Įkvėpė patirtis užsienyje

Lietuvoje neįprastą ir analogų Kaune neturinčią veiklą prieš metus įvaizdžio dizainerė O.Kekienė pradėjo su dideliu nerimu. Dabar ji džiaugiasi matydama, kaip pakeitę savo įvaizdį klientai tarsi tampa naujais žmonėmis.

Moters darbas – sukurti žmogaus įvaizdį „nuo galvos iki kojų“: sudaryti garderobą, parinkti tinkamą šukuoseną ir makiažą, priderinti aksesuarus. Klientui pageidaujant pasiūlomos ir profesionalios manikiūristo, okulisto, stomatologo, masažisto, psichologo, fitneso trenerio, plastinės chirurgijos specialisto paslaugos.

„Norint sukurti vientisą ir individualų įvaizdį, reikia daug patirties ir žinių. Ne specialistui tai gali būti per sunku. Domėtis mada, vaikščioti po parduotuves daugelis neturi laiko, kai kuriems tai kainuoja daug nervų ir pastangų“, – teigia O.Kekienė.

Drabužių dizainą studijavusi jauna moteris metus praleido Dubline, ten drabužių parduotuvėje dirbo stiliste (angl. style advisor). „Padėdavau žmonėms išsirinkti ir suderinti drabužius. Grįžusi į Lietuvą, troškau tęsti panašią veiklą – pajutau, kad ir čia atsirastų žmonių, kuriems ši paslauga reikalinga“, – pirmuosius žingsnius prisiminė O.Kekienė.

Ji nepaisė aplinkinių atkalbinėjimų, kurie argumentavo, kad Lietuvoje pernelyg žemas ekonominis lygis, o mūsų visuomenė tam dar nepribrendusi.

Vaidmuo reikalauja tinkamo įvaizdžio

Įvaizdžio dizainerės pagalbos prireikia tiek vyrams, tiek moterims, nors vyrai sudaro kiek mažesnę klientūros dalį.

Dažniausiai klientais tampa svarbias pareigas užimantys ar dažniau viešoje erdvėje pasirodantys asmenys. Jei išvaizda neatitinka jų socialinio statuso, tai gali ne tik trikdyti partnerius ar klientus, bet net versti juos abejoti žmogaus profesine kompetencija.

„Susivėlęs politikas su auskaru ausyje turbūt nekeltų didelio pasitikėjimo, ypač jei į jį kreiptųsi pagyvenęs konservatyvus žmogus. Panašų įspūdį turbūt sudarytų ir bankininkė avangardine ugninių plaukų šukuosena, arba prabangos prekes parduodantis žmogus avintis nuklampotais batais ir suplyšusiais nudėvėtais drabužiais,“– argumentavo O.Kekienė.

Verslo sėkmę skatina ir tinkamai parinktos aprangos spalvos. Jos veikia pasąmonę: tam tikri deriniai gali padėti derybose, skatina partnerių pasitikėjimą, gali sudaryti kompetentingo asmens įvaizdį.

Atskleidžia stiliaus paslaptis

Kurdama įvaizdį, O.Kekienė siekia, kad šis atitiktų žmogaus poreikius, jo statusą ir jo grožio supratimą. Būtent todėl susitikimas su klientu prasideda nemokamu pokalbiu, kurio metu klientas pasakoja apie savo poreikius ir problemas. Vėliau analizuojamas kliento turimas garderobas. Iš pradžių pati apžiūrėjusi parduotuvėse esančius drabužius, vėliau pasimatuoti ir įsigyti tinkamiausių derinių stilistė vedasi klientą.

Tada apsilankoma pas kirpėją ir visažistą, kurių darbas taip pat derinamas su galutine stilistės kuriamo įvaizdžio vizija. Galiausiai pokyčiai užfiksuojami fotosesijos metu.

Pačio proceso metu klientui atskleidžiama daug įvairių paslapčių: kaip vizualiai koreguoti figūrą, rūpintis oda, kokį makiažą ar šukuoseną rinktis. Gavę individualių patarimų, dažnai klientai sugeba patys, be tolimesnės stilistės pagalbos, pasirūpinti savo išvaizda.

Atsižvelgiant į kliento profesinę veiklą, garderobas gali būti formuojamas keliomis kryptimis.

„Pavyzdžiui, kartą į mane kreipėsi direktorius, kuris dirba ir renginių vedėju. Kaip direktoriui, jam reikia sukurti stiprios ir autoritetingos asmenybės įspūdį. Kaip renginių vedėjui, jam reikalingas kur kas laisvesnis stilius, kuris padėtų greitai užmegzti draugišką kontaktą su auditorija“, – prisiminė O.Kekienė.

„Pilkos pelytės“ pražysta

O.Kekienė kuria Eurovizijos konkurso atrankoje dalyvavusios grupės „Slapjack“ narių įvaizdį, taip pat vieno leidinio fotosesijai yra puošusi „Kelio į žvaigždes 2“ dalyvius.

Kita vertus, stilistės paslaugų prireikia ne vien scenos garsenybėms ar verslo pasaulio autoritetams. Profesionali pagalba praverčia bet kuriam savo atvaizdu veidrodyje nepatenkintam žmogui.

O.Kekienė prisiminė klientę, į kurią dėl itin jaunos išvaizdos ir „pilkos pelytės“ įvaizdžio aplinkiniai beveik nekreipdavo dėmesio. Stilistė jai padėjo susikurti gundančios moters įvaizdį, kuris į asmeninį klientės gyvenimą atnešė teigiamų permainų.

„Išsprendus išvaizdos problemas, pagerėja žmogaus psichologinė būklė. Tai tarsi „apsipirkimo terapija“, kaip tai vadinama užsienyje. Psichologinis aspektas įvaizdžio kūrimo srityje apskritai labai svarbus: kartais žmogiškasis kontaktas yra viena pagrindinių priežasčių, kodėl stilisto klientai vėl ir vėl pas jį sugrįžta,“, – pasakojo O.Kekienė.

Pasitaiko kuriozų

Kiekvienas žmogus individualus, o drabužiai kuriami masiškai. Todėl visus perkamus drabužius tenka daugiau ar mažiau taisyti, kai kuriuos specialiai siūti ar megzti.

Kūrybinga stilistė vardan geresnio įvaizdžio imasi ir gana drastiškų priemonių. „Kartą nuo „Armani“ kelnių be gailesčio nulupau firmos ženklą, nes klientui jis nepatiko. Pardavėja į mus žiūrėjo truputį keistai: kai kurie žmonės čia drabužius perka vien dėl garsių logotipų“, - su šypsena prisiminė O.Kekienė.

Kitą kartą, „Eurovizijos“ atrankai ruošiant „Slapjack“ narius, stilistei prireikė fazano plunksnų.

„Iškamšų muziejaus darbuotojas atidavė užšaldytą negyvą paukštį, kuris atšilęs baisiai dvokė, – kuriozišką atvejį prisiminė O.Kekienė. – Su kolege rovėme uodegos plunksnas ir jas plovėme indu plovikliu, kaip patarė muziejaus darbuotojas“.

Kartais užtenka ir nedidelės smulkmenos, kad daiktas sušvistų visai kitomis spalvomis: pavyzdžiui, pakeisti batų sagtis ar drabužio sagas, neįprastai užsegti marškinius ar įdomiai užrišti skarą.

Lietuviai apie stilisto pagalbą nutyli

Nors įvaizdžio dizainerės paslaugos – prabangos prekė, ja naudojasi nebūtinai labai aukšto socialinio statuso asmenys. Paprastai garderobas formuojamas pusmečiui, tad šiai paslaugai asmenys gali susitaupyti.

Už stilistės paslaugas mokama pagal valandinį honorarą. Įvaizdžiui sukurti gali užtekti 20 valandų, ilgiausiai stilistė yra užtrukusi 30 valandų. Renkantis pirkinius, atsižvelgiama į sumą, kurią klientams gali skirti šiam tikslui.

Užsienyje stilisto paslaugos populiarios dėl skirtingų priežasčių. Didžiojoje Britanijoje tai lemia sudėtingos žmonių figūros, o Rusijoje kartu su stilistu vaikščioti po parduotuves yra tiesiog prestižo reikalas. Tačiau O.Kekienė teigia pastebėjusi, kad lietuviai linkę neminėti, jog naudojasi stilisto paslaugomis.

„Juk taip smagu kitiems sakyti, kad viską sukūrei pats, o ne kažkieno padedamas, - šypteli įvaizdžio dizainerė. - Visai tam neprieštarauju, jei tik klientas dėl to jaučiasi laimingesnis“.