"Dar užsakėme padaryti analizę visų tarnybų dinamikos. Pažiūrėsime, kiek VSD klausosi pokalbių palyginti su kitomis specialiosiomis tarnybomis", - trečiadienį BNS sakė A.Sacharukas.

Jis atkreipė dėmesį, kad "yra gana aiškus ir saugus sankcionavimo mechanizmas". "Yra vidinė VSD kontrolė, Generalinės prokuratūros kontrolė, teismo kontrolė. Kad sankcionuotų telefoninius pokalbius, turi praeiti visus tris filtrus", - sakė Operatyvinės veiklos komisijos pirmininkas.

Komisija taip pat yra gavusi atsakymą iš Vilniaus apygardos teismo dėl buvusio šio teismo Civilinių bylų pirmininko, dabartinio Seimo nario Konstanto Ramelio pareiškimo.

Buvęs teisėjas viešai yra pasakojęs, esą teisėjams pateikiama tiek prašymų išduoti sankciją klausytis pokalbių, kad jie jas tvirtina pluoštais, nė nesigilindami.

"Kaip matyti iš Vilniaus apygardos teismo rašto, K.Ramelis galėjo sankcionuoti pokalbius tik vieną mėnesį per metus, kai atostogavo teismo pirmininkas. Teisė išduoti sankcijas suteikta tik Vilniaus apygardos teismo pirmininkui arba Baudžiamųjų bylų skyriaus pirmininkui, - sakė A.Sacharukas. - Jeigu jam buvo suteikta tokia teisė, jis turėjo įsigilinti ir sankcionuoti tik tuos pokalbius, kuriuos privalėjo."

Opertyvinės veiklos komisija taip pat domėjosi, ar VSD pareigūnai neviršijo įgaliojimų kalbėdami su žinomu žurnalistu, apžvalgininku Kęstučiu Girniumi. Tačiau šiuo klausimu kol kas jokių išvadų nepadaryta, nes trečiadienį į posėdį neatvyko K.Girnius.

Buvęs Laisvosios Europos radijo Lietuvos tarnybos vadovas K.Girnius praėjusių metų pabaigoje internete paskelbė komentarą, kuriame teigia sulaukęs VSD pareigūnu prisistačiusiojo asmens skambučio ir vizito į namus. Iš pastarojo susitikimo bei vėliau susitikimų su VSD vadovu P.Malakausku apžvalgininkas teigia turįs įtarimų, kad užkliuvo ne dėl užsienio tarnybų susidomėjimo, o dėl kritinių straipsnių.

Su VSD vadovu P.Malakausku K.Girnius sakė susitikęs jau savo iniciatyva, nusprendęs išsiaiškinti, kodėl sulaukė saugumo dėmesio. Tų pokalbių metu, pasak K.Girniaus, sulaukė nusistebėjimų, kodėl taip dažnai kritikuojamas prezidentas, Konstitucinis Teismas, o, sakykime, švietimo ar kultūros reikalų ministrai kritikuojami kur kas mažiau.