aA
Išgirdę ar pamatę žodį „Agile“, dažnu atveju pradedame galvoti ir sieti jį su kokios nors programinės įrangos kūrimu ar IT projektų valdymu. Tačiau vis dažniau „Agile“ yra atrandamas skirtingose srityse: žmogiškųjų išteklių valdyme ir net akademiniame dėstyme. Apie eksperimentą, taikyti „Agile Scrum“ metodą dėstant studentams, kalbamės su Skirmantu Griciumi – projektų vadovu, Mykolo Romerio universiteto dėstytoju, mokymų organizatoriumi.
Skirmantas Gricius
Skirmantas Gricius

Skirmantai, kas lėmė Jūsų sprendimą tradicinį studijų dalyko dėstymą pakeisti į dėstymą pagal „Agile Scrum“?

Kviečiu pabandyti prisiminti savo studijas. Koks buvo paskaitų, seminarų ar pratybų formatas? Tikėtina, kad standartinis: aš, dėstytojas, dėstau, o tu, studente, klausai. Kurį laiką taip dėsčiau ir aš, tačiau susidūriau su tuo, kad „prarasdavau“ studentą, t. y. jo dėmesį, įsitraukimą. Galiausiai supratau, kad jeigu noriu savo kolegų įsitraukimo, tai turiu ieškoti inovatyvių būdų, kaip juos sudominti ir įgalinti.

Aš ne tik dėstau universitete, bet ir dirbu privačioje organizacijoje. Joje labai dažnai išgirsdavau apie „Agile“, tekdavo ir pačiam vesti įvadinius kursus į šią filosofiją. Tokiu būdu „Agile“ man vis dažniau tapdavo įvairių naudingų elementų rinkiniu, kurį pats naudodavau darbe ir skatindavau tai daryti kitus.

Po kelių darbinių diskusijų su „Agile“ treneriu man gimė idėja. Pamaniau, kad jeigu šis metodas yra taikomas darbinėje aplinkoje, jog projektai vystytųsi sparčiau, komandos taptų vis savarankiškesnės, o savininkiškumo jausmas atsirastų kiekviename dalyvyje, tai kodėl negaliu jo panaudoti savo paskaitose? Taigi diskusijos ir vidiniai pamąstymai paskatino mane paeksperimentuoti. (šypsosi)

Kokį dalyką dėstėte pagal „Agile Scrum“?

Tai buvo projektų valdymo dalykas. Jo metu vyko ne tik projektų simuliacijos, bet ir pats projektų valdymo metodikos turinio perteikimas – tiek tradicinio (angl. waterfall), tiek „Agile“. Studentų komandos dirbo su skirtingais simuliaciniais projektais, pradedant nuo elementarių mobiliųjų aplikacijų ir baigiant mokytojų robotų kūrimu.

Minėjote, kad akademinių užsiėmimų metu buvote produkto šeimininko (angl. product owner) rolėje, o studentai buvo padalinti į save organizuojančias komandas (angl. self-organized teams). Kokių klausimų sulaukdavote iš studentų?

(juokiasi) Net dabar prisimenu, kad pirmasis studentų klausimas, kurį gavau buvo: „o tai ką mums dabar daryti?“. Po to sekė: „gal galit tiesiog pasakyti ir mes tai padarysime?“, „keli komandos nariai nedirba, nepadeda, ką daryti?“. Tačiau po pirmojo sprinto situacija kardinaliai pasikeitė. Iš priekaištais grįstos komunikacijos užaugome iki konstruktyvių dalykinių klausimų, pavyzdžiui: „kokio funkcionalumo reikėtų šioje mobiliojoje aplikacijoje?“, „kokių dar reikalavimų turime galutiniam produktui?“, „ar galite įvertinti produkto tinkamumą?“ Na ir žinoma, kad viso dėstymo metu teko sulaukti klausimų ir apie patį projektų valdymą bei jo procesus.

Kaip prie komandų veiklų prisidėjo studentų išrinkti Scrum meistrai (angl. scrum master)?

Scrum meistrai iš esmės buvo vidiniai komandų fasilitatoriai, pagrindiniai komunikacijos valdytojai ir organiškai tampantys komandų lyderiai. Manau, kad tai buvo hibridiniai Scrum meistrai.

Kokias „Agile Scrum“ ceremonijas praktikavote ir kaip į jas įsitraukė studentai?

Su studentai turėdavome 1-2 užsiėmimus per savaitę, tad sprintai trukdavo apie 4-5 savaites. Formalios ceremonijos, kurias praktikavome: sprintų planavimas, sprintų peržiūra, retrospektyvos. Taip pat komandos turėdavo savo vidinius susitikimus, kurių dažnumą nuspręsdavo patys. Iš esmės mes nedarėme tik kasdienių susitikimų (angl. daily standup / scrum).

Įdomiausia ceremonija, mano nuomone, buvo retrospektyva. Jų metu komandos viduje reflektuodavo ir skaidriai dalindavosi kas ką veikė ar neveikė. Pirmąjį kartą, kai bandėme praktikuoti šią Agile Scrum ceremoniją, komandos pakankamai abstrakčiai kalbėjo. Per antrąją retrospektyvą jau mačiau ryškų pokytį: vyko gilesnė analizė, atviras dalinimasis grįžtamuoju ryšiu ir bandymas stipriau įsigilinti į save kaip komandą.

Skirmantai, kuo Jums ir studentams buvo naudingas dėstymas (mokymasis) pagal Agile Scrum?

Galiu tik spėti ar studentai dirbs projektinėse aplinkose ateityje, bet nuoširdžiai tikiu, kad tikrai galės panaudoti tam tikrus, studijų metu išmoktus elementus, nepaisant to, kokiose organizacijose dirbs.

Nauda man – jaunųjų kolegų įsitraukimas, diskusijos bei supratimas, kad Agile veikia ir akademinėje erdvėje. Na, o studentams, mano nuomone, šis kursas suteikė naujų žinių apie Agile, galimybę praktiškai išbandyti Scrum metodą. Taip pat studentai turėjo galimybę savarankiškai mokytis pagal kitokį paskaitų ir seminarų formatą – tai skatino jų susidomėjimą ir leido mėgautis mokymosi procesu.

Dėl kokių priežasčių (ne)siūlytumėte kitiems lektoriams išbandyti dėstymą pagal Agile Scrum?

Manau, kad aš apskritai labai kviečiu ir siūlau dėstytojams eksperimentuoti – ieškoti naujų būdų, kaip įtraukti studentą, kaip jį įgalinti žinias pasiimti pačiam. Kalbant konkrečiai apie mano išbandytą metodą – Agile Scrum... Jeigu matote, kad studentai nėra įsitraukę, pusė iš jų ateina tik dėl to, kad reikia, o ne dėl to, kad yra naudinga, įdomu – vienareikšmiškai siūlau išbandyti dėstymą pagal Agile Scrum. Šis metodas suteiks studentams savarankiškumą ir tam tikrą autonomiją pasiimant jūsų sukauptas žinias.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(2 žmonės įvertino)
3.0000

Top naujienos

Baltarusijoje viskas eina blogyn: Lukašenką iš sosto išvers tik perversmas Kremliuje (3)

Praėjo metai po to, kai gegužės 23-iąją Baltarusijos režimas priverstinai Minske nutupdė...

Delfi PliusAndrea Dudik

Degtinė, ikrai ir vertėjomis prisistatančios moterys: Rusijai vakarėlis baigėsi

Degtinė, ikrai ir vertėjomis prisistatančios moterys. Taip vyko liūdnai pagarsėję rusų remiami...

Britų žvalgyba nurodė, ko dabar siekia Putinas: ukrainiečiams nelieka kitos išeities (5)

Žiaurus, totalinis karas, kokio Europoje nebuvo beveik aštuonis dešimtmečius. Taip Ukrainos...

Vasariška šiluma neužsibuvo: vėl vyraus vėsūs ir vėjuoti orai

Trečiadienio dieną per Lietuvą slinks šaltasis atmosferos frontas. Pradedant vakariniais rajonais,...

Karas Ukrainoje. Daugiabučio griuvėsiuose Mariupolyje aptikta 200 smarkiai apirusių kūnų Ukraina apie reikšmingus pokyčius: mūsų priešai dėl to labai liūdi

Ukrainos prezidentas Volodymyras Zelenskis naktį į antradienį pareiškė, kad Rusija vykdo...

Artūras Zuokas pirmą kartą viešai pasirodė su nauja širdies drauge (3)

Neseniai skyrybų dramą išgyvenęs buvęs Vilniaus miesto meras Artūras Zuokas Lietuvos meno...

Buvęs žalgirietis Lietuvoje išgyveno košmarą: dingę pinigai, rasizmas ir „dėl visko kalti konservatoriai“ (1)

Kauno „Žalgiris“ – istorinėse žemumose. Lietuvos krepšinio lygos pusfinalio serijoje prieš...

Delfi PliusAgnė Keizikienė

Šis sekso būdas vieniems yra tabu, kitiems – slapta svajonė: kodėl kai kuriems taip maga įeiti pro „galines duris“?

Jokia paslaptis, kad analinis seksas nėra šiuolaikinis „išradimas“. Tam tikri išlikę...

Delfi PliusPsichologas Gediminas Navaitis

Psichoterapeutai išanalizavo, apie ką svajoja vyrai ir moterys: ką reiškia mūsų seksualinės fantazijos ir kaip tai panaudoti santykiuose? (1)

„Meilė – tai fantazijų mainai“, – teigė prancūzų rašytojas Nicola de Chamfort'as....

Tokio skanaus žiedinio kopūsto dar nevalgėte: receptas paprastas kaip dukart du, o skonis – 10 balų

Žiedinis kopūstas , arba kalafioras – ne tik skani, bet ir labai naudinga daržovė. Ji teigiamai...