Vilniaus savivaldybėje surengtoje konferencijoje metro galimybių studiją pristatė į „Vilniaus metro sąjūdį“ susibūrę transporto, architektūros, miestų planavimo specialistai, sociologai. Pirmąją metro liniją jie siūlo statyti nuo Viršuliškių iki Mindaugo tilto. Prie šios linijos siūloma įrengti pėsčiųjų perėją po Nerimi į Katedros aikštę.

“Linija aptarnautų dabar esamus keleivių srautus bei netolimoje ateityje numatytų pastatyti šiuose mikrorajonuose daugiaaukščių pastatų gyventojus, vykstančius į centrą ar grįžtančius iš jo namo. Be to, prie Viršuliškių troleibuso parko būtina pastatyti automobilių parkavimo aikštelę, kad iš toliau bei iš Vilniaus rajono ir aplinkinių individualių namų atvažiavę žmonės galėtų palikti čia savo lengvuosius automobilius ir persėsti į metro“, - teigia studijos autoriai.

Antroji metro linija driektųsi iš Šeškinės iki geležinkelio stoties. Pirmiausia siūloma įrengti atkarpą nuo būsimos Šiaurinės gatvės iki Gedimino prospekto. Ši linija susikirstų su trečiąja linija, einančia Šiaurine gatve ir jungiančia vakarinį apvažiavimą su Saulėtekio kompleksu Antakalnyje, bei su pirmąja linija ties Kernavės tiltu. Šioje vietoje siūloma įrengti požeminį transporto mazgą.

„Šią liniją pratęsus iki geležinkelio stoties, ji taptų pagrindine metro sistemos magistrale. Todėl šiauriniame trasos gale reikėtų pastatyti talpią mašinų stovėjimo aikštelę atvykstančių iš toliau automobiliams“, - teigia specialistai.

Trečioji metro linija eitų iš vakarų į rytus ir jungtų būsimąjį Vakarinį apvažiavimą su Saulėtekio kompleksu Antakalnyje. Studijos autoriai pastebi, kad „savalaikiai skyrus žemę metro tunelio ir Šiaurinės gatvės statybai, šios linijos kaina būtų pati mažiausia“.

Visos trys metro linijos, specialistų skaičiavimu, kainuotų apie 3 mlrd. litų. „Tokios kainos būtų šiandien, tačiau kuo ilgiau lauksime, tuo daugiau turėsime mokėti“, - DELFI teigė bendrovės „Vilniaus rentinys“ direktorius Juozas Zykus.

“Tai ateities projektas. Jeigu net ir šiandien mes dėl jo sutarsime, tai metro važiuosime gal tik po 20 metų“, - aiškino „Vilniaus metro sąjūdžio“ iniciatyvinės grupės pirmininkas Virginijus Daukas.

Vilniaus savivaldybės miesto plėtros departamento direktorius Linas Naujokaitis prašė konferencijos dalyvių ir metro šalininkų nenuvertinti ankstesnės miesto valdžios siūlytos tramvajaus idėjos ir savivaldybės įmonės „Vilniaus planas“ parengtos galimybių studijos. „Buvo atliktas taip pat didelis darbas“, - teigė L. Naujokaitis. Metro galimybių studiją jis siūlė duoti įvertinti nepriklausomiems ekspertams.

Vilniaus meras Juozas Imbrasas, anksčiau aiškiai pasisakęs už metro, kuris, anot mero, yra brangesnis, bet greitesnis už tramvajų, trečiadienį pareiškė esąs „nei už tą, nei už kitą projektą“. „Diskusijos vyks dar ilgai, o mes tuo tarpu turime susirūpinti esamos transporto sistemos tobulinimu“, - kalbėjo J. Imbrasas.

Ar palaikote idėją Vilniuje tiesti metro? Išreiškite savo nuomonę atsakydami į klausimą kolonoje dešinėje.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)