„Pavyzdžiui, negalime pasakyti, koks yra lietuvių mados jausmas. Žinome, kad gaminate baldus, tačiau kokius baldus jūs mėgstate? Antai Danijoje dizainas jau kažką reiškia. Taip pat visi žinome, kad „Skype“ sukūrė estai“, - antradienį dėstė svečias.

Jis ir jo kompanija „Saffron Brand Consultants“ kitų metų pradžioje turėtų pateikti Lietuvos ekonominio įvaizdžio strategiją ateinantiems penkeriems metams ir komunikacijos gaires dar tolimesniam laikotarpiui.

„Tai nėra vienadienė reklamos kampanija, viskas užtruks dešimtmečius. Mes kalbame apie idėją, kurią bus galima naudoti visur, kol ji įsiskverbs į žmonių sąmonę“, - aiškino W. Olinsas.

LEPA teigimu, W. Olinso ir jo komandos paslaugos kainuos 0,5 mln. litų, kuriuos šiam tikslui skyrė Europos Sąjunga.

„Nusprendėme, kad nesame tokie turtingi, kad pirktume ne pirmarūšes paslaugas, todėl pasirašėme kontraktą su vienu geriausiu įvaizdžio specialistu pasaulyje, - džiaugėsi LEPA generalinis direktorius Mantas Nocius. - Jo prireikė, nes krepšinio galimybės, panašu, jau išnaudotos“.

Kiek kainuos sukurtos strategijos įgyvendinimas, šiandien niekas nežino.

Trūksta pasitikėjimo

Pirmadienį į Vilnių atvykęs W. Olinsas teigė dar negalįs pasakyti, kaip būtų galima reklamuoti Lietuvą pasaulyje, kuo ji skiriasi nuo kitų mažų valstybių.

„Tačiau aišku, kad tai turi būti tikri dalykai, lietuviai turi jais tikėti“, - aiškino konsultantas.

Jis sakė pastebėjęs, kad lietuviai nelinkę pasitikėti savimi ir savo valstybe. Tai esą gali labai apsunkinti galimybes konkuruoti.

„Kiek jūs pasitikite savo valstybe? Ar tikrai tikite, kad galite konkuruoti su panašaus dydžio šalimi Europoje? O gal manote, kad esate aukos kažkokių užpuolimų? – klausė W. Olinsas. – Noriu pasakyti, kad jeigu tauta nepasitiki savimi, ji nekels pasitikėjimo ir kitiems. Tai ypač svarbu, jeigu jūsų šalies istorija susijusi su priespauda. Pavyzdžiui, Danija nuolat buvo nugalima, tačiau susigrąžino pasitikėjimą savimi. Nematau priežasties, kodėl Lietuva negalėtų“.

W. Olinso teigimu, vilioti turistus, pritraukti investicijas į šalį taip pat gali būti sudėtinga, jeigu palankių sąlygų nesukurs Vyriausybė: „Jeigu realybė nebus gera, įvaizdis niekuo nepadės“.

Koks dar prekės ženklas?

Pasauliniu ženklodaros autoritetu vadinamas W. Olinsas antradienį negalėjo komentuoti neseniai sukurto Lietuvos prekės ženklo: svečias prisipažino jo neregėjęs ir nieko apie jį nežinąs.

DELFI primena, jog Lietuvoje šiemet buvo sukurta šalies „vizitinė kortelė" - Lietuvos prekės ženklas, skirtas populiarinti valstybės vardą, skleisti pasauliui informaciją apie tai, kuo esame ypatingi ir ką galime pasiūlyti.

Reklamos agentūros „Smart solutions" (UAB "Protingi sprendimai"), kūrusios prekinį ženklą, darbo rezultatas - iš skirtingo dydžio spalvotų detalių sudėliotas Lietuvos kontūras su užrašu „Lithuania".

Sukurtu ženklu norėta išskirti tai, jog Lietuva - kontrastinga, dinamiška ir drąsi valstybė.

Aistras kėlusį projektą „Lietuvos turizmo ir verslo prekės ženklo sukūrimas" inicijavo Lietuvos turizmo plėtros agentūra kartu su partnere VšĮ „Lietuvos ekonomikos plėtros agentūra", daug prisidėjo Vyriausybės kanceliarija.

Projektą iš dalies finansavo Europos Sąjunga. Bendra jo vertė siekia 1,14 mln. litų, o kūrybiniam etapui buvo skirta 214 tūkst. litų.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)