Jie nesupranta, kodėl gruodžio 3-ąją Vilniuje vyksiantį pasaulio muzikos žvaigždės B.Adamso koncertą galės pamatyti perpus mažiau žiūrovų nei planuota. Apie B.Adamso koncertą Lietuvoje paskelbta vos prieš kelias savaites, nors į atlikėjo pasaulinio turo koncertinį grafiką Vilnius įtrauktas gerokai anksčiau.

Oficialiame atlikėjo tinklalapyje anksčiau buvo skelbiama, kad roko žvaigždė koncertuos koncernui „Rubicon group“ priklausančioje „Siemens“ arenoje. Po kiek laiko nurodyta, kad renginys perkeliamas į „Sportima“ areną, o dabar paaiškėjo, jog koncertas įvyks „Utenos“ pramogų arenoje.

„Dėl tos salės, kur bus koncertas, mistiniai dalykai vyksta”, - stebėjosi ne vienas B.Adamso gerbėjas. „Vilniaus diena“ išsiaiškino, kad nesusipratimų priežastis paprasta - „Siemens arenos“ šeimininkai neišnuomojo salės koncerto organizatoriams bendrovėms „Vertikalus horizontas“ ir „Infoshow“.

„Ta gruodžio trečioji jų arenoje yra tuščia diena – niekas nevyksta. Mes prašome išnuomoti salę, esame pasiryžę sumokėti, o jie sako - ne, mums nereikia. Taigi vietoj to, kad koncertą, kuriuo susidomėjimas yra didžiulis, galėtų pamatyti 12 tūkst. žmonių, B.Adamso šou galės stebėti tik 6 tūkstančiai. Situacija yra keista“, - apgailestavimo neslėpė bendrovės „Vertikalus horizontas“ vadovė Saulė Mikšienė.

Koncertų rengėjai - sutrikę

Spalio pradžioje užsienio pramogų rinkas, atlikėjų agentus pasiekė žinia, jog išskirtinė teisė rengti tarptautinius koncertus didžiausioje Lietuvos arenoje suteikta renginių organizavimo įmonei „Effectus“, kurią „Rubicon group“ nusipirko prieš porą metų.

Lietuvoje tokia naujiena nebuvo išplatinta ir vietiniai renginių organizatoriai teigia apie permainas sužinoję iš užsienio partnerių bei spaudos. Tai aprašė autoritetingi renginių organizatoriams skirti tarptautiniai žurnalai – britų leidžiamas „Audience“ ir amerikiečių „Pollstar“.

„Audience“ pastebėjo, kad šis „Siemens arenos“ pareiškimas pasirodė netrukus po to, kai buvo sukurta „Seven entertainment“ grupė.

Vasaros viduryje koncernas „Rubicon group“ sujungė keturias savo valdomas bendroves, teikiančias su pramogomis susijusias paslaugas - „Universalią areną“, kuri valdo „Siemens areną“, „Vandens parką“, valdantį „Vichy“ vandens parką, internetu bilietais ir dovanų čekiais prekiaujančią „Tiketą“ ir „Effectus“.

Saugosi nuo apgavysčių?

Kaip tvirtino „Seven entertainment“ generalinis direktorius, buvęs „Siemens arenos“ vadovas Vitalijus Vasiliauskas, arena bendradarbiauja ne su viena renginių organizavimo agentūra ir yra atvira visų organizatorių pasiūlymams.

„Juos informavome apie griežtesnę renginių kontrolę arenoje. Griežtesnę tvarką buvome priversti įvesti padaugėjus piktnaudžiavimo atvejų, kuomet renginių datos yra rezervuojamos, o vėliau atšaukiamos.

Be to, susidūrėme su atvejais, kuomet renginiai organizuojami bandant apeiti finansinės atsakomybės klausimus. Tikimės, kad griežtesnė renginių kontrolė padės nuo nemalonių netikėtumų apsaugoti „Siemens arenos“ lankytojus“, - susidariusią situaciją komentavo V.Vasiliauskas.

Žvaigždei iškėlė sąlygas

Po pranešimo, kad „Siemens arenoje“ užsienio atlikėjų koncertus galės rengti tik „Rubicon group“ priklausanti įmonė, B.Adamso agentas Europoje Carl Lighten- Pope pats mėgino išsiaiškinti su arenos šeimininkais. Tačiau, šaltinių teigimu, jam buvo pasiūlyta susitarti su „Effectus“.

„Keista čia viskas. Mes po to siūlėme prisidėti „Effectus“ prie koncerto organizavimo, o po to jau buvome pasirengę atiduoti. Nes B.Adamso pasirodymą darome keturiose šalyse, todėl labai nebūtume nukentėję dėl vieno koncerto Vilniuje. Bet nelabai čia kam reikėjo“, - atviravo „Infoshow“ vadovas Remigijus Knabikas.

„Gaila, kad B.Adamso koncerto organizatoriai nusprendė šio atlikėjo pasirodymą surengti ne po „Siemens“ arenos stogu. Tiesa, tokia galimybė buvo svarstoma, tačiau organizatoriai nutarė nesutikti su arenos pasiūlytomis renginio organizavimo sąlygomis ir pasirinko kitą Vilniaus uždarą erdvę“, - savo argumentus dėstė V.Vasiliauskas.

Pakvipo verslo monopoliu

Dėl roko legendos B.Adamso konkuravo ne vienas lietuvių renginių organizatorius. „Vilniaus dienos“ žiniomis, „Effectus“ į derybas įsijungė vėlokai ir nieko nepešė, tad pamėgino savo planus įgyvendinti kitokiais būdais.

„Manau, kad salė buvo ir yra rezervuota būtent šiam atlikėjui ir, aš manau, kad koncertas būtų vykęs „Siemens arenoje“, jei būtų pavykę B.Adamsą nupirkti pačiam „Rubiconui“, - spėjo bendrovės „Vertikalus horizontas“ vadovė S.Mikšienė.

„Jie nori užkariauti rinką - patys vežtų, ką nori, rengtų prestižinius koncertus, o mums reiktų tenkintis tuo, kas lieka. Tai blogai. Kvepia Tarybų Sąjunga“, - piktinosi kitos renginių organizavimo įmonės „Stebuklų pasaulis“ vadovas Sergėjus Polianskis.

Labiausiai nukentės žiūrovai

Renginių organizatoriai mano, kad dėl „Siemens“ arenos vadovų užmojų garsiausi atlikėjai netrukus apskritai aplenks Vilnių ir dėl trokštamo reginio lietuviai turės belstis į Rygą ar Taliną.

Be to, tokios istorijos gadina visos šalies įvaizdį pramogų organizavimo rinkoje, kur sėkmė priklauso nuo gerų santykių ir partnerių patikimumo.

Ne vienas organizatorius sulaukė užsienio atlikėjų agentų nuostabos ir pasipiktinimo tokiu Lietuvos išsišokimu.

„Agentams sunku suvokti. Aišku, jie pikti. Jie nori gauti tai, kas geriausia, ir nesupranta, kad kažkas gali jiems diktuoti, su kuo dirbti“, - kalbėjo pramogų verslo atstovai.

Didžiausios Lietuvoje renginius organizuojančios įmonės „Makrokoncertas“ vadovas Giedrius Klimašauskas mano, kad jei „Rubicon group“ neatsisakys tokios savo politikos, labiausiai nukentės žiūrovai.

„Bilietai į renginius bus brangesni. Didelių pasaulio žvaigždžių organizatoriai negalės kviestis, nes kuo mažiau žmonių telpa arenoje, tuo brangesni bilietai. Arba tas žvaigždes paprasčiausiai veš į kaimynines šalis, aplenkdami Vilnių. Bet kuriuo atveju nukenčia vartotojas. Ir smulkūs organizatoriai“, - sakė G.Klimašauskas.

Įskaudinti ir pasimetę

„Žiauriai skaudus tas „Siemens arenos“ atsakymas. Bilietai apie 30 litų bus brangesni, mažiau žmonių galės pamatyti žvaigždę. Apmaudžiausia, kad viską buvome suplanavę, o jie nei perspėję, nei kam sakę tokią staigmeną pateikė“, - kalbėjo „Infoshow“ vadovas R.Knabikas.

„Mums skaudu, kad mūsų nepriima, bet reikia susitaikyti su faktu. Jie yra salės šeimininkai ir diktuoja sąlygas, tik mums savo sprendimų nekomentuoja. Mes nenorime pyktis su „Siemens arena“, norime bendradarbiauti ir esame atviri jų pasiūlymams bei dialogui. Tik, kad tas dialogas būtų. Kad būtų konkrečiai įvardytos priežastys“, - pečiais gūžčiojo S.Mikšienė.

Tuo tarpu V.Vasiliauskas renginių organizatoriams siūlo atkreipti dėmesį, jog Lietuvoje augant infliacijai, gali sumažėti dalis lėšų, kurią šalies gyventojai skiria kultūros renginiams.

„Todėl šiuo metu ypač svarbu užtikrinti palankias bilietų kainas mūsų lankytojams. Renginių organizatoriams norime pasiūlyti atlikėjus į Lietuvą kviesti solidariai, derinant savo veiksmus tarpusavyje. Siekis visoms agentūroms pasikviesti tą patį atlikėją į Lietuvą lemia išaugusią atlikėjo, o tuo pačiu – ir bilietų į renginius kainą“, - aiškino V.Vasiliauskas.

Areną remia savivaldybė

„Vilniaus dienos“ kalbinti renginių organizatoriai nesupranta, kaip „Siemens“ arenos vadovai gali atsisakyti pinigus nešančių renginių. Tokių didžiulių arenų išlaikymas yra labai brangus, o komerciniai renginiai yra pagrindinis pajamų šaltinis.

Tiesa, „Rubicn group“ valdomą areną remia Vilniaus savivaldybė. Pabrėždama arenos visuomeninę reikšmę ir svarbą miestui, atsižvelgdama į Vilniaus vardo garsinimą užsienyje ir į tai, kad didžiulę areną sunku išlaikyti, miesto savivaldybė yra ją atleidusi nuo nekilnojamojo turto mokesčio. Be to, savivaldybė yra įsipareigojusi kasmet organizuodama renginius nupirkti iš „Siemens“ areną valdančios „Universalios arenos“ paslaugų už 1,5 mln. litų.

Konkurencijos taryba yra konstatavusi, kad nuolatinių pajamų garantavimas vienam rinkos žaidėjui sukūrė skirtingas konkurencijos sąlygas, o tai prieštarauja Konkurencijos įstatymui.