Viena iš tarp užsienio ir lietuvių influencerių pasklidusių madų – salierų sultys. Teigiama, kad tai – efektyvi gydymo priemonė nuo įvairių virškinimo sutrikimų, autoimuninių ligų, psoriazės, chroninio nuovargio sindromo, refliukso, juostinės pūslelinės viruso, streptokoko bakterijos ir net padeda sulieknėti. Tačiau ypatingai dažnai salierų sultys socialinių tinklų žvaigždžių geriamos dėl aknės ir veido bėrimų. Neva, jas vartojant organizmas išsivalo, bėrimai išnyksta ir galima džiaugtis švaria, lygia oda.

Leidinio „The New York Times“ kalbinta Kalifornijos universiteto Deivise (JAV) mitybos srities tyrėja Rachel E. Scherr sako, kad mokslinių įrodymų, kurie pagrįstų nors vieną iš šių teiginių, nėra. „Nėra šios srities didelės apimties tyrimų su žmonėmis, maža ląstelių tyrimų ar tyrimų su gyvūnais apie salierų naudą“, – papildo specialistė.

Įvairiuose šaltiniuose mitybos specialistai salierų sultis gėrusių pagerėjusią žmonių savijautą sieja su veiksniais, apie kuriuos gal dauguma nepagalvoja, bet kurie yra akivaizdūs. Tai - gausesnis skysčių vartojimas (salierų sultys – praktiškai vanduo, jose – apie 94 proc. vandens). Žinoma, išlieka paprasčiausio placebo galimybė ar tiesiog padidėjęs dėmesys savo sveikatai ja susirūpinus, kai dėl susidėjusių smulkių pokyčių, didesnio sąmoningumo savo sveikatos atžvilgiu, gerėja ir savijauta.

Minėtajam leidiniui gydytoja Elizabeth Bradley pasakojo apie salierų ir jų sulčių naudas. „Salierų sultyse daugiau kalio ir vitamino K nei pomidorų, morkų sultyse.“ Anot medikės, išspaudus sultis iš kitų daržovių, jos, manoma, praranda dalį polifenolių ir antioksidantų bei kitų mūsų trokštamų medžiagų iš minkštimo ar žievelės. O kiek šių medžiagų prarandama, spaudžiant sultis iš salierų stiebų, neaišku. Ji pridūrė, kad mitybos specialistai pataria vartoti įvairias daržoves ir jų sultis, neapsistoti ties vienomis, nes kiekvienose iš jų yra savitas fitocheminių medžiagų, antioksidantų, vitaminų ir mineralų derinys.

Svarbu žinoti, kad sūroką salierų sulčių skonį lemia natris – stiklinėje salierų sulčių jo yra 215 mg; natris – būtinas elektrolitas, kuris padeda organizmui palaikyti skysčių balansą. Mitybos specialistai rekomenduoja per dieną suvartoti ne daugiau nei 2,300 mg natrio per dieną, vis dėlto dauguma žmonių viršija šį rekomenduojamą kiekį. Dėl tokio įpročio gali padidėti kraujospūdis, o tai didina širdies ligų ir insulto riziką.

Profesionalius mitybos specialistus vienijančiame puslapyje „chelsea-nutrition.com“ puslapyje teigiama, kad geroji naujiena su salierų sulčių mada yra ta, jog ji greičiausiai nesukels tokių neigiamų pasekmių, kaip palyginti neseniai socialinių tinklų žvaigždžių reklamuotos liekninančios, detoksikuojančios arbatos ar kiti madingais tapę reiškiniai. Tiesa, čia patariama būtinai rinktis organiškus, ekologiškus salierus, nes, anot puslapyje skelbiamos informacijos, salierai yra viena tų daržovių, kuriuose aptinkama daugiausiai pesticidų.

„Daily Mail“ dietologė Leanne Ward teigė, kad nors manoma, jog salierų sultys gali mažinti paburkimą, ištinimą ir padėti varyti skysčius, reikia suprasti, kad poveikis bus labai silpnas. „Greičiausiai salierų sultys tiesiog šiek tiek padės organizmui grįžti į natūralų būvį, į kurį jis vis tiek grįžtų su jomis ar be jų“, – pasakojo ji.

Lietuvos mitybos specialistai neretai pamini, kad sulčių, kad ir kokios jos bebūtų, mada apskritai nėra tokia jau sveikuoliška, kaip gali atrodyti. „Spaudžiant sultis pašalinamos sveikatai naudingos maistinės skaidulos, kurių ir taip trūksta mūsų regiono gyventojams“, – skelbiama dietistės Vaidos Kurpienės puslapyje „sulieknėk.lt“.

„Daržovių sultys kartais mažais kiekiais gali būti geriamos gydymo tikslais, labai specifiškai“, – teigiama puslapyje publikuotame straipsnyje ir priduriama, kad vertingiausia, vis dėlto, valgyti grynas daržoves.

Taigi, išvada – nepasiduoti vis naujoms skelbiamoms madoms ir stebuklingų produktų bumui. Salierų sultys ko gero nėra žalingos, bet aknę, bėrimus, virškinimo sutrikimus, autoimunines ligas, psoriazę ar refliuksą vargu ar išgydysite šių sulčių pagalba. O ir lieknėjama tikrai ne nuo to.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt