Pasivažinėjimas dviračiu baigėsi eismo įvykio deklaracija

Michailas Miserkėjevas pasakoja, kad jo istorija – labai paprasta, kasdienė ir nieko blogo nežadėjusi: „Žmona su vaiku išvažiavo pasivažinėti dviračiais. Sustojo degalinėje pripūsti dviračio padangą. Kažkokiu būdu šalia stovėjo automobilis ir dviratis ant jo užvirto.“ Po šio incidento ant svetimo žmogaus automobilio liko apgadinimo žymės.

Kadangi nei vienas iš įvykyje dalyvavusių asmenų nežinojo, kaip elgtis tokiu atveju, išsikvietė policijos pareigūnus ir buvo pildoma eismo įvykio deklaracija, o vėliau Michailas apie tai pranešė draudimo bendrovei, nusiuntė nuotraukas.

Anot BTA turto draudimo specialistės Vasarės Širmelytės, šiuo konkrečiu atveju Michailas drauge su gyventojų turto draudimu įsigijo asmens civilinės atsakomybės draudimą savo šeimai. Po įvykio vyrui buvo pareikštas reikalavimas atlyginti jo sūnaus dviračio padarytą žalą – padengti automobilio remonto kaštus: „Tokiu atveju jis tampa trečiųjų asmenų draudėju, kuriam pareikštas reikalavimas atlyginti žalą, atsiradusią dėl trečiojo asmens turto sugadinimo. Reikalavimas atlyginti žalą taip pat gali būti pareikštas dėl trečiojo asmens kūno sužalojimo, įskaitant mirtį, ir dėl to patirtų išlaidų, kai žala kyla dėl draudėjo įprastos kasdienės veiklos“.

Paklausus Michailo, ar nekilo minčių už apgadinto automobilio taisymą su jo savininku atsiskaityti iškart, pašnekovas sako, kad tam tiesiog nebuvo tikslo: „Mes nenorėjome atsiskaitinėti, nes turime draudimą, būtent tą, ne tik vaikų, o visų šeimos narių civilinės atsakomybės iki tūkstančio eurų per metus“. Žalos dydis tąkart, Michailo teigimu, siekė 160 Eur. Tai reiškia, kad dar 840 Eur metams liko tam atvejui, jei kažkuris iš šeimos narių sukeltų civilinę žalą tretiems asmenims.

BTA draudimo specialistė pasakoja, kad Asmens civilinės atsakomybės draudimas – gana nauja, lietuviams mažai žinoma draudimo forma: „Daugumai žmonių šis draudimas nėra įprastas ir pažįstamas, jie nežino šios paslaugos, kaip ji veikia ir kam yra skirta. Kol kas tik maža dalis klientų, besidraudžiančių turtą, drauge draudžiasi ir asmens civilinę atsakomybę. Atitinkamai ir tokių žalų sulaukiame nedaug: po kelias per mėnesį.“
BTA turto draudimo specialistė Vasarė Širmelytė

Keisčiausi automobilių apgadinimo atvejai: nuo vaikų išraižytų paveikslų iki varnų mėginimo lukštenti riešutus

Automobilių estetikos centro Lietuvoje „ML Auto“ direktorius Nerijus Valiukevičius pasakoja, kad kai kada žymūs įlinkimai ant automobilio atsiranda itin netikėtomis aplinkybėmis: „Buvo atvejis, kai varna pakėlė akmenį aukštai virš automobilio ir jį paleido žemyn, apgadindama transporto priemonę. Tąkart ji sugebėjo apgadinti ne vieną automobilį toje aikštelėje, tokiu būdu varnos bando išlukštenti riešutus“,– sako pašnekovas.

Tuo tarpu subraižyti ar apdraskyti automobiliai taisyklą pasiekia po to, kai vaikai su akmenukais pripaišo paveikslėlių ant šoninių detalių. „Buvo atvejis, kai žmogus su kastuvu nusikasinėjo sniegą nuo automobilio. Taip pat automobiliai apgadinami šepetinėse plovyklose. Tokiems atvejams mes taikome kėbulo poliravimo principą. Kiekvieną įrėžimą šlifuojame ir poliruojame. Jei poliravimas nepadeda, tai įrėžimą pildome dažais ir tada poliruojame“,– kalba „ML Auto“ vadovas.

Nuo varnų, deja, neapdraustas niekas, tačiau draudimo specialistė pasakoja, kad nuo savo neatsargumo ar vaikų išdaigų sukeltų nuostolių tretiems asmenims apsidrausti jau galima: „Labai dažnai su šia rizika yra susiję dviračiai: važiuojant užkliudomas pėsčiasis ar nubraukiamas svetimas automobilis, parduotuvėse užkliuvus dūžta prekės ar vaikai, žaisdami kamuoliu, važiuodami dviračiu, nubraukia dažus nuo svetimų automobilių.“

Vis dėlto, ar automobilį galima apsaugoti nuo kai kurių apgadinimų? N. Valiukevičius sako, kad taip: „Toks būdas tikrai yra, tai apsauginės PPF plėvelės. Mes dengiame automobilius šia plėvele, kuri saugo nuo suraižymų ir kitų mechaninių pažeidimų. Principas toks pat, kaip apsauginė plėvelė ant telefono ekrano, visą automobilį apvelkame ja.“ Plėvelės kaina – nuo 120 Eur už vieną kvadratinį metrą. Deja, automobilio apsaugos nuo įlenkimų, anot pašnekovo, nėra.

Patarimai netyčia sukėlus žalą

N. Valiukevičius teigė, kad yra kelių tipų automobilio apgadinimai: įlinkimai, kurie lyginami išvengiant dažymo, subraižyti ar apdraskyti ir akmenukų išmušinėti automobiliai: „Mažesni linkimai, kurie išlyginami be dažymo, dažnai atsiranda parkingų aikštelėse, nuo kitų automobilių durų, atsirėmus vienam automobiliui į kitą, vaikui atsimušus su dviračio rankena, taip pat krušos padariniai, chuliganizmo atvejai, laukiniai gyvūnai ar medžiai, ypatingai kaštonai, metantys savo vaisius.“

Tokio tipo linkimams išlyginti, anot N. Valiukevičiaus, naudojami specialūs įrankiai, kuriais lyginamas automobilio kėbulas. Lyginimas be dažymo atliekamas per kelias valandas. Pasirinkus automobilio detalės dažymą, darbai trunka 3-5 darbo dienas ar ilgiau. Linkio lyginimo kaina nuo 10 iki 200 Eur ar daugiau, priklausomai nuo atvejo sudėtingumo.

Taigi, apgadinus svetimą automobilį ne autoįvykio metu svarbu nepasimesti ir nesusimaišyti. V. Širmelytė teigė, kad automobilio privalomasis civilinės atsakomybės draudimas padengia visus autoįvykyje nukentėjusių patirtus nuostolius, tačiau įsigyjant transporto priemonės draudimą nėra galimybės drauge įsigyti ir asmens civilinės atsakomybės draudimo.

Tuo tarpu asmens civilinės atsakomybės draudimu, anot ekspertės, padengiama ne tik su automobiliais susijusi netyčinė žala, kurią apdraustasis sukėlė trečiojo asmens turtui ar sveikatai. Tokį draudimą galima įsigyti kartu su turto arba kelionių draudimu. Taigi, kol kas mažai žinoma Lietuvoje draudimo forma, tikėtina, taps vis populiaresnė. Anksčiau tradiciškai apsidraudę automobilius ar namus, dabar žmonės jau dairosi naujų galimybių, kad netyčia jų sukelta žala kitiems būtų deramai atlyginta.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (38)