Finansinį sektorių sudrebinusi krizė neaplenkė ir mados pramonės. Vyriškų drabužių pramonės atstovai teigia, kad labiausiai sumažėjo kostiumų ir kaklaraiščių pardavimai.

„Be abejonės (vyriškų drabužių vartojimas pasikeitė). Vyriškų drabužių pardavimai gana smarkiai smuko ir vyrai siekia nuosaikesnio įvaizdžio“,- praėjusią savaitę Milane vykusios mados savaitės metu teigė Italijos vyriškų drabužių „Ermenegildo Zegna“ vadovas Gildo Zegna.

„Vyriškų drabužių rinka turbūt buvo paveikta mažiau, nei paruoštų dėvėti moteriškų drabužių rinka <...> turbūt todėl, kad bendrai vyriškų drabužių rinkoje yra mažesnė konkurencija, mažesnė pasiūla nei moteriškų drabužių rinkoje. Be to, klientai vyrai yra ištikimesni konkrečiam prekės ženklui ir garsių vyriškų drabužių prekių ženklai siūlo geresnį produkto kainos ir kokybės santykį, - teigia G. Zegna.

Remiantis „Sistema Moda Italia“ (SMI) duomenimis, praėjusiais metais Italijos vyriškų drabužių mados pramonės apyvarta sumažėjo 0,8 proc. iki 9,358 mlrd. eurų, o sausio mėn. žiemos pardavimai išaugo, bet šių metų pirmą ketvirtį išryškėjo sunkumai, su kuriais susiduria šis pramonės sektorius.

2009 m. pradžioje vyriškų drabužių eksportas sumažėjo beveik 10 proc., bet nuo balandžio mėn., pasak SMI, šioje srityje pastebimi „nedrąsūs žali daigeliai“, nors sąlygos dar ir nėra optimalios.

„Reikalai nustoja blogėti ir yra vilties, kad, atėjus rudeniui, jie šiek tiek pagerės, jau vien todėl, kad lyginsime (šiuos duomenis) su paskutinio 2008 m. ketvirčio nuostoliais“, - teigė „Giorgio Armani“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Johnas Hooksas.

„Vis dėlto, aš tikiu, kad šio nuosmukio pasekmės bus juntamos kelis ateinančius sezonus“, - teigia „Salvatore Ferragamo“ vadovė Michelle Norsa.

Pasak M. Norsa, vyriškų drabužių rinkos pranašumas tame, kad ji gali greičiau prisitaikyti prie besikeičiančių vartotojų pomėgių.

„Vyriškų drabužių mada greitai atsisakė pertekliaus, (vyrauja) daugiau formalus stilius“, - teigia J. Hooksas.

„Šios tendencijos išliks“, - prognozuoja vadovas.

Anot J. Hookso, vyriškų drabužių pramonė geriau reaguoja į krizę nei moteriškų, nes „ ji yra stipresnė besivystančiose rinkose <...> ir vyrai yra ne tokie agresyvūs vartotojai, kaip moterys. Jie ir toliau perka nuosaikiu tempu, labiau vertindami klasikinius prekės ženklus“.

Kai kurios vyriškus drabužius gaminančios bendrovės mažina kainas ir akcentuoja besivystančias rinkas, kuriose vyriškų drabužių paklausa išlieka nepakitusi.

„Dažniausiai vyriškų drabužių pramonė pirmiausiai nukenčia nuo nuosmukio ir būtent taip yra JAV, - teigia J. Hooksas. - Bet mes turime rinkų, kur vyriški drabužiai tradiciškai dominuoja, tokių kaip Kinija, Artimieji Rytai, kur jie laikosi gerai“.

Turėdami omenyje šiuo metu vyraujančią krizę, 2010 m. pavasario/vasaros vyriškų drabužių demonstracijos Milane šią savaitę bylojo apie tai, kad vyrai savo garderobe ieško pastovumo.

„Vyrai ieško kažko, kas turėtų kažkiek stabilumo, kažkiek paveldo. Aš manau, žmonės ieško kažko unikalaus“, - teigė „Burberry“ kūrybinis direktorius Christopheris Bailey.

Dizaineriai siūlė „V“ formos siluetus su griežta pečių linija ar nuostabias liemenes su siauromis kelnėmis. Juoda ir balta spalva dominavo kartu su ryškiomis spalvomis.

„Aš manau vyrai visų pirma ieško jaudulio, nes, priešingu atveju, mums nieko nereikia pirkti. Jie nori pirkti tai, ką matė“,- teigia „Bottega Veneta“ atstovas Tomas Maieris.

Vis dėlto vyriškų drabužių kolekcijose atsirado vietos ir žaismingumui. Didžiosios Britanijos dizainerės Vivienne Westwood pristatymo metu modeliai dėvėjo kelnes su išplatintomis priekinėmis dalimis ir nešėsi rankose plastikinius kardus.

„Vyrai ieško kažko, kas išlieka, kokybės <...> daiktų, kuriuos norėtum dėvėti ir kitais metais“, - teigė V. Westwood vyras Andreasas Kronthaleris.

Bendrovių vadovai teigia, kad sunku daryti prognozes 2009 m., bet nei vienas jų artimiausiu metu nesitiki verslo nuosmukio iki prieš recesiją buvusio lygio. Konsultacinės bendrovės „Bain & Co“ ekspertai teigia, kad šiais metais prabangos prekių pardavimai sumažės 10 proc.

„Reikia būti pasiruošusiems susitaikyti su sumažėjimu 2009 m. ir pasiruošusiems naujam augimui 2010m.“, – teigia G.Zegna.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją