aA
Lietuvos edukologijos universiteto (LEU) anglų filologijos trečiakursė Karolina Jonušaitė yra stropi studentė. Pasak merginos, jai už tai atlyginta. Karolina gauna didesnę nei gautų bet kuriame kitame universitete stipendiją, jau turi ir savo įvairaus amžiaus mokinių. Ji sako dar mokykloje supratusi, kad širdis linksta į kalbas. „Nebuvau pati gabiausia tiksliųjų mokslų mokinė, nors, tiesą sakant, jie ir nebuvo man prie širdies. Todėl jau vienuoliktoje klasėje žinojau, kad savo gyvenimą noriu sieti su anglų kalba. Kai labai gerai išlaikiau brandos egzaminus, nusprendžiau stoti į Lietuvos edukologijos universitetą“, – pasakoja studentė. Būdama mokinė norėjo ir kirpėja tapti, tačiau šiandien iš tokios svajonės tik juokiasi, o anglų filologijos studijų pasirinkimą LEU nulėmė ne tik geri anglų kalbos dalyko rezultatai, bet ir noras tapti mokytoja.
© Asmeninio albomo nuotr.

Gal galėtum pasidalyti
patirtimi ir plačiau papasakoti, kaip tau sekėsi rinktis studijas, kai baigei
mokyklą?

Tiesą
sakant, periodas po brandos egzaminų buvo gana varginantis ir reikalaujantis
kantrybės. Žinojau tik tai, kad noriu mokytis anglų kalbos, bet nebuvau tikra, kur
noriu studijuoti. Ieškojau kuo daugiau informacijos apie geriausius Lietuvos
universitetus. Apie stojimą į kolegiją negalvojau.

Teko nelengva užduotis
apsispręsti, kur studijuoti. Į ką abiturientams patartum įsiklausyti renkantis
specialybę?

Žinau,
kad taip sakyti yra banalu, tačiau reikia klausyti savo širdies ir,
svarbiausia, paisyti savo norų, o ne kažkieno užgaidų. Didžiausią įtaką
apsisprendimui, kur stoti, daro artimieji. Akivaizdu, kad jų norai yra patys
geriausi, tačiau dažniausiai tėvų argumentai būna pagrįsti ekonomine situacija
ar besikeičiančiomis visuomenės nuomonėmis. Todėl mokinys privalo tvirtai
apsispręsti, ko nori iš gyvenimo, kas jam svarbiausia, kokia veikla jį darytų
laimingą.

Kuo anglų filologijos
studijos yra ypatingos? Ką jos tau suteikė kaip asmenybei?

Pasirinkta
anglų filologijos specialybė turi daug privalumų. Pirmiausia šios studijos
lavina kalbėjimo įgūdžius, padeda gilinti literatūrines žinias ir leidžia
nevaržomai bendrauti su užsienio universitetais. Neabejotinai galiu matyti savo,
kaip būsimos pedagogės ir asmenybės, progresą, nes studijos yra orientuotos ne
tik į mokymą, bet ir į emocinio ryšio kūrimą.

Kokių įgūdžių jau spėjai
įgyti studijuodama Lietuvos edukologijos universitete?

Studijuodama
LEU atlikau kelias praktikas. Pedagoginę praktiką atlikau Vokietijoje, pagal Erasmus+ programą studijavau Čekijoje.
Tai neabejotinai padėjo man sustiprėti kaip būsimai pedagogei, įgyti praktikos
ruošiant medžiagą ir kuriant ryšį su mokiniais. Dėstomi skirtingi dalykai leido
nuolatos lavinti kalbėjimo įgūdžius, turtinti žodyną, gilinti literatūrines žinias
ir tobulinti rašymo įgūdžius.

Ką įvardytum kaip
didžiausią savo gyvenimo pasiekimą?

Praktika
ir studijos užsienyje man padėjo susirasti daug draugų visame pasaulyje, todėl
už tai turiu būti dėkinga universitetui. Taip pat dideliu pasiekimu galiu
laikyti savo, kaip mokytojos, karjeros pradžią, nes jau turiu nemažai įvairaus
amžiaus mokinių.

Kokie
tavo ateities planai baigus studijas?

Sunku iš karto pasakyti, ką tiksliai
veiksiu po metų ar dviejų. Niekada neplanuoju taip toli, tačiau mėgstu, kai
viskas yra organizuota ir nuoseklu. Aišku tik tai, kad dirbsiu su anglų kalba
susijusį darbą. Nesvarbu, ar tai bus pedagoginio pobūdžio, ar ne. Pamatysime.

Ar sutinki, kad aukštoji
mokykla turi išmokyti studentą mokytis visą gyvenimą? Ir ar tau studijos LEU
buvo gera mokslo pradžia?

Turiu
pripažinti, kad pirmieji metai, gal greičiau pirmas pusmetis, buvo įtemptas ir
pilnas iššūkių. Tačiau tai yra suprantama, nes nauja aplinka, pasikeitęs
gyvenimo ritmas, griežtesnė tvarka nei mokykloje, atsakomybės jausmas,
konkurencija priverčia tave prisitaikyti prie naujo gyvenimo būdo. Kiekvienas išgyvena
šį periodą, bet daug kas priklauso nuo žmogaus motyvacijos. Visada buvau stropi
mokinė. Tokia išlikau ir universitete. Visada į paskaitas ateidavau
pasiruošusi, neleidau sau sukčiauti. Kiekvienas semestras bus vis sunkesnis,
todėl nereikia pasiduoti ar „užmesti“ mokslų, nes be išsilavinimo žmogaus
gyvenimas yra pasmerktas. Džiaugiuosi, kad mano universitete yra akcentuojama,
jog reikia mokytis sistemingai, disciplinuotai visą gyvenimą.

Ko palinkėtum
abiturientui, šiuo metu svarstančiam, kur ir ką studijuoti?

Susidėlioti
savo gyvenimo prioritetus, suvokti, ko gyvenime nori pasiekti, ir vadovautis
tik savo, o ne kitų nuomone.

Kokie rūpesčiai ir
džiaugsmai laukia abituriento, pasirinkusio studijas LEU?

Kalbėti
apie kiekvieną fakultetą negaliu, tačiau laikas Filologijos fakultete, manau, bus
praleistas tikrai gerai ir pozityviai. Viskas priklauso nuo žmogaus noro ir
požiūrio į mokslą. Visos galimybės yra vienodos, tik reikia mokėti jomis
pasinaudoti. Apie rūpesčius daug pasakyti negaliu. Daugiausia pastangų
reikalaujantis dalykas – namų darbų atlikimas. Prisipažinsiu, kad tam skirti
reikia tikrai daug laiko, tačiau paskatinimas yra labai motyvuojantis, t. y. stipendija
už gerą mokymąsi. Ji yra didesnė už vidutinę kitų aukštųjų mokyklų stipendiją.

Jau pati turi mokinių. Kaip
manai, kas svarbiausia norint būti geru mokytoju? Koks yra pedagogo darbo
sėkmės receptas?

Svarbiausia
gero mokytojo savybė yra atsidavimas, o toliau eina visos kitos savybės. Mano
nuomone, geras mokytojas privalo būti savo srities specialistas, šiuolaikiškas,
nuolat tobulėti ir gebėti palaikyti puikius ir nuoširdžius santykius su
mokiniais.

Kuo, tavo nuomone,
visuomenei svarbus pedagogo darbas?

Pastebėjau,
kad pedagogo darbas šiomis dienomis yra labai nuvertinamas. Tėvai, mokiniai ir visa
visuomenė bėdas ir rūpesčius dėl neišauklėtų vaikų ar šiuolaikinio jaunimo
verčia pedagogams. Bet ar kas nors pasidomėjo, kiek pastangų reikia įdėti
ruošiant užduotis skirtingų poreikių mokiniams, kiek streso mokytojas patiria
mokykloje. Todėl, atsižvelgdama į dabartinę situaciją, suprantu, kad mano ir visų
jaunų mokytojų misija yra keisti dabartinę švietimo tvarką ar bent jau
prisidėti prie to. Mokytojas – antrasis tėvas arba mama, kuris ar kuri suteikia
vaikui tiek mokslo, tiek gyvenimo pagrindus. Tam, kad mokytojas padėtų subręsti
asmenybei, turi jausti tėvų, mokinių ir visos visuomenės paramą.

Reklama
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Guoga traukiasi iš aktyvios politikos: kitąmet nedalyvausiu jokiuose rinkimuose (86)

Buvęs liberalas Antanas Guoga , ilgą laiką buvęs laikomas realiausiu „valstiečių“ kandidatu...

Nuošalioje Vilniaus vietoje tiekia autentišką armėnišką maistą: stulbina kainomis ir porcijų dydžiu (184)

Jeigu nebūčiau vykusi automobiliu pro šalį, apie Valakampių paplūdimyje kepamus armėniškus...

Rezultatyvumu pradžiuginęs Lekavičius padėjo „Panathinaikos“ sutriuškinti Eurolygos debiutantus (2)

Miunchene antausį gavę Atėnų „Panathinaikos“ (2-1) krepšininkai išliejo susikaupusį...

Orai: artėja šalčiai (9)

Meteorologų teigimu, penktadienis bus gerokai vėsesnis nei praėjusios dienos. Naktį daug kur...

Lietuvių augintojus prispaudė kinai ir ukrainiečiai (122)

Šalies medaus eksportuotojai išgyvena sunkmetį – pirkėjų prireikė žvalgytis net tolimoje...

Panevėžyje nugriaudėjo galingas sprogimas: visiškai sugriauti keli garažai (85)

Bendrasis pagalbos centras informavo, kad Panevėžyje, Ateities g. 28, garažų masyve nugriaudėjo...

Grigas garantuoja, kad „Žalgiris“ šį sezoną eis toli, Čeponis stabdo arklius (61)

Trys pralaimėjimai iš eilės – ne „Žalgirio“ stilius. Šarūno Jasikevičiaus pamokslo...

Kol žmona rūpinosi namais, vyras ėjo pas meilužę: viską pakeitė gimtadienio vakarėlis (106)

Šventai tikėjau, kad galima išsaugoti šeimą . Ir jei ne atleisti už išdavystę, tai bent...

Guoga atviras: kandidatu į Vilniaus merus galėtų būti Vytautas Bakas (26)

Artėjant rinkimams į Vilniaus mero kėdę spėliojama, kas galėtų tapti nauju sostinės vadovu....

VU profesoriaus elgesį tyrusi komisija nustebino studentą: pripažino, kad esu „Karbauskio b...pys“ ir „šiukšlė“ (363)

Nors profesorius Paulius Subačius viešoje erdvėje palankiai vertino itin įžeidžiančius...