Prieš keturis mėnesius suplanuota kelionė, sumokėti daugiau nei keturi tūkstančiai litų. Viltis nuskristi į išsvajotąją Kretą ir žinia: lėktuve jums neliko vietų! Galbūt išgirsta frazė ir nebūtų stebinanti, jei ją keliautojų pora būtų išgirdusi anksčiau. Tačiau „džiugią“ naujieną apie nukeltą kelionę jaunavedžiai iš ją pardavusių kelionių centro „Megaturas“ darbuotojų lūpų išgirdo likus vos kelioms dienoms iki skrydžio.

Svajonė žlugo

Giedrius Kapočiūnas rugpjūčio pabaigoje atšoktas vestuves su gyvenimo drauge, o dabar jau žmona tapusia Giedre kėlė netradiciškas. Be daugiadienio sėdėjimo prie valgiais nukrautų stalų ir besaikio linksminimosi.

„Tai buvo vienos dienos šventė. Po jos planavome visiems ištarti „iki“ ir išvažiuoti su žmona pailsėti“, – pasakojo vyras. Ir staiga... Siurprizas! Likus kelioms dienoms iki skrydžio būsimi jaunavedžiai iš kelionę pardavusios kompanijos išgirdo naujieną. „Likus lygiai keturioms dienoms iki išvykimo paskambino ir pasakė, kad lėktuve nėra vietų“, – paslaugų tiekėjų „operatyvumu“ stebėjosi Giedrius.

„Pranešimas apie tai buvo siųstas likus nedaug dienų, viskas įvyko dėl techninių kliūčių“, – neslėpė „Tez tour“ kompanijos, organizavusios kelionę, atstovė Aušra Girdžiojauskaitė. Tačiau moteris tikino, kad netilpusiems į lėktuvą buvo siūloma patirtus nuostolius ir nemalonumus atlyginti su kaupu: „Jiems buvo siūloma datą perkelti į 24 arba 29 dieną ir kaip kompensacija – ekskursija į Santorinio salą, vienam asmeniui kainuojanti nuo 110–130 eurų.“

Graikiją vis dėlto pasiekė

Kompensacija gal ir viliojanti, tačiau jaunavedžių Giedriaus ir Giedrės istorijoje buvo vienas nedidelis „bet“. Kauniečiai tuokėsi rugpjūčio 25 dieną. Vestuvių juk neatkelsi ir daugiau nei pusšimčio svečių neatšauksi. Tad 24 diena jiems netiko. 29 taip pat. „Pasiūlytos datos griovė visus planus ir mums netiko. Paskutinę akimirką susišaudyti kitą kelionę buvo didžiausia problema. Vasara, visi atostogauja, lėktuvų bilietų nėra... Šiaip ne taip gavome bilietus į Chalkidikę, bet jau per kitą agentūrą“, – apie patirtus priešvestuvinius rūpesčius pasakojo Graikiją šiaip ne taip pasiekę jaunavedžiai.

„Mūsų rezervo sistemoje įvyko klaida, nes atsirado gedimas ir dėl jo buvo perpildytas lėktuvas“, – vėl teisinosi A.Girdžiojauskaitė. Ji taip pat sakė, kad daugelis pirkusių kelionę ir netilpusių į lėktuvą Kretą vis dėlto pasiekė. „Vieni skrido net per Rygą, bet išskrido. Pagal sutartį, jei atsitinka tokių dalykų, informuojame keleivius, siūlome alternatyvą, bet būna visko. Mūsų darbe taip pat pasitaiko klaidų“, – pokalbį baigė „Tez tour“ atstovė.

„Sėdėjome lyg ant adatų“

Skaudžiausia šioje istorijoje jaunavedžiams yra tai, jog, pasak jų, kelionės paketą į Kretą pardavusi agentūra „Megaturas“ taip ilgai jiems nepranešė apie iškilusią problemą. „Kelionių centras informavo, kad lėktuvo reisas atšauktas, bet mes pasidomėjome ir sužinojome, jog taip nėra. Pikta, kad mus laikė kvailiais, nesakė tikrosios priežasties“, – karčiais įspūdžiais dalijosi G.Kapočiūnas. Artėjančių vestuvių nuotaiką kauniečiams nuolat gadino dar tai, kad iki paskutinės akimirkos nežinojo, ar pavyks išskristi ir į naujai susirastą kelionę. „Visą laiką, kol gavome naujos kelionės patvirtinimą, sėdėjome lyg ant adatų“, – neslėpė vyras.

Gali reikalauti kompensacijos

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Maisto produktų, turizmo ir rekreacinių paslaugų departamento direktorė Edita Bishop dienraščiui L.T. teigė, kad tokiomis aplinkybėmis nukentėjęs asmuo, net atgavęs pinigus už neįvykusią kelionę, iš kelionės organizatorių gali reikalauti papildomos kompensacijos.

„Jei vartotojas patyrė turtinę žalą, kurią jis gali įrodyti, tegul kreipiasi į mūsų tarnybą arba teismą. Tačiau svarbiausia, kilus tokiems ginčams, kad asmuo kreiptųsi į patį kelionės organizatorių ir pretenzijas pateiktų raštu“, – sakė E.Bishop. Tai neseniai iš povestuvinės kelionės grįžę Kapočiūnai, padedami teisininkų, jau daro.