„Ši kolekcija pavasariška – taip laukiu atgyjančios gamtos, parskrendančių paukščių...“ – sakė dizainerė, kurios kolekcijoje vyravo ryškios spalvos: susintetinta violetinė, oranžinė, geltona bei žalia. Netrūko sidabro ir aukso spindesio bei apvalių formų žaismo.

Jaunos dizainerės Dianos Paukštytės (FOTO) kolekcijoje „Origami“, kurioje atsispindėjo japoniško popieriaus lankstymo meno estetika, dominavo juoda ir balta.

„Balta spalva pabrėžia audinių natūralumą, išryškino faktūrą, suteikė gaivumo, švaros jausmo. Man pačios geriausios spalvos yra juoda ir balta, jos kuria teatrališką įvaizdį. Kostiumą paįvairino metalas, kuris suteikė kolekcijai istoriškumo“, - sakė ji.

Dizainerė stengėsi ieškoti įdomių, nestandartinių formų, juk „drabužis yra lyg statula ar architektūra - čia forma nulemia viską“.

„Kolekcijoje naudojau paprastą juodą, baltą audinį. Paprastas audinys drabužiui suteikė tokias savybes, kurias aš ir norėjau išgauti. Jis lengvai drapiruojasi ir yra lyg popierius, iš kurio galima lengvai lankstyti įvairias formas“, - sakė ji.

Pagrindiniai kolekcijos akcentai: asimetriškas kostiumas, sudėtingas kirpimas, netikėtų formų ir faktūrų deriniai.

Jurgos Januškevičiūtės-Žiugždienės (FOTO) kolekcija „Šaltas vanduo“ gimė iš muzikos: „Anksčiau pirma sukurdavau kolekciją, o tik po to ieškodavau jai tinkančios muzikos. O dabar... Dabar viskas buvo atvirkščiai. Išgirdau žodžius „truputis saulės šaltam vandeny...“ ir gimė štai tokia kolekcija. Beje, niekuomet nesu siuvusi ilgų siluetų – ilgų sijonų ir pan., o šioje kolekcijoje jų buvo ne vienas“.

Kolekcijoje mirguliavo šalta ruda, sidabriškai pilka, šilta pilkšva spalvos. Jaukūs stori pūkuoti audiniai kontrastavo su slidžiomis lengvomis medžiagomis, sukrentančiomis galybe raukinių ir klosčių, kuriuos išryškino diržai ir... rankas sukryžiavę liūdno veido modeliai.

Paklausykite ir suprasite, iš kur tas šaltas vanduo:

Misha Woeste ir Lisa Brettel (FOTO) – viešnios iš Berlyno – pristatė kolekcijas “Vasarvidžio nakties sapnas” (“ein Sommernachtstraum”) bei „Mind games“. Pirmąją kolekciją įkvėpė to paties pavadinimo Williamo Shakespeare‘o kūrinys, kuriame miško elfas stebuklingų lašelių pagalba žaidžia su įsimylėjėliais ir tokiu būdu padeda atsirasti keisčiausioms įsimylėjėlių poroms, supraskite – keisčiausiems drabužiams ir jų deriniams.

Žiemos kolekcijos „Mind games” įkvėpėjas buvo kraštovaizdžio modelis, kuriame vyrauja aukštumų linijos. Šias linijas lyginant su žmogaus kūno linijomis atsirado organiškos siūlės, kilusios iš klasikinio kirpimo, kurios padalino paviršius į tris plotmes.

Giedrius Paulauskas (FOTO) - ištikimas istorijai. Jo kolekcija „Mods“ – aliuzija į XX a. 6 deš. pab. - 7 deš. Londone vyravusį modizmą – jaunimo gyvenimo būdą, besisukantį apie madą ir muziką.

Modai ėjo iš proto dėl asmeninio stiliaus tobulumo, rinkdavosi naktiniuose klubuose ir demonstruodavo savo drabužius bei šokių judesius. Dažniausiai važinėdavo motoroleriais, ypač „Lambretta“ ir „Vespa“. Ir G. Paulausko modeliai atrodė tarsi nulipę nuo motorolerių – žingsniavo su šalmais rankose.

„Dabartinėje mūsų visuomenėje drabužis netenka prasmės: apsirengi, nusirengi ir numeti į šalį. Turiu omenyje vyrų madą. Anuomet vyrai stengėsi būti pasitempę ir viena iš priemonių tam pasiekti buvo drabužiai. Šios kolekcijos idėja – parodyti stiprų vyriškumą per drabužį: jo forma, spalva ir pan.“ - aiškino dizaineris, kuriantis novatoriškų konstrukcijų vyrišką džinsinį stilių.

Kolekciją Giedrius apibendrina ir taip: tai „mod’ernus“ pasaulis, egzistencializmas, proporcijos, siauri džinsai, Chelsea aulinukai, laisvė, Mickas Jaggeris, sėkmė, karjera, Carnaby gatvė, „(I Can't Get No) Satisfaction“, subkultūra, savaitgalis, „mods“ kultūra, charizma, Vespa arba Lambretta, jaunimas, revoliucija, gyvenimo būdas, mėlyna, balta, raudona…

Sportinė (tiek fiziškai, tiek protiškai) dvasia sklandė per Dovilės Gudačiauskaitės (FOTO) kolekcijos „Tre(i)ningas“ pasirodymą.

“Tre(i)ningas” - (angl. training) darbuotojų mokymas, apmokymas – tai išbandymas, verčiantis susikoncentruoti, pasitempti, sutelkti dėmesį, žavesį, pasitikėjimą.

„Treiningą” susiejau su “treningu”- sportine apranga, o mokymosi procesą vadinu treniruote, - paaiškino. - Drabužiuose dvi stilistinės priešingybės tapo subalansuota apranga - oficialūs švarkai, marškiniai, liemenės, frakai (pasiskolinti iš vyriško garderobo) buvo suderinti su spalvingais sportiniais kostiumais“.

Netrukus - visos dizainerių kolekcijų nuotraukos.

Nuotraukas iš festivalio užkulisių galite pažiūrėti ČIA.

Video reportaže - ištraukos iš dizainerių kolekcijų pristatymo.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją