Kalifornijos mokslininkai išsiaiškino, kad moterys erdvėje orientuojasi taip pat gerai, kaip ir vyrai. Tačiau į savo „minčių žemėlapius“ jos pažvelgia tik tada, kai reikia ieškoti maisto. Kuo jis kaloringesnis, tuo mikliau moterys jo randa, rašo „Daily Telegraph“.

Kalifornijos, Santa Barbaros ir Jeilio universitetų mokslininkų grupė nutarė patikrinti ankstesnių ilgamečių tyrinėjimų rezultatus. Šie rodė, kad vyrai puikiai įvykdo orientavimosi erdvėje uždavinius – pavyzdžiui, orientuojasi pagal žemėlapį.

Šį įgūdį žmogus tikriausiai išsiugdė Afrikos savanose, kur vyrai medžiojo itin vikrų grobį.

Tačiau mokslininkai nusprendė, kad toje senovės medžiotojų ir rinkėjų visuomenėje moterys rinko valgomuosius augalus, todėl kyla lemtingas klausimas: „Ar tai reiškia, kad moterys tiksliau nei vyrai įsimena augalinio maisto vietą?“.

Eksperimentai patvirtino, jog taip ir yra. Maksas Krasnou iš šios mokslininkų grupės sakė, kad dideliame ūkininkų turguje buvo surengti 6 seansai, kuriuose dalyvavo 45 vyrai ir 41 moteris. Paaiškėjo, kad maistingesnių patiekalų vietos įsimenamos geriau. Šio tyrimo duomenys spausdinami žurnale „Proceedings of the Royal Society: Biological Sciences“.

Eksperimento vadovai vyrų ir moterų prašė pagal kompasą nurodyti, kuria kryptimi yra prekystalis, kur jie pirko tam tikrų produktų – pavyzdžiui, braškių ar pomidorų.

Nulinė paklaida reiškė, kad bandomieji tiksliai nurodė kryptį, o 90 laipsnių – kad jie rimtai apsiriko.

„Vyrų paklaida nurodant kryptį buvo 33 laipsniai, moterų – maždaug 25. Tai 27 proc. pranoksta vyrų rezultatą“, - sakė M.Krasnou.

Be to, moterys tiksliau nurodė kelią prie kaloringiausio maisto – pavyzdžiui, spurgų, palyginti su salierais.

„Tai buvo įspūdingas skirtumas, - sakė M.Krasnou. - Tokių kaloringų produktų, kaip medus ir avokadai, vieta kai kuriais atvejais įsimenama keturis kartus tiksliau, negu mažai kalorijų turinčių, tarkime, agurkų ir salotų.“

Tyrinėjimai taip pat parodė, kad savo gabumais orientuotis erdvėje moterys nenusileidžia vyrams, jeigu turi adekvačią motyvaciją pasiekti paskirties punktą – pavyzdžiui, jeigu ten laukia pyragaitis su kremu.

„Tikriausiai vyrų šis mechanizmas dirba aktyviau. Tuo tarpu moterų suveikia specifinėse situacijose“, - pabrėžė M.Krasnou.

Pasak mokslininko, tradiciniai gebėjimo orientuotis erdvėje testavimo metodai neatsižvelgia į tokį lemtingą stimulą, kaip galimybė pasisotinti tokiu kaloringu maistu, kaip šokoladas ar pyragaitis.

Tačiau ginčai, kuris naudingesnis prekybos centre, netrukus taps praeitimi: vystantis internetinei prekybai, šis lyčių skirtumas praras savo reikšmę.