Pasak teismo, pareiškėja teismui paaiškino, kad Vyriausybė 2003 m. birželio nutarimu „Dėl pieno supirkimo kainų 2003 metų birželio - gruodžio mėnesiais“ Lietuvos pieno perdirbėjus įpareigojo 2003 m. birželio-gruodžio mėnesiais pieno gamintojams mokėti 2002 m. tuo pačiu laiku mokėtas pieno supirkimo kainas.

Šis nutarimas ir Žemės ūkio bei Finansų ministerijų patvirtintos paramos teikimo pieną superkančioms ir/ar perdirbančioms įmonėms teikimo taisyklės įpareigojo pieno perdirbimo įmones (tarp jų ir AB „Pieno žvaigždes“) 2003 m. birželio - gruodžio mėnesiais supirkti pieną ne realiomis rinkos kainomis, o 2002 m. atitinkamų mėnesių kainomis.

Pasak pareiškėjų, įmonės negalėjo atsisakyti dalyvauti programoje, nes joje nedalyvaudamos būtų neturėjusios jokių galimybių konkuruoti su valstybės remiamomis įmonėmis. Bendrovė pažymi, kad Taisyklių vieno iš punktų nuostatas, reglamentuojančias paramos dydį ir jos skirstymo kriterijų, Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas 2004-10-28 sprendimu administracinėje byloje Nr. I1-08/04 pripažino prieštaraujančiomis LR civiliniam kodeksui ir LR konkurencijos įstatymo 4 str.

Taisyklėmis buvo nustatytas ydingas paramos skirstymo kriterijus, kuris buvo siejamas tik su įmonės užimama dalimi pieno perdirbimo rinkoje, tačiau visiškai neatsižvelgiama į konkrečios įmonės 2002 m. mokėtas kainas už pieną bei į realias, 2003 m. patiriamas išlaidas.

Lietuvos valstybę atstovaujanti Žemės ūkio ministerija mano, kad pareiškėjos teiginiai apie patirtą žalą dėl tariamai vyriausybės ir ministerijos neteisėtų veiksmų yra klaidinantys ir neatitinkantys tikrovės. Vyriausybės parama nebuvo skirta kompensuoti visų pieno perdirbėjų veiklos nuostolių. Paramos paskirtis buvo paremti pieno gamintojus, o ne pieno perdirbimo įmones, kurios, gavusios paramos lėšas iš valstybės biudžeto, konkuruotų tarpusavyje, supirktų neribotą rūšinio pieno kiekį ir gautų papildomų pajamų, kurias skirtų naujoms investicijoms.

AB „Pieno žvaigždės“, dalyvaudama valstybės skiriamos paramos pieno gamintojams skirstymo programoje, pasiekė naudingų tikslų - 2003 m. baigė pelningai, neprarado pieno gamintojų, išlaikė tvirtas pozicijas rūšinio pieno supirkimo ir pieno produktų realizavimo rinkose.

Atsakovo manymu, bendrovė neteisėtai interpretuoja LR civilinio kodekso straipsnius (nurodytos LR civilinio kodekso nuostatos nereglamentuoja civilinės atsakomybės taikymo). Skunde teismui pateikti žalos apskaičiavimai yra neteisingi ir ekonomiškai nepagrįsti, atlikti pritaikius neteisėtus kriterijus. Vyriausybės, Žemės ūkio ir Finansų ministerijų veiksmus rengiant nutarimą ir taisykles reikia kvalifikuoti kaip atliktus dėl būtino reikalingumo, o tai atleidžia valstybę nuo bet kokios atsakomybės bendrovės atžvilgiu. Žemės ūkio ministerijos atstovų manymu, AB „Pieno žvaigždės“ praleido skundo pateikimo teismui nustatyti žalos atlyginimo senaties terminus ir prašo teismo skundą atmesti.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją