aA
Nesvarbu, ar ką tik turėjote pirmąją nuotolinę jogos treniruotę, ar nuolat Instagrame sekate patyrusius jogus - greičiausiai viena iš pozų, apie kurią svajojate - yra stovėjimas ant galvos. Tą įrodė ir daugybė karantino metu atsiradusių progreso vaizdo įrašų, kuriuose matyti, kaip žmonės kasdien vis labiau tobulėja ir galiausiai išmoksta atsistoti ant galvos. Tiesa, svarbu tai daryti taisyklingai, kad sau nepakenktumėte.
Stovėjimas ant galvos
Stovėjimas ant galvos
© Shutterstock

Iš pradžių tai atrodo išties nelengva užduotis, tačiau nuolat praktikuojantis ir nestokojant kantrybės – tai tikrai pasiekiama.

Kaip skelbia thesportsedit.com, svarbiausia neskubėti ir nesportavus nepulti stotis ant galvos. Joga – viso gyvenimo praktika, todėl mėgaukitės ja ir nesirūpinkite, jei kartais atrodo, kad progresuojate per lėtai.

Vertinkite tai, ką galite padaryti dabar ir nesijaudinkite dėl to, ko dar negalite. Nuolat praktikuojantis sustiprėsite ir tikrai pamatysite progresą.

Prieš pradedant

Pagalvokite net apie savo šukuoseną, jei esate ilgais plaukais – nesusiriškite kuodo ten, kur vėliau turėsite atsiremti ir taip sutrikdysite pusiausvyrą.

Į kilimėlį remkitės plokščiausia galvos vieta. Kaip žinoti, kuri tai vieta? Užsidėkite ant galvos knygą, ten, kur ji laikosi geriausiai, ir yra plokščiausia galvos vieta.

View this post on Instagram

A post shared by ▫ 🌟Lorraine Bradley 🌟 (@catbradleyyoga) on May 3, 2020 at 11:27am PDT


Pasirengę?

Pirmas žingsnis

Atsistokite keturiomis, rankas sulenkite ir dilbius padėkite ant žemės, o į delnus įsistatykite galvą.

Antras žingsnis

Ištieskite kojas ir pabūkite. Pripraskite prie jausmo, jog dalis kūno svorio jau persikėlė ant galvos.

Trečias žingsnis

Pirštų galais eikite link veido, stenkites klubus laikyti kuo aukščiau – virš pečių.

Ketvirtas žingsnis

Ištieskite nugarą, perkelkite svorį į rankas. Įpraskite prie jausmo, kad pagrindinį kūno svorį laikote rankomis. Idealiu atveju – rankomis laikykite 90 proc. kūno svorio, galva turi tik lengvai liesti žemę.

Jei šios pozicijos šiam kartui gana – pastovėkite taip ir nebetęskite, kol sustiprėsite.

Penktas žingsnis

Jei norite tęsti – pritraukite vieną sulenktą koją prie krūtinės ir pabūkite, giliai kvėpuokite. Tuomet sukeiskite kojas, darykite tai įtempus pilvo presą.

Šeštas žingsnis

Sulenkite abi kojas. Nebandykite tiesiog šokti į tokią pozą, tokiu atveju greičiausiai prarasite balansą. Jei negalite lėtai sulenkiant pakelti kojų – greičiausiai jūsų kūnas dar nėra pilnai pasiruošęs. Stovėjimas ant galvos per naktį neįvyksta – praktikuokitės toliau.

Septintas žingsnis

Lėtai tieskite kojas, įsitikinkite, jog keliai ir čiurnos yra tarsi suklijuotos kartu, kontroliuokite judesius.

Kai jau stovite ant galvos:

Ieškokite patogiausios pozos, kai stovint nereikia idėti labai daug pastangų. Stovint siekite tiesios linijos. Kontroliuokite visą kūną, neatpalaiduokite šlaunų ar pilvo. Kvėpuokite lėtai ir ramiai. Jei jaučiate bet kokį diskomfortą kaklo srityje – nusileiskite.

Kaip išeiti iš pozos?

Darykite viską taip pat, tik atvirkštine tvarka. Sulenkite kojas ir kelius priglauskite prie krūtinės. Lėtai nuleiskite po vieną koją. Visuomet po stovėjimo ant galvos pabūkite vaiko pozoje. Staigiai nesikelkite ir nesistokite.

Vaiko poza
Vaiko poza
© Shutterstock

Normalu, kad praktikuojantis krisite. Nepasiduokite – stovėjimo ant galvos nauda – didžiulė. Vis dėlto, kaip jau minėta, nepulkite stotis ant galvos, jei visiškai nesportuojate. Taip pat tai nepatartina turintiems problemų su klausa, regėjimu ir besiskundžiantiems skausmais kaklo srityje. Verčiau prieš pradėdami tokį karantino iššūkį pasitarkite su gydytoju.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(2 žmonės įvertino)
3.0000