aA
Eismas didžiuosiuose šalies miestuose ne vienam eismo dalyviui tampa iššūkiu, o situacija tampa dar sudėtingesnė, kai tenka judėti piko valandomis. Saugaus eismo ekspertai pastebi, kad skubėdami eismo dalyviai neretai neišvengia klaidų, ypač priartėję prie sankryžų. Tam kad eismas vyktų sklandžiai, o nelaimių pavyktų išvengti, specialistai pataria prisiminti kelias taisykles.
Vairuotojų klaidos sankryžose: ne vienas keikia kitus, tačiau patys savo klaidų nepastebi
© DELFI / Kiril Čachovskij

Numatykite į priekį

Pirmiausia, vairuotojai artėdami sankryžų link turėtų tinkamai pasiruošti manevravimui sankryžoje. Patariama ne tik akylai stebėti eismo judėjimo kryptis numatančius kelio ženklus, tačiau esant intensyviam eismui taip pat apmąstyti ir kelis manevrus į priekį.

Jei žinote, kad vienoje sankryžoje važiuosite tiesiai, o kitoje teks pasukti į kairę, geriau iš anksto užimkite manevrui reikalingą, arba arčiausiai reikiamos esančią eismo juostą. Toks pasiruošimas manevrui leis ne tik manevrą atlikti sklandžiau, tačiau padės išvengti desperatiško lindimo į reikiamą eismo juostą taip sukeliant pavojų kitiems eismo dalyviams.

Numatyti į priekį svarbu ir atliekant kitus manevrus sankryžoje, mat kiekvienas vairuotojas turėtų įvertinti ne tik galimybes atlikti norimam manevrui, tačiau ir įvertinti galimus kitų vairuotojų ketinimus ir klaidas. Tik numatant į priekį vairuotojams gali pavykti neprarasti budrumo, lauku priimti reikiamus sprendimus ir išvengti eismo įvykio.

Neblokuokite sankryžų

Ne ką mažiau svarbu, kad priartėję prie sankryžos vairuotojai šviesoforų signalais vadovautųsi įvertinę visas aplinkybes. Mat matydami, kad kitoje sankryžoje yra susidariusi spūstis ir dar vienam automobiliui vietos ten nėra, nereikėtų pradėti važiuoti vien dėl to, kad užsidegė žalios šviesos signalas.

Vilniuje atnaujinta Rinktinės-Žalgirio-Tuskulėnų-Apkasų gatvių sankryža
Vilniuje atnaujinta Rinktinės-Žalgirio-Tuskulėnų-Apkasų gatvių sankryža
© Saulius Žiūra

Būtent tokiais atvejais vairuotojai ne tik užblokuoja sankryžas, tačiau taip pat sukelia didelį pavojų ne tik sau, bet ir kitiems. Mat nepavykus iš sankryžos išvažiuoti laiku, iki kol žalias šviesoforo signalas užsidega kitiems, sankryžoje stovinčiam vairuotojui kyla didelis pavojus, mat tiek važiuoti, tiek laukti, kol vėl jam užsidegs žalia šviesa yra labai rizikinga. Vis dėlto, matydami sankryžoje stovintį automobilį kiti vairuotojai neturėtų pradėti važiuoti ir kelionę tęsti turėtų tik tada, kai būna saugu.

Laikykitės saugaus atstumo

Tiesa, saugaus eismo ekspertai atkreipia dėmesį, kad tokių nesusipratimų pavyktų išvengti, jei sėdintys prie vairo nepamirštų laikytis saugaus atstumo. Anot specialistų, būtent dėl per mažo palaikomo atstumo iki priekyje važiuojančių automobilių vairuotojams kartais ne tik nepavyksta transporto priemonės sustabdyti laiku, tačiau ir tinkamai įvertinti, ar sankryžą pavyks įveikti bei ar tai padaryti pavyks saugiai.

Specialistai akcentuoja, kad ypač rudenį, kai vairuotojų darbą vis dažniau apsunkina lietus ir dargana, vairuotojai turėtų laikytis pusės greičio arba dviejų sekundžių saugaus atstumo. Tai reiškia, kad važiuojant 50 km/val. greičiu atstumas iki priekyje važiuojančio automobilio turėtų būti 25 metrai, arba toks, kad tą pačią vietą, kurią pravažiavo priekyje esantis automobilis pasiektumėte po 2 sekundžių. Jei eismo sąlygos yra ypač sudėtingos patariama šį atstumą padidinti ir iki 3 sekundžių.

Vairuotojų klaidos sankryžose: ne vienas keikia kitus, tačiau patys savo klaidų nepastebi
© DELFI / Josvydas Elinskas

Prisiminkite pėsčiuosius

Saugaus eismo ekspertai vairuotojus įspėja, kad artėdami prie šviesoforais nereguliuojamų sankryžų pastarieji turėtų sumažinti važiavimo greitį net jei važiuoja pagrindiniu keliu. Sėdintys prie vairo turėtų prisiminti, kad tokiose vietose į važiuojamąją kelio dalį bet kuriuo metu gali įžengti pėsčiasis, kurį kiti eismo dalyviai, išskyrus specialiąsias tarnybas su įjungtomis garsinėmis sirenomis ir švyturėliais, privalo praleisti.

Specialistai atkreipia dėmesį, kad daugeliu atvejų, kai šviesoforai neveikia ar tenka važiuoti per šviesoforais nereguliuojamas sankryžas, o vairuotojas nežino, kokiu keliu važiuoja, visais atvejais turėtų elgtis taip, lyg jo užimamas kelias būtų šalutinis.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(15 žmonių įvertino)
4.4000

Top naujienos

Kartą lietuviai jau išgyveno pandemiją: tais metais tauta ėjo „išmirimo keliu“ (145)

Gyvenimas pandemijos sąlygomis nėra saldus: tą galėtų paliudyti ne tik šių dienų lietuviai,...

Vyraus debesuoti ir drėgni orai (7)

Lietuvos orams įtaką turės Šiaurės Europoje plačiai išsiskleidęs žemo atmosferos slėgio...

Koronavirusas vėl kerta darbo rinkai: auga prastovose esančiųjų darbuotojų skaičius (24)

Šalyje sparčiai augant koronavirusinės infekcijos susirgimų skaičiui, prastovose esančių...

Laukiamiausioje Čempionų lygos akistatoje – Messi ir „Barcelonos“ triumfas Turine (3)

UEFA Čempionų lygoje „Barcelona“ iškovojo antrą pergalę iš eilės. Katalonai trečiadienį...

Išgirdusi agresyvaus vėžio diagnozę vilnietė Ana jau laukėsi: buvo nusiteikusi blogiausiam (8)

Mažajai Arianai dar nėra nė metukų – neįtikėtinai ramiai ir viskuo besidominčiai mergaitei...

Giedraitis tritaškius metė pro šalį, tačiau „Baskonia“ šventė pergalę Ispanijoje (1)

Penktą pergalę Ispanijos ACB lygoje iškovojo Vitorijos „Baskonia“ (5-3). Roko Giedraičio ir...

Šimonytė įvardijo, kas ir kaip galėtų valdyti koronaviruso krizę: valdžia negalėjo atsipalaiduoti (403)

Buriamos centro dešinės koalicijos kandidatė į premjeres, Ingrida Šimonytė trečiadienį...

Verslininkų kovoje dėl milijonų – keisti sutapimai teisme (13)

Kol „ Arvi “ įkūrėjas Vidmantas Kučinskas sulaikytas Slovėnijoje, Lietuvoje tęsiasi jo...

|Maža didelių žinių kaina