Mokytojų vertinimas: egzaminas ypatingų iššūkių sukelti neturėjo

Atsakymais pasidalinę mokytojai mano, jog bendrai egzaminas savo lygiu nesiskyrė nuo buvusių metų. Struktūra išlaikyta ta pati. Jų vertinimu, temos visame egzamine vėlgi pasikartojančios ir aktualios moderniame pasaulyje gyvenančiam jaunam žmogui: sportas, savanorystė, globalizacija, aplinkosauga, filmai, menas, atsinaujinanti energija, psichologija.

Anot mokytojų, skaitymo ir klausymo pratimuose žodynas atitinka B2 lygio gebėjimus, tiesa, pasitaiko sąvokų ir kolokacijų, būdingesnių C1-C2 lygmeniui (pvz. veiksmažodis exacerbate). Neįprastai daug dėmesio reikalavo pirmosios skaitymo ir klausymo užduotys, kuriose tenka atidžiai analizuoti, ieškoti detalių, parodančių kelią galimo atsakymo link. Nors užduotys pagal idėją turėjo būti lengviausios, daugeliu atvejų pirmose užduotyse stengtasi žemesnio lygio mokinius suklaidinti.

Mokytojų manymu, rašymo užduotys taip pat buvo aiškios, panašios į buvusių metų užduotis. Esė dalyje mokinių prašoma aprašyti globalėjančio pasaulio įtaką gimtajai kultūrai. Čia galima pasirinkti bet kurį iš trijų minčių reiškimo būdų: cause-effect (išryškinant TIK effect dalį), for-and-against, advantages-disadvantages. Tokio pobūdžio tekstus įžangoje dera pradėti kontroline mintimi (thesis statement), kurioje aiškiai pateikiama, kas bus nagrinėjama (už/prieš, efektai, privalumai-trūkumai).

Egzamino užduočių atsakymais pasidalinę mokytojai taip pat pažymi, jog kiekvieną dėstymo pastraipą dera pradėti kokiu nors siejamuoju žodžiu (on the one hand, on the other hand, however, moreover, first of all ir t.t), dera nepamiršti tinkamai argumentuoti (prašoma bent dviejų argumentų), pateikti pavyzdžių. Išvadinę pastraipą vėlgi dera pradėti kokiu nors siejamuoju žodžiu (in conclusion, all in all, putting everything into consideration), apibendrinti iškeltus teiginius ir palikti vietos skaitytojo apmąstymui (food for thought).

Anot mokytojų, pusiau formalaus laiško rašymo dalyje reikėjo nepamiršti struktūrizuoti tekstą (kiekvieną prašomą punktą pradėti analizuoti naujoje eilutėje), nepamiršti kreipinio (Mr. Edwards), nepamiršti atsisveikinti, kaip yra prašoma užduotyje (Alex Brown vardu). Įdomesnis gal tik rašymo tikslas – rašoma ne su tikslu padėkoti ir kažkur pakviesti ar užsirezervuoti vietą, bet paprašyti rekomendacinio laiško iš buvusio vadybininko.

Mokytojai apibendrina, jog šių metų rezultatai, tikėtina, bus geresni nei praėjusių metų, kadangi egzaminas ypatingų iššūkių sukelti neturėjo.

Preliminarūs atsakymai:

Listening pt. 1

1. B
2. C
3. C
4. B
5. B
6. B
7. A
8. C
9. A
10. C

Listening pt. 2

11. C
12. A
13. C
14. A

Listening pt. 3

15. C
16. B
17. G
18. F
19. D

Listening pt. 4

20. toxic
21. soil
22. process
23. preferable
24. postpone
25. upgrade

Reading pt. 1.

26. F
27. B
28. E
29. D

Reading pt. 2.

30. permanent
31. projects
32. place
33. control
34. conflict
35. temporary

Reading pt. 3.

36. G
37. D
38. C
39. B
40. F
41. E
42. I

Reading pt. 4.

43. aware
44. manageable
45. linked
46. advancement
47. prevention
48. low
49. emphasis
50. determines

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją