aA
Kaip lieknėja paprasti mirtingieji? Sakote, pradeda laikytis dietos ir sportuoja. O kaip lieknėja nepaprasti žmonės?
Karlas Lagerfeldas
© Sipa/Scanpix
Iš visų nepaprastų žmonių patys nepaprasčiausi dirba mados pramonėje. Ir, patikėkite, jau jie dietologijos klausimais lenkia visus pasaulio gyventojus. Ir netgi žino, kaip kilus svorio pertekliaus klausimui iš to pasidaryti puikią reklamą, rašo womenclub.ru.

Kai per 2002 m. žymusis dizaineris Karlas Lagerfeldas „nudžiovino“ pusę savo kūno, žmonės buvo šokiruoti. Žurnalistai spėliojo priežastis, gerbėjai ruošėsi pačiam blogiausiam, manekenės iš pavydo kandžiojo sau krumplius. O dizaineris meistriškai didino jam skiriamą dėmesį informaciją skleisdamas griežtai dozuotomis porcijomis.

Karlas Lagerfeldas 1994 m.
© Corbis

Ir nieko baisaus neatsitiko. Dizaineris tiesiog nusprendė „susitvarkyti“, kad galėtų dėvėti mėgstamus rūbus.

Karlas Lagerfeldas 2001 m.
© Corbis

Prižiūrimas mitybos specialisto Jeano-Claude‘o Houdreto, K.Lagerfeldas laikėsi ypatingos, specialiai jam sukurtos dietos. Ir per trylika mėnesių numetė 42 kilogramus.

Daktaras J. C. Houdret savo sistemą pavadino „Spoon-light“, ką pažodžiui galima versti „lengvas šaukštas“. Esminiai dietos principai:

- subalansuota mityba;

- augalinės kilmės maisto papildų vartojimas;

- baltymų vartojimas.

Karlas Lagerfeldas 1998 m.
© Corbis

Bet šiuos principus nurodo iš esmės visi dietologai. O kokia gi konkrečiai šios dietos paslaptis?

Karlas Lagerfeldas 2007 m.
© Sipa Press/Scanpix

Balansas

Žmonės energiją gauna iš maisto, kiekvieną dieną į organizmą turi patekti riebalų, baltymų, angliavandenių ir mineralinių medžiagų. Tai reiškia, kad mūsų maistas turi būti įvairus. Bet iš kiekvienos maisto produktų rūšies reikia rinktis teisingai, atsižvelgiant į galimą naudą ir realų kaloringumą.

Iš grūdinių produktų daktaras J. C. Houdretas savo pacientams rekomenduoja valgyti stambiagrūdę duoną, iš riebalų – „palengvintus“ margarinus. Bet su augaliniais riebalais reikia būti atsargiais, nes jie yra labai kaloringi (per dieną jų galima suvartoti ne daugiau trijų valgomųjų šaukštų).

Galima valgyti neriebią varškę, pieną ir raugintus pieno produktus, o vaisinius jogurtus daktaras rekomenduoja rinktis atsargiai – juose per daug cukraus. Žuvis ir kitos jūrės gėrybės – labai gerai, bet reikia atsisakyti tuno ir sardinių, ir, be abejo, jokiu būdu žuvies nekepti, o virti ją garuose ar savo sultyse.

Iš mėsos produktų J. C. Houdretas rekomenduoja paukštieną, triušieną, veršieną ir arklieną, o jautiena, kiauliena ir aviena turi būti išbraukti iš meniu. Daržoves galima valgyti visas, taip pat ir bulves. Nevertėtų vartoti sausų pupų, riebių sūrių ir kai kurių vaisių – imbiero, vyšnių, bananų ir vynuogių.

Saldumynų mėgėjams humaniškas daktaras rekomenduoja vartoti cukraus pakaitalus.

J. C. Houdreto pozicija vandens atžvilgiu šiek tiek skiriasi nuo standartinių rekomendacijų. Skirtingai nei kiti dietologai, jis nerekomenduoja kibirais gerti mineralinį vandenį; jis rekomenduoja apsiriboti litru-puslitriu gryno vandens.

Be to, jis pro pirštus žiūri į kai kuriuos alkoholinius gėrimus. Iš alkoholio lentynos favoritas – raudonas vynas, nes jame yra vertingų junginių, kurie savo antioksidacinėmis savybėmis 5 kartus vertingesni už vitaminą E.

Specialūs maisto papildai

Norint padėti organizmui pakelti dietos sunkumus, J. C. Houdretas sukūrė ištisą papildų sudėčių rinkinį. Šiuose rinkiniuose būna tokių medžiagų, kaip Meksikoje augančio Lapuntia Ficus Indica kaktuso miltelių, kai kurių tolimuosiuose rytuose ir Indijoje augančių augalų ekstraktų.

Visos šios sudėtys skirtingai veikia organizmą, greitina medžiagų apykaitą ir slopina alkio jausmą. Fitokompleksų sudėtyje būtinai turi būti augalų su dideliu kiekiu netirpios ląstelienos – ji gerina žarnyno veiklą.

Baltymų kokteiliai

Vartojami paketai su baltymų mišiniais, kuriuos vartoja... kultūristai (nemaišyti su anabolikais). Paprastame baltymų paketėlyje paprastai būna tik 70 kilokalorijų. O kokybiško baltyminio preparato sudėtyje būna visi įmanomi aminorūgščių kompleksai.

J. C. Houdretas savo pacientams rekomenduoja pusryčius pakeisti kokteiliais iš 1-2 paketėlių baltymų, o apie 5-6 valandą vakaro taip pat suvartoti 1-2 paketėlius, kad būtų nuslopintas apetitas prieš vakarienę ir sumažėtų persivalgymo tikimybė.

Taigi J. C. Houdretas siūlo pusiau dirbtinį racioną, kuris patenkina organizmo poreikius. Ir tuo pačiu metu pacientas netampa priklausomu nuo dirbtinių papildų bei gali bet kuriuo metu visiškai jų atsisakyti.

Karlas Lagerfeldas
© Sipa Press/Scanpix

Karlas Lagerfeldas
© Reuters/Scanpix
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.