Mokymo aplinkos – pačios įvairiausios, kiekvienas mokytojas dirba su skirtinga. Viską išsiaiškinti, nepaklysti jų gausoje – tikras iššūkis, keliantis daug streso šeimoms. Dėl karantino daugelis tėvų dirba nuotoliniu būdu, o vaikai, prašantys įjungti vienokią ar kitokią programą – net ir kantriausius veda iš proto. Nacionalinė švietimo agentūra sudarė skaitmeninių priemonių nuotoliniam mokymui sąrašą. Susipažinti galima čia.

Galiausiai – kaip reaguoti į mokytojo prašymą pradinių klasių mokinukui sukurti pristatymą naudojant „Powerpoint“ programą? Juolab kad vaikai iki tol nebuvo mokomi to daryti. Turbūt aišku, kas turės apmokyti vaiką disponuoti šia ir kitomis programomis. Tėvai pasakoja, jog per šią savaitę teko užsiimti ne tik nuolatiniu tinklo gedimų šalinimu, bet ir pamokų ruošimu, aiškinimu – tai vargina ir juos, ir atžalas.

Viena mama pasiguodė, jog auginant 4 vaikus (3 mokyklinukai ir kūdikis) vienu metu paaiškinti trijų skirtingų dalykų temas – itin sudėtinga.

Prašo nutraukti likusius mokslo metus

Pirmąją dieną nuotolinis ugdymo procesas prasidėjo rimtais trukdžiais – nebuvo pasiekiamos nuotolinio mokymo platformos, neveikė elektroninis dienynas. Šalyje yra per 300 tūkst. mokinių – serveriai negali prijungti visų vienu metu.

Švietimo, mokslo ir sporto ministras Algirdas Monkevičius buvo prakalbęs apie galimybę mokslo metus nutraukti anksčiau ir vaikus perkelti į kitas klases. Juolab kad mokslo metai kai kuriose šalyse yra užbaigiami, vaikai perkeliami į kitą klasę su mintimi, kad kitais metais mokymosi procesas bus intensyvesnis. Visgi galiausiai buvo nutarta tęsti mokslus nuotoliniu būdu.

Prieš savaitę A. Monkevičius paskelbė, kad bus įsigyti 35 tūkst. kompiuterių ir išdalinti socialiai remtinoms šeimoms, jog jose augantys vaikai galėtų nuo kovo 30 d. mokytis nuotoliniu būdu. Ministras teigė, jog bus siekiama nuotolinį ugdymą užtikrinti ir šeimoms, turinčioms daugiau vaikų, nors jos ir ne socialiai remtinos. Ministerijos duomenimis, trūksta apie 18 tūkst. kompiuterių vaikams iš šeimų, kuriose yra keli mokiniai.

Delfi pasiekė kreipimasis visų mokinių ir tėvų vardu. „Nusprendėme nebetylėti. Manome, kad būtų protinga užbaigti šiuos mokslo metus. Iš nuotolinio mokymo nėra jokios naudos, programos dažnai stringa, nemaža dalis mokinių neturi tam tinkamų sąlygų. Taip pat mokymosi krūvis tapo tiesiog nežmoniškas, mokiniai prie pamokų praleidžia visą dieną, nesuspėja atlikti visų užduočių. Tėvams taip pat sunku, viskas gula ant jų pečių, be to ir patys turi dirbti savo darbus. Ar kas nors pagalvojo apie mokytojus? Juk jie turi šeimas, visą dieną vargsta, ieško užduočių mokiniams, kas prižiūri jų vaikus?“, – rašoma laiške.

Peticiją dėl nuotolinio mokymo nutraukimo pasirašė 18 354 asmenys.

Sistemos pajėgumai plečiami

Skaitmeninio ugdymo platformos „Eduka klasė“ administruojančios „Šviesos“ vadovė Milda Juonė sako, kad sistemos pajėgumai toliau plečiami, nuolat teikiama pagalba mokytojams.

Ji neneigė, jog dėl itin didelio prisijungimų skaičiaus, pirmadienį „EDUKA klasės“ sistema išties patyrė laikinus techninius sutrikimus. Visos šalies mokykloms suteikus prieigą prie sistemos, svetainės lankytojų skaičius išaugo daugiau nei 20 kartų, tad iki tol įgyvendinti patobulinimai neatlaikė apkrovų. „Per pastarąsias paras maksimaliai atnaujinome veiklą, todėl jau nuo šiandien prisijungiant trikdžių nebeliko. Šiuo metu sistemoje galima rasti per 300 skaitmeninių vadovėlių, 140 mokytojo knygų ir per 24 tūkst. įvairių skaitmeninių užduočių, skirtų priešmokyklinukams ir 1-12 klasių mokiniams. Netrukus sistema bus papildyta ir ikimokyklinukų ugdymui skirtais mokymo paketais“, – tikino M. Juonė.

Nors šiuo metu didžiausias dėmesys skiriamas išaugusio vartotojų srauto valdymui, esą nuolat tobulinamos ir kitos nuotolinio mokymosi platformos funkcijos bei siūlomas naujas turinys.

Teigiama, kad šiais veiksmais siekiama padėti mokykloms kuo skubiau ir sklandžiau persiorientuoti į nuotolinio mokymo procesą. Jau nuo pirmųjų karantino dienų mokytojams buvo vedami intensyvūs mokymai ir konsultacijos, plečiami klientų aptarnavimo resursai ir infrastruktūros pajėgumai. Be to, naujais leidiniais papildyta abiturientams ir progimnazijų mokiniams skirta „Eduka klasės“ biblioteka.

Sistema veiks daugiau nei dešimtyje serverių

Anot „Šviesos“ technologijų vadovo Giedriaus Žebrausko, per pirmąsias dvi karantino savaites teko iš esmės pakeisti sistemos struktūrą ir ją pritaikyti didesniam vartotojų srautui. Pagrindinis uždavinys – pritaikyti sistemą taip, kad galėtume greitai ir lengvai plėsti pajėgumus prijungiant reikiamą papildomų serverių skaičių.

„Jau kelias savaites žinojome, kad naudotojų skaičius drastiškai augs ir tam nuolat ruošėmės. Dabar visi reikalingi pakeitimai jau atlikti, o nauja sistemos architektūra ir papildomi serveriai leidžia būti pasiruošusiems į srauto pokyčius reaguoti itin greitai. Esant poreikiui, galėsime pasitelkti debesų kompiuterijos sprendimus ir pajėgumus keisti vos per kelias minutes“, – pasakojo technologijų vadovas G. Žebrauskas.

Nuo šiol atskiros skaitmeninio ugdymo platformos dalys veiks skirtinguose serveriuose. Tai užtikrins didesnį funkcionalumą, spartą ir leis paskirstyti prisijungusiųjų srautą.

„Anksčiau sistema veikė viename serveryje, kurio su kaupu pakakdavo turėtam vartotojų skaičiui. Tačiau tai reiškė, jog negalėjome lengvai padidinti sistemos galingumo – serverio resursų buvo neįmanoma praplėsti. Šiuo metu plėtimo iššūkiai išspręsti, o serverių turime 15. Juos prižiūri mūsų partneriai „Rackray“, o atnaujinti kodavimo sprendimus padėjo „Mediapark. Atlikome paskutinius pakeitimus ir pritaikėme sistemą taip, kad į išaugusią apkrovą būtų galima reaguoti pridedant papildomus resursus“, – sakė G. Žebrauskas.

Kartu su augančiais infrastruktūros pajėgumais, penkis kartus išaugo ir sistemos klientų aptarnavimo komanda. Darbą nuotoliniu būdu pradėjusiems pedagogams, mokiniams ir jų tėvams kyla daug svarbių klausimų, todėl tikimasi, kad iškilusios problemos bus sprendžiamos efektyviau.

„Klientų aptarnavimo komanda daugiausiai užklausų sulaukia registracijos ir prisijungimo klausimais. Atsižvelgdami į tai, jau paruošėme vaizdo instrukcijas, atsakydami į svarbiausius jų“, – teigė M. Juonė.

Primenama, kad, siekiant užtikrinti sklandesnį nuotolinio ugdymo procesą, rekomenduojama iš anksto sudaryti savaitės ar dienos tvarkaraštį, aptarti kiekvieno užsiėmimo planą ir informuoti apie tai mokinius. Pastarieji turėtų žinoti, kokias užduotis jie galės savarankiškai atlikti spausdintuose leidiniuose. Tuo metu mokytojai nuotoliniu būdu galėtų pateikti teorinės dalies vaizdo įrašą ar nuorodą.

Susidūrus su trikdžiais ar neaiškumais, rekomenduojama kreiptis telefonu +370 614 22022, „Eduka klasės“ klausimais el. paštu klase@eduka.lt, dienyno – dienynas@eduka.lt. Daugiau patarimų mokytojams ir mokiniams čia.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (957)