Bet tyrimo autoriai priduria, jog nenustatyta, kad kompiuteriniai žaidimai reikšmingai paveiktų laiką, kuris praleidžiamas su draugais ar šeima.

„Žaidėjai iš tikrųjų mažiau laiko praleido skaitydami ar darydami namų darbus. Bet jie neskyrė mažiau laiko bendravimui su šeima ar draugais. Be to, jie neskyrė mažiau laiko sportu ar kitai aktyviai laisvalaikio veiklai“, - sakė viena iš dviejų tyrimą atlikusių mokslininkų, Hope Cummings iš Mičigano universiteto (JAV).

Ankstesniais tyrimais buvo nustatytas ryšys tarp daug laiko, praleisto žaidžiant ir nesugebėjimo ilgam susikaupti bei suprastėjusių akademinių rezultatų. Kai kurie medikai siūlė idėją, kad žaidimai taip pat trikdo socialinį vystymąsi ir gali sukelti priklausomybę.

H.Cummings kartu su Elizabeth Vandewater iš Teksaso universiteto norėjo patikrinti kaip žaidimai gali paveikti akademinius rezultatus ir socialinius ryšius.

Tyrimui buvo pasirinkti 10-19 metų amžiaus vaikai. Buvo stebima tyrimo dalyvių dienos veikla atsitiktinėmis darbo dienomis ir atsitiktinėmis savaitgalio dienomis. Iš 1491 dalyvių kompiuterinius žaidimus žaidė 534 vaikai (36 proc.). Apie 80 proc. žaidžiančiųjų buvo berniukai.

Nustatyta, kad berniukai žaidimams darbo dienomis skirdavo vidutiniškai 58 minutes, o savaitgaliais – 1 valandą ir 37 minutes. Mergaitės darbo dienomis žaidė vidutiniškai 44 minutes, o savaitgaliais – valandą ir 4 minutes.

H.Cummingas ir jos kolega nustatė, kad žaidžiant kompiuterinius žaidimus mažiau laiko skiriama skaitymui ir namų darbams, ir toks sumažėjęs dėmesys su mokymusi susijusiems dalykams buvo skirtingas abiems lytims.

„Skaitymu mažiau domėjosi tik berniukai. Namų darbus trumpiau ruošdavo tik mergaitės“, - sakė mokslininkė.

Tačiau tyrimo rezultatai rodo, jog kompiuteriniai žaidimai statistiškai reikšmingai nesumažino laiko, kurį berniukai skiria namų darbams, o mergaitės – skaitymui. Be to, žaidėjai draugams ir tėvams skyrė ne mažiau laiko nei nežaidžiantys vaikai.

„Šie atradimai nepatvirtina idėjos, kad prie kompiuterio žaidžiantys paaugliai yra socialiai izoliuoti“, - sakė mokslininkai.

Jos pridūrė, kad šie duomenys patvirtina, jog kompiuteriniai žaidimai gali trukdyti su mokykla susijusiai veiklai, bet nekenkia pažymiams.

„Nors žaidėjai skaitymui ir namų darbams skiria mažiau laiko, esama tyrimų, kurie įrodo, jog gerų rezultatų mokykloje pasiekiantys mokiniai namų darbams taip pat skiria mažiau laiko. Žaidėjai jiems užduotus namų darbus gali atlikti efektyviau, todėl jų namų darbų ruošimas trunka trumpiau. Tai reikia ištirti išsamiau“, - sakė H.Cummings.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)