aA
Dar ne taip seniai hibridiniai automobiliai atrodė kaip neįtikėtina ateities vizija, tačiau šiandien jų vis daugiau sutinkame ir Lietuvos keliuose. Pasaulyje skambant susirūpinimui dėl būtinybės automobilius keisti mažiau teršiančiais aplinką, stebima ir auganti hibridinius automobilius aptarnaujančių specialistų paklausa, o ką tik iškeptus specialistus įmonės jau šiandien vilioja atlyginimais nuo 1000 eurų „į rankas“.
Pinigai
Pinigai
© DELFI / Karolina Pansevič

Ateities automobiliams reikės juos išmanančių specialistų

Aktualėjant mažiau taršių automobilių klausimui, Vilniaus technologijų ir dizaino kolegijos (VTDK) Automobilių transporto inžinerijos katedros vedėjas Petras Kaikaris pastebi jaunų žmonių susidomėjimą susijusiomis studijų programomis.

Anot jo, kolegijoje žinių apie hibridinių automobilių sistemas įgyja ir praktinius gebėjimus ugdo dviejų studijų programų studentai: automobilių techninio eksploatavimo ir automobilių elektronikos sistemų.

„Mes pastebime, kad jaunimas šiomis studijų programomis yra suinteresuotas ir noriai lavina įgūdžius šioje srityje. Matyt, todėl, kad supranta šių studijų perspektyvas, kurios yra labai didelės, nes, pirma, Lietuvoje ir Europoje auga automobilių parkas, o, antra, dabar pasaulis yra susirūpinęs klimato kaita ir skatina mažiau aplinką teršiančių automobilių gamybą. Jeigu pramonė toliau keliaus tokia linkme ir mėginsime atsisakyti vien tik vidaus degimo varikliais varomų automobilių, hibridinių ir elektrinių automobilių rinka plėsis. Bet kuriuo atveju, kvalifikuotų šių sričių specialistų paklausa tik didės“, – įsitikinęs P. Kaikaris.

Eismas sankryžoje
Eismas sankryžoje
© DELFI / Domantas Pipas

Tiesa, dar prieš įsidarbinant, šių sričių studijose labai svarbus praktinis mokymasis. Kaip aiškina VTDK direktoriaus pavaduotoja akademinei veiklai Anna Limanovskaja, kone visas studijų procesas yra nukreiptas į praktinių gebėjimų ugdymą. Tam skirtos nauja įranga aprūpintos modernios laboratorijos, kuriose galima sutikti, pavyzdžiui, automobilius-simuliatorius, pritaikytus praktiniams darbams.

Dar studijų metu būsimieji specialistai imasi didelių projektų – kuria elektrinius kartus, formules. Kolegijos studentų rankomis pagaminta ir šiuo metu vienintelė Lietuvoje visus reikalavimus atitinkanti ir tarptautinėse varžybose dalyvaujanti „Studentiška formulė“. Studentiška formulė – tai lenktyninis studentų kurtas automobilis, 2016 m. išbandytas ir sėkmingai finišavęs pirmosiose studentiškose formulės varžybose Estijoje.

Darbo paieškos studentams ilgai neužtrunka

Praktinėse studijose ypač didelė svarba tenka bendradarbiavimui su verslu, kuris leidžia studentams išbandyti rinkoje aktualias naujoves ir „pasimatuoti“ būsimą darbą. Kaip aiškina VTDK Automobilių transporto inžinerijos katedros vedėjas P. Kaikaris, studentai turi galimybę praktinius gebėjimus ugdyti tampriai bendradarbiaudami su „Toyota“ automobilių gamintoju, laikomu hibridinių automobilių lyderiu pasaulyje.

„Visų pirma, įmonė yra padovanojusi kelis automobilius-simuliatorius, su kuriais dirba studentai. Antra, mūsų kolegijoje kartą per mėnesį vyksta mokymai „Toyota“ tinklo specialistams, juose dalyvauja ir mūsų 2–3 kurso studentai, kur susipažįsta su naujausiomis šio gamintojo technologijomis, remonto, techninės priežiūros ir diagnostikos subtilybėmis“, – teigia P. Kaikaris.

Taip pat studentams ir dėstytojams suteikiama galimybė nemokamai naudotis „Toyota“ ir „Lexus“ automobilių technine duomenų baze, o „Toyota“ ir UAB „Altas Auto“ geriausiai besimokantiems studentams kiekvienais metais įteikia stipendijas.

Hibridinis automobilis
Hibridinis automobilis
© DELFI / Svajūnas Stroinas


„Kolegijos bendradarbiavimas su verslu padeda mūsų studentams atlikti praktiką įmonėse, kuriose, jei pademonstruoja gerus praktinius įgūdžius ir teorines žinias, neretai yra ir įdarbinami. Tad nenuostabu, kad šių dviejų specialybių studentų įsidarbinamumas siekia bene 100 proc. Dažnai sulaukiame ir grįžtamojo ryšio: karjeros laiptais sparčiai lipantys absolventai kartas nuo karto grįžta į kolegiją dalintis savo patirtimi bei žiniomis su studentais“, – teigia P. Kaikaris.

Gali tikėtis nuo 1000 iki 2000 eurų atlyginimo „į rankas“

Oficialios „Toyota“ ir „Lexus“ atstovybės Vilniuje „Mototoja“ direktorius Edmundas Povilauskas teigia, kad jų atstovaujamas gamintojas jau 22 metus gamina hibridinius automobilius, todėl jau daug metų įmonėje jaučiamas tokių automobilių aptarnavimo specialistų poreikis. Pati įmonė prisideda prie sau reikalingų specialistų auginimo, vykdydama susitarimus su specialistus rengiančia kolegija ir investuodama į mokymo įrangą.

„Nemažai studentų atlieka praktiką pas mus, o dalis jų pasilieka, atranda čia save. Turime ne vieną pavyzdį, kai dirba jau ne vienerius metus“, – sako E. Povilauskas.

Pavyzdžiui, 2017 m. įmonėje praktiką atliko 3 studentai, o vienas jų, pabaigęs studijas, dirba iki šiol. Pernai, 2018 m., įmonė turėjo 6 studentus praktikoje – bandymų tęsti karjerą irgi buvo, tačiau, kaip pastebi E. Povilauskas, galbūt pritrūko noro toliau mokytis, tobulėti. Šie metai įmonėje irgi gausūs naujokais, iš kurių 2 studentai pareiškė norą tęsti darbinę veiklą įmonėje. Kaip priduria „Mototoja“ direktorius, jiems sekasi gerai, todėl tikimasi, kad ateityje bus puikūs specialistai.

E. Povilauskas pastebi, jog automobilius mėgstantys jaunuoliai turės plačias perspektyvas ateityje, o ir šiandien jų atlyginimai prasideda nuo 1000 eurų „į rankas“.

Transportas
Transportas
© DELFI / Andrius Ufartas


„Mototoja“ direktorius pastebi, jog automobilius mėgstantys jaunuoliai turės plačias perspektyvas ateityje, o ir šiandien jų atlyginimai prasideda nuo 1000 eurų „į rankas“.

„Atlygio klausimas, dirbant hibridinių automobilių aptarnavime, iš tiesų nėra problema. Šios srities specialisto atlygio žirklės gana plačios – 1000–2000 eurų atskaičius mokesčius. Reikia taip pat pripažinti, kad pradžia visada būna lydima nemažos investicijos į save, įdėtą darbą, laiką. Tai daliname į dvi dalis – besimokančiam, įgyjančiam pirmą darbinę praktiką ir mentoriui (treneriui), kuris kantriai moko, dalijasi patirtimi. Nežiūrint į tai, norintiems dirbti ir tobulėti, galimybių – per akis. Svarbu, kad darbuotojas, atsidėjęs darbui, jaustų skirtumą tarp sąvokų „gauti atlyginimą“ ir jį „užsidirbti“. Į užsidirbti norinčius mes gausiai investuojame“, – aiškina E. Povilauskas.

Baigęs studijas, su draugais ėmėsi verslo: techninio darbo nebeliko

Baigęs lengvųjų automobilių transporto inžinerijos studijas, šiandien Vladas Žukauskas yra įmonės „Autofficina“ bendrasavininkas. Kaip pastebi pašnekovas, poreikis mažiau taršiems automobiliams sparčiai auga, taršos mažinimo sistemų automobiliuose daugėja, todėl ir specialistų, išmanančių šias sistemas, reikia vis daugiau.

Variklio remontas
Variklio remontas
© Shutterstock


„Po studijų baigimo, su keliais draugais radome investuotoją ir įkūrėme šią įmonę, kurioje dabar ir dirbu jau daugiau nei 4 metus. Iš pradžių dirbau automobilių elektriku, kas man asmeniškai labai patiko, bet šiuo metu esu vadybininkas, serviso priėmėjas ir direktoriaus pavaduotojas“, – kalba jis.

Paklaustas, kaip atrodo šias studijas baigusio specialisto darbo diena, V. Žukauskas pradeda nuo turbūt kiekviename darbe įprasto ritualo – kavos puodelio, po kurio susiduria su įvairiomis užduotimis.

„Mano darbo diena prasideda 7 val., išgeriu puodelį kavos ir ruošiuosi darbo dienai: peržiūriu dienos darbus, užsakau detales, parengiu ir atspausdinu darbų paraiškas mechanikams. 8 val. atveriam duris ir darbuojamės. Dienos eigoje atsakau į skambučius, priimu iš klientų automobilius ir juos grąžinu po atliktų darbų, ieškau ir užsakinėju detales, atsakinėju žinutes ir elektroninius laiškus, konsultuoju įvairiais techniniais klausimais, išrašau sąskaitas už atliktus darbus. Galima vardint ir vardint. Nors dirbame iki 18 val., dažniausiai darbą baigiu apie 21 val. Bet nesiskundžiu, man patinka. Nebedarau techninio darbo, retai paimu įrankį į rankas, bet jaučiu, kad perteikti technines žinias ir „sureguliuoti eismą“ įmonėje man visai patinka, ir aš tai galiu daryti ne blogiau, nei spręsti automobilių mechanines ar elektronines bėdas“, – teigia jis.

Būsimiems ir esamiems studentams, kurie gilinasi į automobilių sistemas, V. Žukauskas pataria mokytis atidžiai, nes šioje srityje labiausiai vertinamos aukšto lygio žinios, be kurių tikėtis didelio atlyginimo nereikėtų.

„Tinginių niekam nereikia ir tinginiams atlyginimo niekas nemoka. Kuo daugiau sveria jūsų žinios, tuo ir atlyginimas yra didesnis. Bet, noriu atkreipti dėmesį, kad nereikia tik baigus studijas iš karto tikėtis didelio atlygio. Pirma reikia įrodyti, ko esi vertas, o taip pat praktika yra labai svarbu. Ši studijų kryptis ruošia gerus ir labai reikalingus specialistus, gaunamos žinios yra aukšto lygio. Baigus tokias studijas galimų profesijų spektras yra labai didelis, nes techninės žinios praverčia visur – ar tai vadyba, ar mechaniko darbas, ar netgi nuosavas verslas“, – sako V. Žukauskas.

Studijų aplinkos modernizavimą ir pritaikymą praktiniam mokymui, rinkos poreikius atitinkančio mokymosi proceso skatinimą, socialinių partnerių įtraukimą į studijų praktikų organizavimą remia ES fondų finansuojamos priemonės.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(16 žmonių įvertino)
2.4375

Top naujienos

Profesorius Ambrozaitis siūlo pamiršti laikus, kai nedėvėjom kaukių: jų reikės kasmet (717)

Lietuva pagal sergamumą koronavirusu jau yra trečioje vietoje Europoje. Naujausi gruodžio 3...

Pigūs bilietai lietuvius vilioja spjauti į karantiną: lėktuvai pilni, o bilietai išperkami akimirksniu (159)

Be kelionių negalintys europiečiai masiškai bėga slėptis po Meksikos saule. Pilnuose lėktuvuose...

Savaitgalio prognozė: sugrįš rudeniški orai (6)

Šiandien, visą savaitgalį ir dar ateinančios savaitės pirmoje pusėje orų sąlygos mūsų...

Prasčiausius COVID-19 rodiklius fiksuojanti savivaldybė – apie kritinę situaciją: žmonės per daug atsipalaidavo (114)

14 dienų sergamumas 100 tūkst. gyventojų Kėdainių rajone – prasčiausias šalyje. Situacijai...

Vaizdo įraše – tikroji reakcija: ginkluotas Lukašenka juoką sukėlė net omonininkams (399)

Iniciatyva „By_Pol“, kuri vienija Baltarusijos jėgos žinybų darbuotojus, perėjusius į...

Kaunietį papiktino prie parduotuvių susidarančios eilės: prašo eiti apsipirkti tik turint konkretų sąrašą (85)

Ketvirtadienio vidurdienį keliose parduotuvėse ir paslaugų vietose apsilankiusiam kauniečiui teko...

Latvijoje vyriškių kompanija pavogė kalakutą, jį prigirdė degtine ir kartu išvažiavo į kurortą (64)

Imante miestelyje, Latvijoje, vyriškių kampanija iš vietos pramogų parko pavogė kalakutą, jį...

Proeuropietiškai Moldovos prezidentei – šalies parlamento akibrokštas (61)

Moldovos įstatymų leidėjai ketvirtadienį priėmė įstatymą, kuriuo apribojami prezidentūros...

COVID-19 pasiglemžė 37-erių Lietuvos stipruolio gyvybę (114)

Nuo koronaviruso infekcijos Kuršėnuose mirė sunkiaatletis, daugkartinis Lietuvos štangos...

6 pavojai, kuriuos jūsų kūnui kelia alkoholis: kenčia ne tik kepenys (38)

Visi žinome, kad piktnaudžiavimas alkoholiu labai kenkia sveikatai , tačiau ar žinote, kaip...

|Maža didelių žinių kaina