas.

Panevėžiečiams pensininkams, kurie nedirba, kompensacija už komunalines paslaugas skiriama visam šildymo sezonui.

Neišmano, kaip įtikti

Panevėžio socialinės paramos skyrius dėl nesugebėjimo sklandžiai organizuoti paramos prašančiųjų priėmimo daug priekaištų susilaukė iš gyventojų, kurie kreipėsi dėl nemokamo vaikų maitinimo ir vienkartinės kompensacijos už mokymosi priemones.

Liepos ir rugpjūčio mėnesiais negalėję ar nenorėję stumdytis ilgose eilėse panevėžiečiai entuziastingai reagavo į pasiūlymą iš anksto registruotis, tačiau nusivylė taloną gavę ateiti tik po kelių savaičių. Tiek laiko, kiek jie turėjo laukti, kol bus priimtas prašymas, jų vaikai negavo maitinimo.
Z.Ragėnienė sakė, kad įvesdami išankstinę registraciją jie neišrado dviračio. Jos teigimu, taip eiles reguliuoja daugelis didesnių miestų socialinės paramos skyrių. Gyventojai žino, kad užsiregistravus reikės palaukti, todėl iš anksto planuoja registracijos laiką. Tarkim, jeigu vaikui reikia nemokamo maitinimo, į eilę tėvai registruojasi jau liepos mėnesį.

Į pastabą, kad galimybė panevėžiečiams registruotis iš anksto suteikta tik rugsėjį, Z.Ragėnienė atsakė, kad tėvai turėjo rasti laiko savo vaikų maitinimu pasirūpinti vasarą, nes kitos išeities nebuvo.
„Panevėžyje išankstinė registracija kol kas dar naujovė. Gyventojai dar neįpratę, dar ne viską supranta, todėl ir piktinasi. Laikui bėgant, tvarka turėtų pasiteisinti. Tą rodo ir kitų miestų patirtis“, – tikino pavaduotoja.

Šiauliečiai turi didelį praktiką

Rita Blauzdavičienė, Šiaulių savivaldybės Socialinės paramos skyriaus vedėja: "Mes išankstinę registraciją įvedėme jau prieš kokius šešerius metus. Nematome geresnės galimybės reguliuoti klientų srautus. Neturime tiek darbuotojų ir tiek patalpų, kad galėtume visus gyventojus priimti tą pačią dieną, kai jie kreipiasi. Šiauliečiai jau įpratę prie išankstinės registracijos, žino tvarką ir didelių problemų nekyla. Šiuo metu daug gyventojų kreipiasi dėl kompensacijų už komunalines paslaugas. Registruojame jau metų pabaigai ar kitų metų pradžiai. Gyventojai dėl to nenukentės, nes įstatymai numato galimybę gauti kompensaciją už praėjusius tris mėnesius."

Kauniečiams – ne naujiena

Ana Sudžiuvienė, Kauno miesto Socialinės paramos skyriaus vedėja: "Kaune išankstinė registracija nėra naujiena. Tai patogu gyventojams, nes nereikia stumdytis eilėse. Mieste yra kelios seniūnijos, jose gyventojai priimami be išankstinės registracijos.  Kauno miesto tarybos sprendimu, nedirbantiems neįgaliesiems ir pensininkams kompensaciją už šildymą skiriama visam sezonui. Jiems nėra prasmės kas tris mėnesius rūpintis pratęsti kompensaciją. Kiti gyventojai informuoti, kad kompensacija skiriama už praėjusius tris mėnesius. Jiems nereikia jaudintis, jei prašymas bus priimtas tik baigiantys metams."