Informacija apie maistą (34 proc. respondentų), gyvybės, turto ar automobilio draudimą (26 proc.) dažniausiai gaunama iš draugų ir šeimos narių. Norint sužinoti apie drabužius ir papuošalus (35 proc.), plataus vartojimo elektronikos ir buities prekes (33 proc.), baldus (28 proc.), dažniausiai kreipiamasi į parduotuvės personalą. Internetas yra populiariausias informacijos šaltinis apie autobuso, traukinio ir lėktuvo bilietus (54 proc. respondentų), kelionių paslaugas (43 proc.), kino ir teatro bilietus (43 proc.).

Natūralu, kad kuo prekė yra brangesnė ir kuo rečiau ji yra perkama, tuo daugiau pirkėjas siekia sužinoti apie pirkinį prieš įsigydamas jį. Tuomet pirkėjas klausia parduotuvės personalo, draugų ar šeimos narių patarimo ar nuomonės, ieško informacijos spaudoje ar internete, apsisprendimui turi įtakos ir informacija, pateikta reklamoje.

Tuo tarpu reklama, kaip informacijos šaltinis, nėra labai populiari. Nors reklamoje skelbiama informacija apie daugybę įvairių prekių ir paslaugų, gana nedaug tyrimo respondentų teigia, kad reklama jiems yra pagrindinis informacijos šaltinis.

Šiek tiek didesnis yra reklamos, kaip informacijos šaltinio, populiarumas kosmetikos, maisto bei plataus vartojimo elektronikos ir buities prekių kategorijose, tačiau ir jose jis siekia tik apie šeštadalį respondentų. Dar mažiau interneto vartotojų gauna informacijos apie prekes ir paslaugas iš spaudos – tokių respondentų dalis nė vienoje prekių kategorijoje nesiekia 10.

Apskaičiavus atskirų informacijos šaltinių populiarumą procentais bendrai visose 18-oje tiriamųjų prekių kategorijų buvo nustatyta kad 29 proc. atvejų pasikliaujama informacija iš interneto, 22 proc. - iš draugų ir šeimos narių, 21 proc. - iš parduotuvės personalo, 12 proc. ir 4 proc. - atitinkamai iš reklamos ir spaudos bei 13 proc. - iš kitų šaltinių. Draugai ir šeimos nariai yra pagrindinis informacijos šaltinis 2-ose prekių kategorijose, parduotuvės personalas - 6-iose, o internetas – net 10-yje prekių kategorijų.

Interneto tyrimų bendrovės „Gemius Baltic“ atlikto tyrimo metu buvo domimasi, kas yra pagrindinis informacijos apie prekes šaltinis 18 – 44 m. amžiaus Lietuvos interneto vartotojams, nusprendusiems apsipirkti (nesvarbu, tradiciniu būdu ar internetu).

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją