„Tik laiko klausimas, kada su šeima persikelsime gyventi į Dubajų – ten visai kitos galimybės. Vienas pasiūlymas atkeliavo iš didelės ten veikiančios marketingo įmonės. Jie šiek tiek baiminasi, kad aš ilgai pas juos neužsibūsiu, o įkursiu savo įmonę ir mes būsime konkurentai. Ir tame tikrai yra tiesos, nes iš to, ką darau, galima per mėnesį uždirbti ir 30 tūkst., ir 50 tūkst. eurų“, – atsiųstame pranešime spaudai atvirauja Olga Sakalienė.

Pusmetį aktyviai komunikuodama „Instagram“ ji jau turi 54 tūkst. sekėjų ir 70 mln. peržiūrų. Savo pavyzdžiu Olga įrodė, kad tai padaryti įmanoma – tereikia perprasti, kaip veikia algoritmai ir „reels’ų“ kūrimo taisykles.

Pirmosios pajamos – po milijoninės peržiūros

Apie pogimdyvinę depresiją 22 metų moteris buvo girdėjusi tik iš pasakojimų ir nesitikėjo, kad tai palies ją asmeniškai. Prasidėjus pirmiesiems požymiams, ji matė du pasirinkimus – gerti gydytojų pasiūlytus vaistus arba imtis širdžiai mielos veiklos.

„Žinojau, kad tikrai negersiu vaistų, todėl visais įmanomais būdais traukiau save iš depresijos liūno. Aiškiai įsivardinau, kad man reikia veiklos, kurioje būtų daug bendravimo. Sugalvojau, kad „Instagram“ kursiu trumpus mokomuosius vaizdo įrašus apie tai, kaip komunikuoti socialiniuose tinkluose“, – pradžią prisimena O. Sakalienė.

Olga Sakalienė

Socialiniais tinklais ir interneto puslapių kūrimu ji susidomėjo dar būdama 16-kos. Besimokydama mokykloje ji sukūrė ir pardavė savo pirmąjį puslapį vienai logistikos įmonei ir už tai gavo 1000 Eur. Tuo pačiu metu konsultavo ir verslus, kaip komunikuoti socialiniuose tinkluose. Besilaukdama Olga baigė nuotolinius kursus apie tai, kaip kurti „reels’us“ ir kaip veikia socialinių tinklų algoritmai. Kai mažyliui buvo vos 5 mėnesiai, norėdama kompensuoti bendravimo trūkumą, ji susikūrė savo asmeninį profilį „Instagram“, kuriame naujas teorines žinias norėjo išbandyti praktiškai.

„Vienas mano „reels’as“, kuriame rodau, kaip padaryti nuotrauką su ilgu išlaikymu, per dvi savaites sulaukė milijono peržiūrų, šiandien tą vaizdo įrašą jau matė daugiau kaip 27 milijonai. Po šio trumpo vaizdo įrašo gavau pirmuosius užsakymus – iš pradžių kreipėsi vienos nuotraukų ir vaizdo įrašų redagavimo programėlės kūrėjai, vėliau konsultacijas pirko įmonės, veikiančios JAV, Dubajuje ir Lietuvoje“, – savo sėkme dalinasi jauna moteris.

Įkalbino vyrą mesti darbą

O. Sakalienė neslepia, kad gana dažnai klientai nusiperka jos konsultacijas, tačiau pabandę patys pasidaryti „reels’us“, dažnai grįžta su prašymu tai padaryti už juos.

Olga Sakalienė

„Ne vienas išgirdęs, kiek uždirbu iš savo veiklos, man yra pasakęs – ir aš taip galėčiau. Visiems atrodo, kad sukurti 15–20 sekundžių vaizdo įrašą yra labai paprasta. Tai, ką matome socialiniame tinkle, dažnai sukurti užtrunka keliolika valandų – reikia parašyti įtaigų scenarijų, parinkti tinkamą formatą, nufilmuoti ir sumontuoti“, – apie savo darbo užkulisius pasakoja „reels’ų“ kūrėja.

Po kelių mėnesių komunikavimo socialiniuose tinkluose Olga neslepia pamačiusi neribotas galimybes. Netrukus ji įkalbino savo vyrą Kristijoną mesti samdomą darbą ir jungtis prie jos naujos veiklos.

„Mes kiekvieną dieną dirbam po 12–14 valandų, vienas iš mūsų visada dirba ir savaitgalį. Kasdien keliamės 5 vala. ryto, išruošiame vaiką į darželį ir darbuojamės dažniausiai iki vidurnakčio. Kuriame „reels’us“ ne tik klientams, bet ir mano profiliui, nes su kiekvienu nauju mano vaizdo įrašu atkeliauja naujų užsakymų. Pradėjus dirbti kartu, didžiausiu iššūkiu tapo laiko planavimas ir atšalę santykiai. Mus išgelbėjo tai, kad laiku kreipėmės pagalbos į poros psichologus, kurie padėjo susidėlioti prioritetus“, – atvirauja moteris.

Projektas, parviliojęs į Lietuvą

Savo „Instagram“ profilį Olga susikūrė gyvendama Škotijoje – ten šeima persikėlė dar prieš gimstant jų mažyliui. Trumpam parskridusi į Vilnių, moteris savo veikla ir patarimais, kaip komunikuoti socialiniuose tinkluose, pasidalino viename verslo moterų „She is glowing“ renginyje.

Olga Sakalienė

„Tame renginyje prie manęs priėjo vieno Širvintų restorano šefo Mykolo žmona ir paprašė padėti užauginti jo žinomumą. Vienintelė galimybė imtis šio užsakymo buvo grįžti į Lietuvą. Norint pasiekti didelį matomumą socialiniuose tinkluose, reikia juose labai aktyviai komunikuoti du mėnesius, o jei profilis visiškai naujas, tai gali užtrukti ir 3–6 mėnesius. Supratome, kad tiek nepriskraidysime dėl kiekvieno filmavimo“, – prisimena moteris.

Olga skaičiuoja, kad restorano šefą Mykolą šiandien socialiniuose tinkluose yra matęs kas antras Lietuvos gyventojas.

„Jo profilis „sprogo“ per dvi savaites. „Reels’us“, kaip jis gamina, yra peržiūrėję 1,5 milijono žmonių, „Facebooke“ sekėjų skaičius užaugo iki 20 tūkst., o „Tik Toke“ – iki 19 tūkst. Kiek lėčiau auga „Instagram“ gerbėjų skaičius. Kiekviena platforma turi skirtingus algoritmus ir reikia su jais mokėti žaisti“, – sako socialinių tinklų žvaigždė.

Klaidos, kurias daro „reels’ų“ kūrėjai

Olga sako, kad prie didelės sėkmės prisideda jos skiriamas laikas geriausių „reels’ų“ analizei. Tam ji kiekvieną dieną skiria po 2 valandas, per kurias peržiūri 100 trumpų vaizdo įrašų ir detaliai juos išanalizuoja.

Olga Sakalienė

„Žiūriu „reels’us“, kurie renka milijonines peržiūras, analizuoju, kodėl jie tapo tokie populiarūs. Esmė yra pirmosios 3 sekundes – per jas tu arba užkabini žiūrovą, arba jo netenki. Didžiausia klaida, kurią daro trumpų vaizdo įrašų kūrėjai – jie juos kuria tarsi sau, tarsi norėdami parodyti, kokie jie faini. Tokie vaizdo įrašai niekada nesulauks daug peržiūrų. Atkreipkite dėmesį, kaip prasideda žiūrimiausi „reels’ai“ – nuo pirmų sekundžių juose kreipiamasi į žiūrovą: išbandyk ir tu, tai labai paprasta arba nepadaryk klaidos, kurią padariau aš. Šie žodžiai prikausto dėmesį. Tą patį efektą galima išgauti ir su vaizdu“, – pataria O. Sakalienė.

Savo verslą jauna moteris pradėjo su nuliniu biudžetu – turėdama tik telefoną. Anot jos, norint atkreipti į save dėmesį socialiniuose tinkluose, visiškai nereikia naujausių technologijų, svarbiausia yra gera idėja.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją