Ši sistema su nedidele starterio varikliuko pagalba naudoja degimo energiją pakartotiniam greitam variklio užvedimui, sunaudodama labai mažai kuro. Elektrinio starterio varikliuko pagalba yra vienintelis reikalingas impulsas pakartotiniam variklio užvedimui. Vidaus degimas suderintas su alkūninio veleno impulsu įgalina pakartotinai užsivesti variklį lengvai ir švelniai, naudojant itin mažai kuro bei dvigubai greičiau, nei įprastinės „start-stop“ sistemos.

„i-stop“ sistema aktyvuojama automatiškai, kai tik užvedamas automobilis. Jei vairuotojas nori, sistemą galima išjungti. Sistema nėra akivaizdžiai juntama, kai automobilis užvedamas pirmą kartą, tačiau kai automobilis pirmą kartą sustoja, ir vairuotojas nuspaudžia sankabą, variklis išsijungia automatiškai.

Žalia indikacinė lemputė rodo, kad „start-stop“ sistema nutraukė variklio darbą kaip numatyta. Kai automobilis stovi, degalai visiškai nenaudojami. Norint vėl pradėti važiuoti, vėl nuspaudžiama sankaba, ir variklis užsiveda automatiškai.

Norint užtikrinti patikimą elektros energijos tiekimą be pertrūkių, ypač variklio užgesinimo ir pakartotinio užvedimo metu, „Mazda3 i-stop“ turi du akumuliatorius. Pagrindinis akumuliatorius tiekia bendrą energiją, o pagalbinis – tik variklio užvedimui skirtąją. Kai „i-stop“ užgesina variklį, apšvietimas, garso sistema ir visi kiti elektros energiją vartojantys įrenginiai toliau veikia.

„i-stop“ sistema negesina variklio, kol jis nėra įšilęs, taip padedama išmetimo sistemai pasiekti optimalią darbinę temperatūrą, kurios dėka mažinamas CO2 išmetimo kiekis. Tas pats principas galioja ir stovint nuokalnėje. Jei automobilis yra ant šlaito, kurio nuolydis daugiau nei 14 proc., variklis saugumo sumetimais dirbs be petrūkių ir nebus gesinamas.

Gamintojų teigimu, „i-stop“ sprendimas, naudojatis tik elektrinio varikliuko pagalbą, sukurtas „Mazda“ kompanijos, be papildomo bendradarbiavimo su kitomis kompanijomis.

Naujoji „Mazda3 i-stop“ vidutiniškai naudoja 6,8 l/100 km degalų, t.y., 14 proc. mažiau nei ankstesnės kartos „Mazda3“ su 2.0 varikliu, o CO2 emisija siekia 159 g/km. Variklis turi151 AG galios ir 191 Nm sukimo momentą bei 6 laipsnių mechaninę pavarų dėžę bei atitinka Euro V standartą.

Lietuvoje „Mazda3 i-stop“ su 2,0 litro varikliu ir aukščiausio lygio „Sport“ įranga 5 durų hečbeko kaina 77 160 Lt, 4 durų sedano – 79 tūkst. Lt.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją