Vilniuje esanti Antakalnio gatvė neretai įvardijama kaip nuolatinė avarijų vieta, o joje esanti sankryža su Šilo gatve yra viena iš pavojingiausių miesto juodųjų dėmių. Vilniaus gatvių, kuriose 2016 m. įvyko daugiausiai avarijų, dešimtuke pagal avaringumą Antakalnio gatvė užima 7-ą vietą. Pernai vien šioje gatvėje suskaičiuoti 69 eismo įvykiai.

Dar šio trečiadienio rytą Antakalnio ir Šilo gatvių sankryžoje susidūrė keturi automobiliai – „Nissan“, BMW, „Opel“ ir „Mazda“. Greitoji pagalba į ligoninę išvežė „Opel“ keleivę – ją stipriai užgavo išsiskleidusi saugos pagalvė. Vairuotojai nesutarė, kas kaltas dėl avarijos.

Vietiniai neslepia pasipiktinimo

Feisbuko grupėje „Antakalniečių bendruomenė“ vietiniai gyventojai netrukus pareiškė susirūpinimą, mat antradienio vakarą panašiu metu suskaičiavo dar tris šiame ruože įvykusius susidūrimus. Vieni diskusijos dalyviai manė, kad nuolatinių eismo įvykių Antakalnio gatvėje skaičių sumažintų greičio ribojimas. Tuo metu kiti tikino, kad greičio apribojimai problemos neišspręs, esą šviesoforuose trūksta papildomos sekcijos sukantiems į kairę.

Įvairias idėjas siūlę bendruomenės nariai sutiko dėl vieno – itin dažnai gatvėje įvykstančių susidūrimų problemą būtina spręsti. Galų gale, dėl dažnai besikartojančių avarijų važiuojantiems pro šalį tenka gaišti laiką susiformuojančiose spūstyse.

Antakalniečių bendruomenės grupėje pasipiktinimą netvarkinga sankryža išreiškė ir Lietuvos dviratininkų bendrijos pirmininkas Eduardas Kriščiūnas. Jis įsitikinęs, kad šiame ruože juodoji dėmė susidariusi ne dėl greičio viršijimo, o dėl klaidinančio šviesoforo ir atskiros sekcijos posūkiui kairėn trūkumo. Anot jo, avaringumas padidėjo įdiegus žalias bangas ir panaikinus papildomą šviesoforo sekciją iš Šilo gatvės link centro.

„Apie šią sankryžą savivaldybei aiškinu jau nuo 2011-ųjų, tačiau pokyčių nėra. Per brangu mat uždėti papildomą sekciją, nes sugriūtų visa „žalioji banga“ ir tektų ją perprogramuoti. Savivaldybė mano, kad 15 tūkst. eurų yra per didelė suma juodajai dėmei pašalinti“, – piktinasi jis.

Didžiausia problema vadina kamščius

Saugaus eismo ekspertas Artūras Pakėnas taip pat mano, kad problemą išspręstų papildomos sekcijos atsiradimas šviesofore.

„Šioje gatvėje tikrai dažnos avarijos ir nėra papildomos sekcijos šviesofore sukant iš Šilo gatvės į kairę pusę, link miesto. Tiesiog ten dideli greičiai ir lekiantys nuo tilto trenkiasi į sukančius kairėn. Jei distancija – vėl kitos bėdos“, – aiškina saugaus eismo ekspertas.

A. Pakėnas didžiausia šių dienų problema keliuose įvardija kamščius ir dėl jų kylantį vairuotojų nekantrumą.

„Visi bėga nežinia kur ir nežinia ko. Skaito sms ir naršo feisbuke. Tai ko norim – daugeliui žmonių vairavimas tapo neišvengiama blogybe. Jie „gaišta laiką“ vairuodami ir nebenori to daryti, o taip tampa neatidžiais pažeidėjais“, – sako saugaus eismo ekspertas.

Savivaldybė prakalbo apie pokyčius

Vilniaus miesto savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento Eismo organizavimo skyriaus vedėjas Tomas Kamaitis patvirtina, kad tai yra viena iš avaringiausių gatvių Vilniuje.

„Antakalnio ir Šilo gatvės avaringumą lemia keli dalykai – vairuotojai, sukdami į kairę, nepraleidžia vairuotojų, važiuojančių tiesiai. Taip pat kaltas nedrausmingas vairavimas pėsčiųjų atžvilgiu, skubėjimas ir kitų kelių eismo taisyklių pažeidimai sankryžoje“, – aiškina jis.

T. Kamaitis pabrėžia, kad Vilniaus miesto savivaldybė šiuo metu rengia Antakalnio gatvės (nuo Šilo tilto iki Žolyno g., centro kryptimi) techninį projektą. Parengus projektą, bus įrengta papildoma juosta tik viešajam transportui, taip pat suprojektuotas vakarinėje gatvės dalyje dviračių takas, atnaujinti želdiniai, pakeisti šaligatviai, modernizuoti šviesoforai ir gatvės apšvietimas, renovuoti inžineriniai tinklai.

„Siekiant gerinti eismo sąlygas, kitais metais pagal parengtą Antakalnio gatvės rekonstrukcijos projektą planuosime infrastruktūros tobulinimo darbus, bus pertvarkomos sankryžos su šalutinėmis gatvėmis, naikinami kairieji posūkiai į greta gatvės esančias teritorijas. Mažinant srautų konfliktinių susikirtimo taškų skaičių sankryžoje, bus įrengiami atskiri šviesoforai kairiesiems ir dešiniesiems posūkiams“, – aiškina T. Kamaitis.

Jis primena, kad pernai buvo suremontuota gatvės atkarpa nuo Žolyno g. iki Nemenčinės plento. Atnaujinant daugiau kaip kilometrą Antakalnio gatvės, buvo paklota nauja danga, suremontuoti itin prastos būklės šaligatviai ir kelio bortai, atnaujintas gatvės ženklinimas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (25)