XX a. pabaigoje ikebanos mokyklos “Sogecu” vadovas Chirosi Tesigahara senųjų poetų eiliavimo stilių išreiškė gėlių kalba. Kompozicijų meistras pasiūlė savo mokiniams sukurti gėlių kompozicijų ciklą, kuriame kiekvienas kūrinys, turėdamas savarankišką estetinę reikšmę, tuo pat metu įsilieja į vieningą gėlių kompoziciją. Taip atsirado nauja mokyklos “Sogecu” kryptis “Rikka” (gėlių eilė).

Ikebana ir eiliavimas, nuo senovės japonų kultūroje esantys kaip puiki laisvalaikio praleidimo forma, dar labiau suartėjo. “Rikka” stiliui pavyko įkūnyti klasikinį japonų grožio suvokimą ir charakteringą šiuolaikiškumo tendenciją – skirtingų menų sintezę.

Priemonės, gėlių kompozicijose japonų pradėtos naudoti jau daugiau kaip ketvirtį amžiaus, ypač aktualios šiandien yra europietiškoje floristikoje – tai popierius ir kompozicijos sutvirtinimas be jokių dirbtinių laikiklių.

Sabi (grakštus paprastumas) ir Wabi (kuklumas) supratimas, pirmapradis japonų kultūroje, padarė didelę įtaką ikebanos menui. Minimumas kūrybos priemonių – maksimumas išraiškos.

Vazos idėja – jos siluetas, faktūra, “nuotaika” atsispindi ir kompozicijoje. Dauguma čia pateiktų indų yra sukurti kompozicijų meistro Chirosi Tesigahara.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją