Aktorius atrenkančios agentūros „Geras veidas“ vadovė Brigita Arsobaitė sakė, kad veidų reklamoms ar filmams ieško gatvėse, internete, net per pažįstamus.

„Reklamų kūrimas – kasdienė mūsų duona, o svarbiausia šiame darbe – nauji ir įdomūs veidai“ , - pasakojo prieš kelerius metus Vilniuje įkurtos agentūros laikinoji direktorė.

Nauja paslauga rinkoje atsirado supratus, kad reklamos agentūroms patogiau vystyti meninę projektų dalį, naujų aktorių paiešką atskiriant kaip savarankišką darbo sritį.

Neprofesionalių aktorių reklamoms ieškoma siekiant sutaupyti. Profesionalų paslaugos reklamos agentūroms dažnai yra per brangios. Dar viena priežastis, lemianti naujų ir nepatyrusių žmonių paiešką – tai pačių reklamų idėjos ir užmojai. Dažnai originaliai minčiai perteikti užtenka įdomesnio veikėjo tipažo, nėra būtina samdyti patyrusį aktorių.

B. Arsobaitė paaiškino, kad nemaža dalis užsakovų kitaip įsivaizduoja sėkmingo reklaminio projekto receptą. Jiems pageidaujant, reklamos akcentu turi tapti visuomenėje žinomo ir gerbiamo žmogaus veidas.

„Yra tokių reklamos sričių, paslaugų ar produktų, kur reikiamas efektas nebūtų pasiektas pasitelkiant naujai atrastą žmogų. Tokiu atveju samdome nebūtinai profesionalius aktorius, bet dažniausiai žinomus žmones“ , - aiškino B. Arsobaitė.

Pripažintas autoritetas įtaigiau veikia vartotojo pasąmonę. Kaip pavyzdį būtų galima pateikti sporto varžybų metu transliuojamas reklamas: beveik visose akcentuojami žinomi sportininkai.

Trūksta vyresnių aktorių

„Lengviausia rasti ir prikalbinti filmuotis jaunus žmones. Studentai suvokia tokį darbą kaip savotišką pramogą, galimybę išbandyti savo jėgas ir nesureikšmina piniginio atlygio už darbą“ , - teigė agentūros direktorė.

Net ir itin originalaus ir įdomaus tipažo aktoriai reklamų kūrimo versle neužsibūna. Didesniuose projektuose dalyvaujančių naujokų atvaizdas greitai susiejamas su konkrečiu produktu ar paslauga ir nebegali būti naudojamas.

Daugiausia problemų kyla, kai prireikia pagyvenusių aktorių. „Vyresnio amžiaus žmonės kvietimą filmuotis ar dalyvauti fotosesijoje suvokia kaip savotišką orumo įžeidimą, yra nepatiklūs ir bijo likti nesuprasti“, - kalbėjo kastingo agentūros vadovė. Kuo vyresnio žmogaus tipažą siekiama įamžinti reklamose, tuo didesnių keblumų tenka patirti reklamas kuriantiems specialistams.

Remia kiną

„Naujų aktorių atrankos agentūros retai apsiriboja tik darbu su reklamomis“, - tvirtino „Geras veidas“ vadovė. Gatvėje pamatytas įdomaus tipažo žmogus gali būti pakviestas išbandyti jėgas bei talentą ir vaidybiniame filme.

„Mes remiame Lietuvos kiną. Niekada nenuskriausiu šios srities. Ieškomo žmogaus telefono numerį galime duoti ir nemokamai, taikome labai dideles nuolaidas“, - pasakojo B. Arsobaitė.

Vadovė įsitikinusi, kad dažnai finansinių sunkumų turinti lietuviško kino gamybos pramonė negali mokėti užsienyje įprastų didelių pinigų sumų už pagalbą ieškant aktorių.

Sritis stiprėja

Privačios reklamos agentūros vis dažniau gali sau leisti dvi dienas truksiančios reklamos filmavimui skirti šešiaženklę sumą. Tikimasi, kad ateityje, dar labiau sustiprėjus Lietuvoje kuriamų reklamų rinkai, bus ir didesnė paklausa bendrovių, ieškančių darbui tinkamų įdomaus tipažo žmonių.

Dabar panašias paslaugas siūlančios bendrovės dar dažnai painiojamos su modelių agentūromis.