Tačiau projektą parengusios bendrovės vadovas neigia kaltinimus.

"Dalyvaujame nebe pirmame viešajame projekte ir kiekvieną kartą susiduriame su tuo pačiu - visada atsiranda norinčių kuo nors kaltinti, dažniausiai plagiatu. Iš viso į tai nereaguojame, - vz.lt sakė "DDB Vilnius" generalinis direktorius Mikaelis Feigelovičius. - Nedarysime nieko be to, ką padarėme iki šiol".

Londono miesto vėliavos M. Feigelovičius tikina dar nematęs ir net nesidomintis ja. Įmonė, pasak jo, "absoliučiai neketina" pasitraukti iš konkurso. Be to, jis sako savo darbuotojais visiškai pasitikįs.

Įvertinus konkursui pateiktus projektus bei atplėšus vokus su kūrybinių agentūrų devizo šifrais vertinimo komisijos posėdyje iš pateiktų dvylikos siūlomų variantų sudaryta preliminari pasiūlytų kūrybinių sprendimų eilė. Pirmoje vietoje – UAB „DDB Vilnius“ pateiktas Lietuvos prekės ženklo projektas.

Konkursui pasiūlymus pateikė 8 agentūros, tačiau tik šešios iš jų įvykdė konkurso sąlygas: UAB „DDB Vilnius“, UAB „Credo R“, UAB „Inorek & Grey“, UAB „PIAR“, UAB „Reklaminis informacijos centras“, VšĮ „Vizualinių komunikacijų studija“.

„Dėl pirmųjų keturių konkurso lyderių sutapo ir ekspertų, ir tyrime dalyvavusių aukščiausio lygio įmonių vadovų, ir visuomenės nuomonė. Svarbu pabrėžti, kad lemiamas vaidmuo teko ne tik grafinės ženklo išraiškos vertinimui, bet ir rinkodaros įžvalgoms, loginiam jo pagrindimui“, – sakė Lietuvos turizmo ir verslo prekės ženklo projekto koordinatorė Lauryna Tarvydienė.

Renkant prekės ženklą, tyrimų bendrovė „TNS Gallup“ apklausė daugiau kaip šimtą aukščiausio lygio įmonių vadovų. Su kūrybinių agentūrų pasiūlytais prekės ženklo projektais buvo supažindinta ir visuomenė – dvi savaites naujienų portalo Delfi lankytojai galėjo išreikšti savo simpatijas atiduodami savo balsą už patraukliausią prekės ženklą.

Rekomendacijas dėl Lietuvos prekės ženklo projektų vertinimo komisijai pateikė dvidešimties ekspertų komisija, sudaryta iš rinkodaros, dizaino specialistų, komunikacijos ir socialinių mokslų ekspertų, kultūros ir verslo, ženklą naudosiančių institucijų atstovų.

Minėta pasiūlymų eilė bus patvirtinta ir sprendimas dėl galutinio laimėtojo bus priimtas ne anksčiau kaip po dešimties darbo dienų. Su konkursą laimėjusia kūrybine agentūra pasirašius sutartį bus parengtas Lietuvos prekės ženklo naudojimo aprašas (stiliaus knyga). Šį rudenį nacionalinis prekės ženklas ir jo naudojimo galimybės bus viešai pristatytos visuomenei.

Nacionalinio Lietuvos prekės ženklo tikslas – padėti atskleisti valstybės išskirtinumą, lengviau pritraukti investuotojų, strateginių partnerių ir tarptautinės žiniasklaidos dėmesį, didinti šalies atpažįstamumą pasaulyje. Ženklas turi formuoti vientisą Lietuvos įvaizdį pasaulyje, būti lengvai atpažįstamas ir suvokiamas įvairioms tikslinėms grupėms.

Lietuvos prekės ženklo kūrybinio pasiūlymo atrankos konkursą įgyvendina VšĮ „Lietuvos turizmo plėtros agentūra“ drauge su partneriu – VšĮ „Lietuvos ekonominės plėtros agentūra“, projekto „Lietuvos turizmo bei verslo prekės ženklo sukūrimas“ rėmuose. Projekto įgyvendinimą koordinuoja Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija. Projektą finansuoja Europos Sąjungos struktūriniai fondai, bendra projekto vertė siekia 1,14 mln. litų. Kūrybiniam projekto etapui skirta 214 tūkstančių litų.