Tačiau, verslininko teigimu, renkantis darbuotojus, patirtis nėra svarbiausias rodiklis. Esą daug reikšmingesnės charakterio savybės. O įgūdžius, pasak A. Romanovskio, kur kas lengviau išugdyti, negu „permokyti“ naujai priimtą barmeną. Paprasčiau priimti barmeną, kurio įgūdžiai dar nesusiformavo ankstesnėje darbovietėje, nes dažniausiai kiekvienas baras turi savo darbo specifiką.
„Patirtis mums nėra privalumas. Mes neieškom žmonių su patirtim.

Mano nuostata tokia – daug lengviau žmogų išmokyti negu permokyti. Kiekvienas vadovas turi savo nuostatas ir savo taisykles. Jeigu žmogus ateina kažkur ilgiau dirbęs, jam atrodo, kad jis viską moka. O mes, kaip ir visi kiti, turime savo tvarką. Todėl permokyti yra daug sunkiau negu išmokyti. Darbuotoją surasti nėra sunku. Sunkiau išmokyti ir išlaikyti“, - DELFI kalbėjo A. Romanovskis.

Pavadinimą rinko iš 200 variantų

Trys akcininkai baro „Paparazzi“ duris atvėrė prieš aštuonerius metus. Verslininkams teko imti banko paskolą – įstatinis kapitalas siekė 100 tūkst. Lt. A. Romanovskis pripažino, kad, ko gero, sunkiausia užduotis buvo įtikinti bankus, kad investicija į kokteilių barą nenueis veltui, nes anuomet tokio profilio įmonių Lietuvoje buvo itin mažai.

Kodėl būtent kokteilių baras? A. Romanovskis aiškino, kad pagrindinė priežastis – neagresyvi konkurencinė aplinka. Esą kokteilius siūlančių pasilinksminimo vietų tuomet buvo itin mažai, o Europoje tai jau nebebuvo naujiena: „Visi barai dirbo nuo ryto iki vidurnakčio, o klubai tik savaitgaliais ir vakare. Į klubus įėjimas buvo mokamas, o į barus – nemokamas. Pas mus išėjo miksas – klubas ir baras. Mes neišradom kažko naujo, bet Lietuvoje buvome vieni iš pirmųjų, pradėjusių puoselėti kokteilių kultūrą, nors Europoje panašaus profilio barai buvo atidaryti daug anksčiau. Mes į Lietuvą atvedėm kažką naujo.“

Kita priežastis, paskatinusi pasirinkti būtent su laisvalaikio praleidimu susijusį verslą, – įmonės bendrasavininkas A. Romanovskis turėjo ketverių metų darbo patirtį baruose. Jis įsitikinęs, kad sėkmingu verslininku netapsi, jei nepradėsi nuo „juodo“ darbo. Baro įkūrėjui teko dirbti barmenu, vyriausiuoju barmenu ir net baro administratoriumi.

Pavadinimo parinkimas – reikšmingas darbas, pripažino pašnekovas. Anot jo, šis iš 200 galimų variantų rinktas labai ilgai. Išrinkus septynis geriausius, pasitelkta draugų ir artimųjų pagalba. Jų buvo prašoma eilės tvarka surašyti priimtiniausius. „Kodėl toks? Visi mes žinome apie žvaigždes, keliame jas aukščiau. O „Paparazzi“ parodo, kad ta žvaigždė – toks pat paprastas žmogus, kaip ir tu“, - svarstė pašnekovas.

Baro skiriamasis bruožas – jo lankytojams taikomas amžiaus cenzas – 23 metai. Jo vadovas tikino, kad šis sumanymas pasiteisino. Esą vyresni klientai yra gerokai rimtesni. O klientų amžiaus vidurkis – 30 metų.

Kaip nesusipykti su kaimynais?

Ekonominis sunkmetis, A. Romanovskio žodžiais tariant, barui nepadarė didelės finansinės žalos. Pašnekovas teigė, kad vis dėlto klientų sumažėjo darbo dienomis, tačiau tai šiek tiek kompensavo išaugęs lankytojų skaičiais savaitgaliais: „Per krizę buvo sunkiau ne dėl žmonių išleidžiamų pinigų kiekio, bet dėl apsilankymo dažnio. Iki krizės žmogus galėjo ateiti vidury savaitės, prisigerti ir iš ryto išeiti į darbą „pachmielnas“. Kai prasideda etatų mažinimai, automatiškai susimąstai, verta ar neverta gerti. Tada paprastom dienom klientų sumažėjo, o savaitgaliais šiek tiek padaugėjo.“

Pernai baras, kurio pagrindinis koziris – kokteiliai, persikėlė į naujas erdvesnes patalpas. Investicija siekė 0,5 mln. Lt. Dalis sumos – pačių akcininkų pinigai. A. Romanovskis teigė tikintis, kad investicija pasiteisins. Negana to, planuose – atidaryti ir daugiau kokteilių barų.

Pašnekovas prisiminė, kad kuriant įmonę, didžiausias iššūkis buvo surasti tinkamas patalpas. Jas renkantis svarbu atsižvelgti, kad jos nebūtų tankiai apgyvendintame sostinės mikrorajone, kuriame įsikūrus nebūtų išvengta nuolatinių kaimynų skundų. „Sunkiausia yra surasti tinkamas patalpas. Tai užtrunka labai ilgai. Kol gavome šitas patalpas, praėjo beveik metai ir du mėnesiai. Reikia tokių patalpų, kad tiktų ir kaina, ir vieta. Norint išspręsti problemas su kaimynais, reikia teisingai pasirinkti patalpas. Mūsų pastate nėra gyventojų ir greta esančiuose pastatuose nėra gyventojų. Rengdami barą, šitą dalyką apgalvojome, padarėme garso izoliaciją. Su kaimynais visada reikia draugauti. Kitaip nieko nebus“, - kalbėjo baro savininkas.

A.Romanovskis, dirbęs ir samdomą darbą, lygindamas kalbėjo, kad jam nebūtų sunku užimti ir kažkieno kito sukurtą darbo vietą. Esą „visur yra gerų darbų“.

„Svarbiausia surasti save. Pabandyti kurti verslą gali kiekvienas žmogus. O paskui jis nuspręs, ar jis gali jį vystyti“, - reziumavo verslininkas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (12)