aA
Sukurti įtaigų įmonės pavadinimą sugeba ne kiekvienas verslininkas. Taip teigiantys komunikacijos specialistai aiškina, kad dažniausiai suklystama pavadinimus sudarant iš savininkų vardų ar pavardžių trumpinių. Taip pat ne visada sugebama apsispręsti, kokį pavadinimą pasirinkti: anglišką ar lietuvišką.
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Komunikacijos specialistai įsitikinę, kad pirmas ir kone svarbiausias pradedančiųjų verslininkų darbas – sukurti paveikų įmonės pavadinimą ir logotipą. Svarbiausia, kad jie atspindėtų įmonės veiklos specifiką, skelbtų apie jos idėjas. Jei verslininkai šį iššūkį įveikia, specialistų nuomone, galima sutaupyti reklamai skirtų lėšų.

Geriausia, kai pavadinimas trumpas. Na, o svarstant apie lietuvišką ir anglišką, reiktų įvertinti, į kokią rinką orientuota įmonės veikla. Jei planuose – užsienio rinkos, vertėtų pasirinkti anglišką pavadinimą.

R. Matkevičienė: pavadinimo kopijavimas – nešvarus žaidimas

Viešųjų ryšių specialistė, Vilniaus universiteto Komunikacijos fakulteto prodekanė doc. dr. Renata Matkevičienė DELFI kalbėjo, kad organizacijos pavadinimas privalo atskleisti, jos išskirtinumą. Taip pat jis turi būti siejamas su įmonės veikla.

„Iš tiesų pavadinimas turi labai didelę įtaką. Jeigu jis įsimenamas ir aiškus, tada jis organizacijai duoda pridėtinės vertės. Būtų labai gerai, jeigu pavadinimą sudarytų vienas labai aiškus žodis. Tai būtų idealu, nes žmogus tokį žodį supranta, įsimena. Jeigu bus ilgas ir sudėtingas, tai iš tiesų jį bus sunku prisiminti. Tada geriau keli trumpesni žodžiai“, - sakė R. Matkevičienė.

Jos nuomone, gana geri telekomunikacijų ir naftos bendrovių, degalinių tinklų pavadinimai.
Įtaigesni lietuviški ar angliški? Docentės žodžiais, visada svarbu įvertinti auditoriją. Jaunimo angliški pavadinimai neturėtų gluminti. Tuo tarpu vyresnei auditorijai, nemokančiai anglų kalbos, šie dažniausiai nėra priimtini.

Iš tiesų pavadinimas turi labai didelę įtaką. Jeigu jis įsimenamas ir aiškus, tada jis organizacijai duoda pridėtinės vertės. Būtų labai gerai, jeigu pavadinimą sudarytų vienas labai aiškus žodis. Tai būtų idealu, nes žmogus tokį žodį supranta, įsimena.
R. Matkevičienė

Pašnekovė, paklausta, ką mano apie įmones, kurių pavadinimai stebėtinai panašūs į anksčiau veiklą pradėjusias, tikino, kad toks elgesys nėra sąžiningas: „Aš nemanau, kad tai yra gražus žaidimas. Mano nuomone, tai yra negražus konkuravimas. Tokiu būdu tu nori susieti save su organizacija, kuri jau vykdo veiklą, kuri yra kažko pasiekusi. Taip apgaunami tos įmonės klientai. Tai nėra gražu.“

Gerą pavadinimą sugalvos tik profesionalas?

Tinkamas pavadinimas padeda taupyti įmonės reklamai skirtas lėšas. Tuo įsitikinęs Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacijos valdybos pirmininkas Gintaras Šeputis pridūrė, kad jį renkantis svarbu įvertinti tai, kaip šis atrodys po penkerių ar dešimties metų. Jei atsitiks taip, kad pavadinimas nebeatspindės įmonės veiklos, nebekels emocijų, gali tekti jį keisti.

„Mano nuomone, didžiausia klaida, kai pavadinimus sudaro vardų junginiai. Partneriai susimeta: vieno panaudojamos pirmos raidės, kito – paskutinės. Iš to padaromas firmos pavadinimas. Kai tai daro profesionalai, jiems tai pavyksta geriau. Tada nebūna vien tik raidžių samplaika. Tokiu atveju aš rekomenduočiau kreiptis į profesionalus, kurie padėtų sugalvoti tinkamiausią“, - teigė G. Šeputis.
Anot jo, verslininkui svarbu ne tik sukurti įtaigų pavadinimą, bet ir logotipą. Jo spalvos, stilius ir dizainas atskleidžia, įmonė moderni ar klasikinė.

Komunikacijos specialisto nuomone, norint sukurti paveikius įmonės skiriamuosius ženklus, dažniausiai kreipiamasi į profesionalus: „Paskutiniu metu verslas ima suprasti, kad teisingai pasirinktas pavadinimas ir logotipas jam padeda. Negalima meluot – kartais ir patys verslininkai sukuria gerus pavadinimus. Bet tai turbūt yra išimtis. Daugeliu atveju konsultuojamasi su profesionalais.“

L. Kontrimas: tarpinis pavadinimas – lotyniškas

Viešųjų ryšių agentūros „PR Service/Edelman Affiliate“ vadovas Linas Kontrimas taip pat teigė, kad tinkamas pavadinimas padeda apibrėžti įmonės veiklą. Jo nuomone, dauguma verslininkų šią užduotį įveikia nesusidurdami su didesnėmis problemomis.

Tačiau žymiai sunkiau sukurti pavadinimo grafinį apipavidalinimą. Anot L. Kontrimo, svarbiausias kriterijus – darnos pojūtis. Grafika, kaip ir pavadinimas, kuria išskirtinumą ir atpažįstamumą. Ji negali pernelyg nutolti nuo įmonės veiklos specifikos. Esą kiekvienas žmogus supranta, ar vaizdas ir pavadinimas dera.

„Darnos pojūtis yra svarbus kriterijus vertinant tai, ar įmonės pavadinimas, jo vizualinė išraiška dera su ta veikla, kuria užsiima kompanija. Pamenate, kai Ostapas Benderis sukūrė kontorą, kuri nežinia kuo užsiima, tai ir jos pavadinimą parinko nei šiokį, nei tokį – „Ragai ir kanopos“. Pamenu, vaikystėje eidavau iš mokyklos į namus pro tokį pastatą, ant kurio buvo parašyta „Buitinis aptarnavimas“. Šalia užrašo puikavosi klumpėmis apsiavusio, šiaudine skrybėle galvą užsivožusio vaikinuko figūra. Po pažastimi jis laikė prispaudęs didžiules žirkles. Ilgai būtent literatūros herojus Palangos Juzė buvo ženklas, žymintis visas įmanomas buitines paslaugas teikiančią kontorą“, - dėstė pašnekovas.

Viešųjų ryšių specialistas linkęs manyti, kad geriau naudoti lietuviškus pavadinimus. Nors kita vertus, jei įmonė krypsta į užsienio rinkas arba Lietuvoje siūlo kitose valstybėse pagamintus gaminius ar sukurtas paslaugas, kuriant pavadinimus verslininkai krypsta prie angliškų žodžių. Tačiau, anot L. Kontrimo, galima prieiti kompromisą – rinktis tarptautinius, lotyniškus arba senosios graikų kalbos pagrindu sukurtus žodžius.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Istorikas iš Vokietijos Lietuvą pažino nusprendęs čia išlaikyti vairavimo teises (49)

Kai priėjęs pasisveikinti Felixas Ackermannas raiškiai ištaria „laba diena“, pasitikslinu...

Pilnai dar neveikiančiu keltu „Regina Seaways“ plukdo į Švediją: nepatogumus kompensavo kotletu (22)

Spalio pradžioje iš Kylio į Klaipėdą plaukusiame kelte „ Regina Seaways “ dėl gedimo...

Naktinis reidas Vilniuje: po „CityBee“ gaudynių paaiškėjo kuriozinė situacija

Naktį iš penktadienio į šeštadienį reidą Vilniuje surengę pareigūnai pričiupo ir nelegaliai...

„Penktas kėlinys“ tarp Jasikevičiaus ir Obradovičiaus – varžėsi komplimentais (9)

Žaidė gerai, bet varžovai buvo dar geresni. Kauno „Žalgiris“ 75:82 nusileido Stambulo...

Ekipos progresu pasiguodęs Milaknis prisiminė pernykštę patirtį: jau buvo tokių situacijų (1)

Kauno „Žalgirio“ krepšininkams nepavyko savaitės Eurolygoje užbaigti antra pergale: Stambulo...

Savaitgalį orai pasikeis galutinai: nemalonumai apims visą Lietuvą (48)

Šeštadienį Lietuvoje termometrai rodys 8–13 °C. O nuo naujos savaitės vidurio orai pasidarys...

Pagirtinai tris kėlinius kovojęs „Žalgiris“ neatlaikė Eurolygos vicečempionų tempo (431)

Kauno „Žalgiris“ (1/2) penktadienį nesėkme užbaigė šią Eurolygos dvigubą savaitę ir...

Urbšys kirto „valstiečių“ veidams: atrodo, kad jie yra apsvaigę nuo valdžios (70)

Lietuvoje – tikra įrašų krizė. Nereikalingus ir nenaudingus įrašus – sunaikina. O naudingi...

Masinė avarija kelyje Vilnius–Panevėžys: susidūrė 4 lengvieji automobiliai ir autobusas žuvo žmogus (200)

Bendrasis pagalbos centras informavo, kad kelyje Vilnius–Panevėžys (A2) 21 kilometre susidūrė 4...

„AX Armani“ puolimo mašina sutriuškino „Olympiakos“, baskai krito nuo „Real“ lietuvių sąskaitoje – 17 taškų

Įspūdingą pergalę Pirėjuje pasiekė Milano „AX Armani“ (2/1) ekipa, kuri Eurolygos 3-iame...