Kaip pranešė Krašto apsaugos ministerija, tai jau dvyliktoji Lietuvos karo aviatorių grupė Neapolyje, dalyvausianti aprūpinant NATO vadovaujamas taikos palaikymo misijas Bosnijoje (SFOR) ir Kosove (KFOR).

Ministerijos teigimu, dalyvavimas tokiose misijose - tai galimybė kariams patobulinti profesinius įgūdžius bei sukaupti naujos patirties.

Anot pranešimo, jau į penktąją misiją išvykstantis "An-26" įgulos vadas kapitonas Arkadijus Koliasnikovas sakė, kad misijos metu kariams tenka skraidyti po 150 - 200 valandų, tai yra 3 - 4 kartus daugiau nei per tą patį laikotarpį Lietuvoje. Be to, skirtingai nei Lietuvoje, kariai įgyja naujų įgūdžių, skraidydami kalnuotose vietovėse.

Be įgulos vado, į misiją išvyksta lakūnas kapitonas Rimtautas Minkevičius, lakūnas-sąveikos karininkas majoras Algirdas Jakimavičius, navigatorius vyresnysis leitenantas Saulius Briedis, borto technikas vyresnysis leitenantas Sergejus Vasiljevas, lėktuvo technikas kapitonas Aretas Mankus, lėktuvo avionikos inžinierius Kęstutis Diktonas.

Lietuvos KOP transporto lėktuvas AN-26 ir septynių karių įgula KFOR ir SFOR operacijose nuolat dalyvauja nuo 2001 m. kovo mėn. Kariai keičiasi kas pusantro mėnesio. "An-26" prieš kelias savaites grįžo į Lietuvą, kad orlaiviui būtų pašalinti kai kurie gedimai.

Tryliktoji karių grupė, pakeisianti dabar išvykstančią įgulą, į Neapolį išskris balandžio mėnesį. Nuo 2001 m. misijoje dalyvaujantis lėktuvas atliko apie 800 skrydžių į Skopję, Prištiną, Sarajevą, Zagrebą, ore išbuvo apie 1500 valandų, skraidino apie 10 000 karių, pervežė apie 300 tonų krovinių.