Sukurti įtaigų įmonės pavadinimą sugeba ne kiekvienas verslininkas. Taip teigiantys komunikacijos specialistai aiškina, kad dažniausiai suklystama pavadinimus sudarant iš savininkų vardų ar pavardžių trumpinių. Taip pat ne visada sugebama apsispręsti, kokį pavadinimą pasirinkti: anglišką ar lietuvišką.
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Komunikacijos specialistai įsitikinę, kad pirmas ir kone svarbiausias pradedančiųjų verslininkų darbas – sukurti paveikų įmonės pavadinimą ir logotipą. Svarbiausia, kad jie atspindėtų įmonės veiklos specifiką, skelbtų apie jos idėjas. Jei verslininkai šį iššūkį įveikia, specialistų nuomone, galima sutaupyti reklamai skirtų lėšų.

Geriausia, kai pavadinimas trumpas. Na, o svarstant apie lietuvišką ir anglišką, reiktų įvertinti, į kokią rinką orientuota įmonės veikla. Jei planuose – užsienio rinkos, vertėtų pasirinkti anglišką pavadinimą.

R. Matkevičienė: pavadinimo kopijavimas – nešvarus žaidimas

Viešųjų ryšių specialistė, Vilniaus universiteto Komunikacijos fakulteto prodekanė doc. dr. Renata Matkevičienė DELFI kalbėjo, kad organizacijos pavadinimas privalo atskleisti, jos išskirtinumą. Taip pat jis turi būti siejamas su įmonės veikla.

„Iš tiesų pavadinimas turi labai didelę įtaką. Jeigu jis įsimenamas ir aiškus, tada jis organizacijai duoda pridėtinės vertės. Būtų labai gerai, jeigu pavadinimą sudarytų vienas labai aiškus žodis. Tai būtų idealu, nes žmogus tokį žodį supranta, įsimena. Jeigu bus ilgas ir sudėtingas, tai iš tiesų jį bus sunku prisiminti. Tada geriau keli trumpesni žodžiai“, - sakė R. Matkevičienė.

Jos nuomone, gana geri telekomunikacijų ir naftos bendrovių, degalinių tinklų pavadinimai.
Įtaigesni lietuviški ar angliški? Docentės žodžiais, visada svarbu įvertinti auditoriją. Jaunimo angliški pavadinimai neturėtų gluminti. Tuo tarpu vyresnei auditorijai, nemokančiai anglų kalbos, šie dažniausiai nėra priimtini.

Iš tiesų pavadinimas turi labai didelę įtaką. Jeigu jis įsimenamas ir aiškus, tada jis organizacijai duoda pridėtinės vertės. Būtų labai gerai, jeigu pavadinimą sudarytų vienas labai aiškus žodis. Tai būtų idealu, nes žmogus tokį žodį supranta, įsimena.
R. Matkevičienė

Pašnekovė, paklausta, ką mano apie įmones, kurių pavadinimai stebėtinai panašūs į anksčiau veiklą pradėjusias, tikino, kad toks elgesys nėra sąžiningas: „Aš nemanau, kad tai yra gražus žaidimas. Mano nuomone, tai yra negražus konkuravimas. Tokiu būdu tu nori susieti save su organizacija, kuri jau vykdo veiklą, kuri yra kažko pasiekusi. Taip apgaunami tos įmonės klientai. Tai nėra gražu.“

Gerą pavadinimą sugalvos tik profesionalas?

Tinkamas pavadinimas padeda taupyti įmonės reklamai skirtas lėšas. Tuo įsitikinęs Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacijos valdybos pirmininkas Gintaras Šeputis pridūrė, kad jį renkantis svarbu įvertinti tai, kaip šis atrodys po penkerių ar dešimties metų. Jei atsitiks taip, kad pavadinimas nebeatspindės įmonės veiklos, nebekels emocijų, gali tekti jį keisti.

„Mano nuomone, didžiausia klaida, kai pavadinimus sudaro vardų junginiai. Partneriai susimeta: vieno panaudojamos pirmos raidės, kito – paskutinės. Iš to padaromas firmos pavadinimas. Kai tai daro profesionalai, jiems tai pavyksta geriau. Tada nebūna vien tik raidžių samplaika. Tokiu atveju aš rekomenduočiau kreiptis į profesionalus, kurie padėtų sugalvoti tinkamiausią“, - teigė G. Šeputis.
Anot jo, verslininkui svarbu ne tik sukurti įtaigų pavadinimą, bet ir logotipą. Jo spalvos, stilius ir dizainas atskleidžia, įmonė moderni ar klasikinė.

Komunikacijos specialisto nuomone, norint sukurti paveikius įmonės skiriamuosius ženklus, dažniausiai kreipiamasi į profesionalus: „Paskutiniu metu verslas ima suprasti, kad teisingai pasirinktas pavadinimas ir logotipas jam padeda. Negalima meluot – kartais ir patys verslininkai sukuria gerus pavadinimus. Bet tai turbūt yra išimtis. Daugeliu atveju konsultuojamasi su profesionalais.“

L. Kontrimas: tarpinis pavadinimas – lotyniškas

Viešųjų ryšių agentūros „PR Service/Edelman Affiliate“ vadovas Linas Kontrimas taip pat teigė, kad tinkamas pavadinimas padeda apibrėžti įmonės veiklą. Jo nuomone, dauguma verslininkų šią užduotį įveikia nesusidurdami su didesnėmis problemomis.

Tačiau žymiai sunkiau sukurti pavadinimo grafinį apipavidalinimą. Anot L. Kontrimo, svarbiausias kriterijus – darnos pojūtis. Grafika, kaip ir pavadinimas, kuria išskirtinumą ir atpažįstamumą. Ji negali pernelyg nutolti nuo įmonės veiklos specifikos. Esą kiekvienas žmogus supranta, ar vaizdas ir pavadinimas dera.

„Darnos pojūtis yra svarbus kriterijus vertinant tai, ar įmonės pavadinimas, jo vizualinė išraiška dera su ta veikla, kuria užsiima kompanija. Pamenate, kai Ostapas Benderis sukūrė kontorą, kuri nežinia kuo užsiima, tai ir jos pavadinimą parinko nei šiokį, nei tokį – „Ragai ir kanopos“. Pamenu, vaikystėje eidavau iš mokyklos į namus pro tokį pastatą, ant kurio buvo parašyta „Buitinis aptarnavimas“. Šalia užrašo puikavosi klumpėmis apsiavusio, šiaudine skrybėle galvą užsivožusio vaikinuko figūra. Po pažastimi jis laikė prispaudęs didžiules žirkles. Ilgai būtent literatūros herojus Palangos Juzė buvo ženklas, žymintis visas įmanomas buitines paslaugas teikiančią kontorą“, - dėstė pašnekovas.

Viešųjų ryšių specialistas linkęs manyti, kad geriau naudoti lietuviškus pavadinimus. Nors kita vertus, jei įmonė krypsta į užsienio rinkas arba Lietuvoje siūlo kitose valstybėse pagamintus gaminius ar sukurtas paslaugas, kuriant pavadinimus verslininkai krypsta prie angliškų žodžių. Tačiau, anot L. Kontrimo, galima prieiti kompromisą – rinktis tarptautinius, lotyniškus arba senosios graikų kalbos pagrindu sukurtus žodžius.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Sirijos kare – pavojingas posūkis: skamba tiesmuki įspėjimai (23)

Izraelio kariuomenė paviešino tiesioginį grasinimą Iranui – tai padaryta paskelbus minėtosios...

Indrė Makaraitytė. Karbauskio žinutė prezidentei ir dvi Skvernelio problemos (68)

Naujas karas, šūkčiojama iš visur kur, vos tik Saulius Skvernelis ėmė ir pareiškė, kad...

Vaiko pinigai: žadėjo daug ir visiems, o daugiau kaip trečdalis negavo nieko (116)

Valdantieji žadėjo plėsti mokesčių lengvatą dirbantiems tėvams ir kartu mokėti po 60 Eur už...

Reorganizuojamas „Citadele“ bankas (5)

Lietuvos banko valdyba sutiko, kad būtų reorganizuotas AB „ Citadele “ bankas prijungiant jį...

Gydytojas papasakojo, ką pajustumėte, jei įprastas bulves pakeistumėte saldžiosiomis (10)

Saldžiųjų bulvių – batatų – net neverta lyginti su įprastomis bulvėmis, nes batatuose yra...

Prabilo per naktį žvaigžde tapusi Emma: esu gyva, sveika ir man tikrai nereikia psichologo pagalbos! (8)

LNK pokalbių laidoje sudalyvavusią Didžiosios Britanijos lietuvę Emą užgriuvo dėmesys: jai...

Dizainerė išdavė savo gudrybes, kaip namuose sukuria puikią nuotaiką: kartais užtenka ir vienos detalės

Pavasaris neišvengiamai asocijuojasi su atsinaujinimu. Iš miego bunda gamta ir tie vaizdai bei...

Įdomiai leidi laisvą laiką? Dalyvauk konkurse ir gauk automobilį! registracija

Šviesėjančios dienos ir vis labiau kaitinanti saulė, ko gero, yra didžiausi motyvatoriai imtis...

JAV pareigūnas: Rusijos samdiniai puolė amerikiečių karius (161)

JAV valstybės sekretoriaus pavaduotojas Europos ir Eurazijos reikalams Wessas Mitchellas savo...

Rakauskas parduoda „Mokilizingas“

Penktadienį Vilniuje pasirašyta sutartimi Lietuvos pirkimo išsimokėtinai bei vartojimo paskolų...