Čia vyko tarptautinės Šiaurės Europos šalių (NEZ) paskutiniojo - septintojo - ir Lietuvos automobilių žiedinių lenktynių čempionato irgi baigiamojo - šeštojo - etapų varžybos, sakoma "Visus Bonus" pranešime žiniasklaidai.

Žiedininkų čempionatą vainikavo ne mažiau įdomios bei ne menkesnę intrigą kėlusios 4 valandų lenktynės, kurių dalyviai šįkart varžėsi dėl spaudos namų “ARX-Baltica” taurės.

Nepaisant varžybų organizatorių - VŠĮ “Nemuno žiedas” ir Lietuvos “Porsche” klubo - pastangų padaryti viską, kad sezono finišas taptų visiems įsimintina švente, pabaigtuvės buvo kiek kitokios, nei tikėtasi. Į NEZ ir Lietuvos čempionatų paskutiniųjų etapų varžybas atvyko tik 25 sportininkai, o ir žiūrovų buvo mažiau, nei jų susirinkdavo stebėti kitų etapų varžybas.

To priežasčių toli ieškoti netenka. Daugelis lenktynininkų, nebepuoselėjusių vilčių pakilti ant nugalėtojų pakylos arba jau užsitikrinusių čempionų ar prizininkų vardus, nusprendė pataupyti lėšas bei techniką kitam sezonui, o gero oro sugundyti žiūrovai mieliau rinkosi išvykas į pilnus grybų miškus ar sodus.

Tačiau atvykusieji į Kačerginę nenusivylė. Daugelyje važiavimų jie tapo aštrios kovos, kurią lydėjo ir žiūrovus taip intriguojančios avarijos, liudininkais.

Brolžudiška lietuvių dvikova

Savaitgalio išvakarėse treniruotėmis ir kvalifikaciniais važiavimais "Nemuno žiedo" trasoje prasidėjusios NEZ ir Lietuvos žiedinių lenktynių baigiamųjų etapų kovos kulminaciją pasiekė šeštadienio lenktynėse.

Kukliausia dalyvių skaičiumi šalies čempionate tapo "Formulė Baltic" klasė. Šiemet atskirų šalių trasose kovėsi vos du formulių tipo bolidus vairuojantys lietuviai - Ramūnas Čapkauskas ir Egidijus Gutaravičius. Nors Egidijui kiek dažniau nei jo varžovui pasiekti finišo tiesiąją sutrukdydavo techninės problemos, tačiau viename iš šiųmečio sezono etapų ir jis sugebėjo aplenkti Ramūną ir užkopti ant aukščiausiojo nugalėtojų pakylos laiptelio.

Itin aršiai jie kovėsi ir namų arenoje. Pirmajame važiavime E. Gutaravičius buvo aplenkęs R. Čapkauską, tačiau likus tik ratui iki finišo nesuvaldė bolido ir apsisukęs trasoje sustojo. Nemažiau atkakliai, nevengdami kontaktinės kovos, dėl kurios net nukentėjo Ramūno “Dallara F3”, jie kovėsi ir antrajame važiavime, tačiau ir jame keliais metrais anksčiau finišo liniją kirto R. Čapkauskas, kuriam ir atiteko čempiono laurai.

Tačiau lietuviai abu važiavimus aršiai kovėsi tik tarpusavyje, nesudarydami bent kiek rimtesnės konkurencijos estų trejetui, kurie ir užėmė visą NEZ čempionato nugalėtojų garbės pakylą.

Surinkęs 231 tašką, NEZ šalių čempiono laurais džiaugėsi Kristo Ebras, vairavęs “Dallara 394”. Antras su 225,5 taško liko Raivo Tammas (“Dallara 399), o trečias – Erko Vallbaumas, vairavęs “Bowman BC 4” formulę ir per sezoną pelnęs 214 taškų.

Su 203 taškais R. Čapkauskas NEZ šalių čempionato įskaitoje šiemet buvo priverstas tenkintis tik ketvirtąja vieta, o 88 taškus pelnęs E. Gutaravičius liko šeštas. Jis, kaip ir čempionato nugalėtojas K. Ebras, vairavo “Dallara 394” formulę.

Dalyvių gretas praretino avarijos

Nugalėtojo titulą "Super 1600" automobilių klasėje šalies čempionato įskaitoje šiemet pelnė "Honda Civic" vairavęs komandos "A-Zet Extreme" lenktynininkas Edvinas Filipavičius. Antroji vieta atiteko "Adampolis Racing Team” ekipos nariui Mindaugui Neliubšiui, vairavusiam tokį pat automobilį.

Mindaugo svajones apie aukščiausią nugalėtojų pakylos pakopą užbraukė šeštadienį patirta skaudi avarija, dėl kurios jis nebaigė lenktynių. M. Neliubšiui beliko guostis nebent tuo, kad tokia lemtis jį ištiko ne vieną.

Itin aršia kova pasižymėjusį jungtinį “Super 1600” ir “B 2000” klasių sportininkų važiavimą lydėjo masinė avarija, kilusi dėl estą Margusą Pihlaką ištikusio techninio gedimo. Sulūžus jo mašinos pusašiui, lenktyninkas užblokavo trasą, o įkandin jo lėkę net keli sportininkai atsitrenkė į esto skersai trasos sustojusią “Alfa Romeo”. Pirmąjį tokia nesekmė ištiko M. Neliubšį, paskui į Mindaugo automobilį atsitrenkė Marius Slaboševičius, į pastrajį – latvis Atis Veismanis, o latvį dar “pabučiavo” jo tautietis Egonas Lapinis.

Laimei, lenktynininkai rimtesnių traumų nepatyrė. Į ligoninę buvo nugabenti tik Mindaugas su Mariumi, kur jiems abiems buvo diagnozuoti kaklo raumenų patempimai. Tad jie sekmadienį jau papildė žiūrovų gretas.

Trečiuoju šios klasės prizininku tapo Lietuvos atvirame žiedinių lenktynių čempionate varžęsis latvis Lauris Vidzis, kuris vairavo “Volkswagen Golf”.

Įdomu, kad šis šalies čempionato prizininkų trejetukas lygiai tokias pačias vietas užėmė ir ant NEZ čempionato nugalėtojų pakylos.

Lietuviai nesivaržė

“B 2000” automobilių klasėje šalies čempionato įskaita nebuvo vedama, nes šiemet joje panoro varžytis tik vienas Paulius Krukauskas. Deja, jis blykstelėjo tik penktojo etapo varžybose Rygoje, tačiau vienas lauke – ne karys.

Tad Kačerginėje beliko stebėti svečių kovas dėl galutinių vietų NEZ čempionato įskaitoje. Nors čia užtikrintai abu važiavimus laimėjo svečias iš Latvijos Janis Horelikas, vairavęs “Honda Integra”, tačiau galutinėje NEZ čempionato įskaitoje su 220 taškų jam beliko džiaugtis tik trečiąja vieta. Nugalėtojo laurus pelnė estas Raimo Kulli (234 taškai), vairavęs “Škoda Oktavia”, kuris pranoko antroje vietoje likusį latvį Jurį Sprudę su “Honda Civic”, pelniusį 223 taškus.

Laimėjo du čempionatus

Nacionalinės "Baltic GT" klasės nugalėtojų titulus sportininkai tarpusavyje pasidalijo be didesnės konkurencijos. Pirmąją vietą dar prieš paskutiniojo etapo batalijas čia užsitikrino "Tanagra Racing Team" komandos narys Andžejus Dzikevičius, pelnęs nugalėtojo vardą ir NEZ čempionate.

Žiūrovų apmaudui lenktynininkas, įgijęs nepranokstamą pranašumą, praėjusį savaitgalį nestartavo.

Antrąją vietą tarp galingais bolidais važiuojančių "Baltic GT" klasės dalyvių Lietuvos čempionate užėmė Andrius Pikelis su "BMW 316", o trečiosios vietos laimėtoju šiemet tapo "Adampolio Autosporto" vadovas Vidas Čebatavičius, vairavęs lenktyninį "AGM Kit Car".

Beje, lietuviškojo žiedinių lenktynių čempionato galutinėje komandų įskaitoje pirmąją vietą užėmė būtent kauniečiai "Adampolio autosportas", už jų liko "Tanagra Racing Team" ir "A-Zet Extreme".

Bene džiugiausia naujiena pasibaigusiame NEZ žiedinių lenktynių sezone tapo savaitgalį vykusiame septintajame jo etape visų šalies sportininkų kartu pasiekti rezultatai. Iš trijų Baltijos šalių daugiausiai taškų pirmąkart šiais metais pelnė Lietuvos atstovai, anksčiau džiaugdavęsi tik antrosiomis ar trečiosiomis pozicijomis. Šiaurės Europos šalių čempionate “Baltic GT” klasėje be nugalėtoju tapusio A. Dzikevičiaus antrąją ir trečiąja prizines vietas iškovojo estas Rainas Pilve, kurio specialiai tokioms lenktynėms parengtas “Renault Megane” patiko ir kauniečiams, bei suomis Kalle Sarlinas, vairavęs “Ford Escort RS Cosworth”.

Nors Kačerginėje abu šios klasės važiavimus su “Chrysler Stratus” užtikrintai laimėjo vilnietis Mindaugas Dainauskas, tačiau jam galutinėse tiek nacionalinio, tiek NEZ čempionatų įskaitose atiteko tik ketvirtosios vietos. Mat pajėgus lenktynininkas dalyvavo tik trijų etapų lenktynėse.

Kibus 4 valandų lenktynių virusas

Kai šių metų birželį buvo surengtos pirmosios šalyje 4 valandų lenktynės “Kauno grūdų” taurei laimėti, daugelis skeptikų abejojo jų sėkme. Tačiau tokios trukmės lenktynių, neprailgstančių nei žiūrovams, nei patiems jų dalyviams, virusas pasirodė besąs kibus. Tad sekmadienį šalies bei NEZ šiemetinius automobilių žiedinių lenktynių čempionatus vainikavo gražus jų baigiamasis akordas - antrą kartą šiais metais surengtos keturių valandų lenktynės, kurių dalyviai šįsyk varžėsi dėl spaudos namų "ARX Baltica" taurės.

Taurę pelnytai laimėjo lyderio pozicijas tvirtai laikiusi "Adampolis Racing Team" pirmoji komanda, kurią sudarė patyrę žiedininkai R.Čapkauskas ir V.Čebatavičius, vairavę "AGM Kit Car".

Lygiai per keturias valandas jie nuvažiavo 162 Kačerginės "Nemuno žiedo" trasos ratus ir įveikė beveik pusšešto šimto kilometrų.

Antrąja šių lenktynių prizine bendrosios įskaitos vieta džiaugėsi "Rimo" ekipa (Rimantas Blažulionis ir Saulius Vitkauskas) su "Honda Civic", nuo nugalėtojų atsilikusi penkiais ratais.

Trečiąją vietą užėmė "Adampolis Racing Team" antroji komanda (broliai Tomas ir Darius Šipkauskai) su "Luego Kit Car" automobiliu, spėjusi nuvažiuoti 152 ratus.

Tiek pat ratų įveikė ir “Artrema-Plaza langai” ekipa, tačiau ketvirtoji vieta jai buvo itin apmaudi. Ši komanda visą laiką važiavo antrojoje pozicijoje, tačiau ji išslydo iki lenktynių pabaigos likus mažiau nei 10 minučių, kai sugedo jų BMW automobilio reduktorius.

Net keturios komandos per 4 valandų laiko limitą įveikė po 142 Kačerginės “Nemuno žiedo” trasos ratus. Tai bene iškalbingiausiai liudija atkaklią lygiaverčių varžovų kovą bei šių lenktynių intrigą.

Norą dalyvauti 4 val. lenktynėse buvo pareiškusios 15 komandų, tačiau startavo 13. Vieną tituluočiausių šalies lenktynininkų Eugenijų Tumalevičių bei jo partnerį Modestą Jaką vėl nuvylė per treniruotes sugedusi jų galingo “Chevrolet Corvette” pavarų dėžė, o vienintelei šių lenktynių dailiosios lyties atstovei Ivetai Slaboševičiūtei išvairuoti “Volkswagen Polo” sutrukdė šių lenktynių išvakarėse patirta jos brolio Mariaus avarija.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją