Aplinkos ministerijos Klaipėdos regiono agentūra reikalaus iš "Mažeikių naftos" atlyginti tą žalą. ELTA praneša, jog komisijos akte konstatuota, kad į jūrą buvo išpilta 3,53 kubinio metro naftos, iš to 0,103 kubinio metro teršalų surinko gelbėjimo laivas "Šakiai".

Viceministras V. Auglys pareiškė, jog "Mažeikių nafta" naftos dėmę Latvijos teritoriniuose vandenyse skaidė iš lėktuvo purkšdama "Simple Green" tirpalą, neturėdama Aplinkos ministerijos leidimo. Pasak viceministro, "Mažeikių nafta" per vėlai kreipėsi to leidimo, todėl ministerija jo ir nebedavė.

Aplinkos ministerijos ypatingų ekologinių situacijų valdymo koordinatorius Vytautas Bernadišius aiškino, jog "Simple Green" naudojimas yra ribojamas tarptautinių konvencijų, nes ši medžiaga nesunaikina naftos, o tik ją išskaido, taigi mechaniškai nesurinkta ar neišgaravusi nafta nusėda ant jūros dugno.

V.Bernadišius pastebėjo, jog pagal į jūrą patekusių teršalų kiekį tai nėra reikšmingas ir pavojingas įvykis (prieš dvidešimt metų iš tanklaivio Klaipėdos jūrų uoste buvo išpilta 16 tūkstančių tonų mazuto), tačiau šis incidentas vis tiek verčia susirūpinti saugia Būtingės terminalo eksploatacija.

Aplinkos ministerijos komisija siūlys sumažinti maksimalius leistinus terminalo veiklos hidrometeorologinių sąlygų ribinius dydžius, nes antradienio incidento metu bangavimas ir vėjo greitis buvo arti leistinų ribų. Komisijos nuomone, reikėtų įrengti hidrometeorologijos stotį Būtingės plūduro rajone, kad būtų tiksliau įvertinamos krovos sąlygos.

Taip pat siūloma patikslinti bei suderinti tanklaivių maksimalią talpą (DWT) ir užtikrinti, jog tanklaivio krovos metu bus naudojamas ne vienas, kaip iki šiol, bet du jūrų vilkikai. Komisija siūlo įrengti dvigubus automatinius efektyvius uždorius visose silpnose žarnų jungtyse.

Kad incidentas būtų nuodugniai įvertintas, rekomenduota neatidėliojant atlikti plūduro rajono geocheminius tyrimus. Aplinkos ministerija norėtų, kad būtų numatyta terminalo krovos darbų valstybinė priežiūra.

Panašaus pobūdžio incidentas Būtingės terminale įvyko 1999 metų gruodžio 6 dieną, kai atsišvartuojant nuo plūduro Bahreino tanklaiviui "Almanama" taip pat nutrūko viršvandeninė naftos perdavimo žarna. Valstybinė komisija tada nepatvirtino, kad per šį incidentą į Baltijos jūrą buvo išpilta naftos.

Moderniausias rytinėje Baltijos jūros pakrantėje naftos krovos terminalas Būtingėje pradėtas eksploatuoti 1999 metų vasarą.

Šaltinis
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją