Į renginį buvo pakviesti rusų dizaineris Valentinas Judaškinas, Aukštosios mados federacijos ir "Aukštosios mados savaitės" prezidentas Aleksandras. Taip pat atvyko svečių iš Prancūzijos, Italijos, Lenkijos.

Atvykusius žiūrovus ir svečius prie Operos ir baleto teatro įėjimo pasitiko menkas piketuotojų būrelis, kuriuos ignoravo kostiumuoti ponai ir kailiniuotos ponios, atėję į kailių šou. Nijolė Veličkienė, paklausta apie šį mažytį piketą, sakė apgailestaujanti, kad nesurado laiko pakalbėti su tais žmonėmis. "Aš tikrai esu labai jautri ir gailestinga, gailiu žvėrelių, tačiau manau, kad visų svarbiausia yra žmogus, jo komfortas. Ir tie piketuotojai - negi jie nevalgo mėsytės ir vaikšto be batų?"

Į protestus - nusispjaut

Aukštosios mados federacijos prezidentas Aleksandras Dosmanas apie žaliųjų piketą sakė : "čia jau filosofinis klausimas". Anot jo, tokiuose protestuose galima įžiūrėti ne tiek žaliųjų idėjas, kiek už jų stovinčią politiką.

Dizaineris Judaškinas buvo visiškai optimistiškas: "Mano kailių kolekcijos demonstravimo Paryžiuje metu Brigit Bordo protestuodama atsistojo ir išėjo iš salės. Na ir kas? Nusispjauti! Užtat apie tai parašė visi laikraščiai! Kuo daugiau skandalų - tuo geriau".

"Alter ego" sužavėjo savo scenografija, erdviniu įgarsinimu bei vaizdo instaliacijomis. Puiki režisūra tik paryškino kolekcijų jų grožį ir prabangą bei atspindėjo kiekvienos iš jų skirtingą nuotaiką ir paskirtį. Kailinius pristatė ne tik manekenės, bet ir aktoriai bei šokėjai, įnešę į pasirodymą dar daugiau gyvumo ir emocionalumo.

Kolekcijų demonstravimui montuojamas didžiausias kada nors Operos ir baleto teatre buvęs 28 metrų ilgio podiumas, bei 500 kv. metrų ploto scenografijos konstrukcijos.

Renginį pagerbė ir Prezidentas

Salė buvo sausakimša, žiūrovai netgi stovėjo, į renginį susirinko apie 1.500 žmonių - daugiausiai kviestų svečių. Savo atvykimu renginį pagerbė ir Prezidentas Valdas Adamkus su žmona Alma, Seimo nariai, verslininkai. Pasibaigus pristatymui publika sutartinai plojo atsistojusi.

"Šaunu, kad yra tokių žmonių, kurie gali daryti tokio lygio renginius ir eksperimentuoti su tokia brangia medžiaga kaip kailiai", - DELFI sakė stebėjusį renginį dizainerė Jolanta Taikytė. "Mados kyptys perskaitytos, įdomūs nauji atradimai, naujos technologijos... Apsilankius tokiame renginyje, pačiam kyla idėjų. Vientisumo kolekcijoms trūko, tačiau įdomumo ir įdėjų - tikrai ne", - pridūrė ji.

Anot p. Talaikytės, "Nijolės" modelių lygis smarkiai pakilo po to, kai kompanija pradėjo dirbti su profesionaliais dizaineriais.

Anot pačios Nijolės Veličkienės, "nieko nėra nepastovesnio už kailių madą". Kasmet atsiranda vis naujų technologijų, kurios atveria naujas apdirbimo galimybes bei naujas idėjas. "Būti tuo pačiu dirbant su kailiais - neįmanoma",- sakė p. Nijolė. Todėl ir buvo pasirinktas toks alegoriškas forumo pavadinimas - "Alter ego", kas išvertus pažodžiui reiškia "kitas aš".

Pati N.Veličkienė viešai deklaravo siekianti tarptautinio pripažinimo ir to, kad Vilnius taptų pasauliniu kailių mados centru, tačiau pripažino, kad Rusijos rinka - svarbesnė už vakarų. "Aš esu labai užsispyrusi ir mėgstu sunkumus. nemėgstu dienų be problemų ir rūpesčių", - sakė N.Veličkienė.

Kailių reikės visiems V.Judaškinas, paklaustas, kaip jis žiūri į šias ambicijas ir ar tai nesudaro nereikalingos konkurencijos Rusijos gamintojams, išsisuko, atsakęs diplomatiškai, kaip ir dera kviestiniam renginio svečiui: "Mūsų daug ir mums visiems šalta, ir jeigu Nijolė visus aprengs - bus puiku. Vietos rinkoje užteks visiems. Tik kai mūsų daug - mes jėga. Juk Nijolė mums padeda atverti kelią į tarptautinę rinką, kas yra tikrai nelengva."

Po spaudos konferencijos N.Veličkienė atsakė į keletą "DELFI" klausimų:

Klausimas: "Ar visi šie modeliai skirti tik užsienio rinkai, ar pamatysime ką nors ir mūsų parduotuvėse?"

Atsakymas: "Ši kolekcija yra skirta tik demonstravimui ir tuojau pat bus išvežta į užsienį, kur turės vykti nauji pristatymai. Šių metų lapkričio 21 d. mano kolekcija atidarys "Aukštosios mados savaitę" Maskvoje, paskui iškeliaus į Paryžių ir Milaną. O pagal kai kuriuos šiuos modelius yra sukurti ir modeliai, skirti pardavimui Lietuvoje."

Klausimas: "Renginys tikrai buvo prabangus, žiūrovai buvo maloniai laukiami, nepašykštėta reklamos. Koks gi renginio biudžetas?"

Atsakymas: "Galiu pasidžiaugti, kad išlaidų buvo mažiau, nei tikėjausi. Renginys kainavo maždaug 0,5 mln. litų."

Kailių mados forumas susilaukė tarptautinės žiniasklaidos dėmesio. Jį filmavo tarptautinis mados TV kanalas "Fashion TV", renginį žadėjo nušviesti vienas įtakingiausių mados leidinių "L'Oficiel" bei įtakingiausias D. Britanijos dienraštis "Times", kurio redaktoriaus pavaduotojas James Collard atvyko stebėti renginio.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją