aA
Nepaisant to, jog avarijos keliuose motociklininkams įprastai baigiasi liūdniau nei kitų transporto priemonių vairuotojams, dauguma jų nė kiek ne mažiau mėgsta greitį ir transporto priemonės galingumo išbandymą. Aiškinamės, kokius pavojus kelyje gali kelti motociklų vairuotojai ir kaip išvengti su jais susijusių avarinių situacijų.
Eismą paralyžavusi motociklo avarija
Eismą paralyžavusi motociklo avarija
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Motociklininkai patenka į eismo įvykius kone kasdien

Rugpjūčio 16 d. apie 14:40 val. Kaune, Petrašiūnuose, R. Kalantos gatvėje, susidūrė automobilis „Subaru Outback“ ir nepilnamečio vairuotas motoroleris „Piaggio Vespa“.

Važiuodamas antra eismo juosta, jis kliudė į kairę norėjusį sukti vyro (gim. 1982 m.) vairuotą automobilį. Eismo įvykio metu nukentėjo jaunas motociklininkas.

Ekspertai pateikė išvadą, kodėl įvyko šis eismo įvykis – dėl visko kaltas saugaus atstumo nesilaikymas.

Tokie ir panašūs eismo įvykiai mūsų šalyje fiksuojami kone kiekvieną dieną – kasmet įvyksta beveik po 200 eismo įvykių, kuriuose dalyvauja ir dažniausiai nukenčia motociklų vairuotojai. Pastebimos tam tikros tendencijos, dėl kokių priežasčių kyla tokios avarijos.

Lietuvos kelių policijos tarnybos atstovė Daiva Žilinskė pastebi, jog motociklų vairuotojai, norėdami išbandyti savo transporto priemonės galingumą, pajausti „adrenalino skonį“, dažnai nesugeba įvertinti eismo situacijos, važiavimo sąlygų, vietos reljefo, kelio būklės.

„Dėl nepasirinkto saugaus važiavimo greičio nesugeba suvaldyti transporto priemonės, įvažiuoja į priešpriešinio eismo juostą ir neišvengia susidūrimo su kita transporto priemone. Negana to, nuvažiuoja nuo kelio, atsitrenkia į medį ar elektros stulpą, pavojingai manevruoja, apvirsta važiuojamojoje kelio dalyje. Įvyksta ir šoniniai susidūrimai – tai susidūrimas su iš šalutinio kelio išvažiavusia ar posūkį darančia transporto priemone, nes pastarosios vairuotojas nesitikėjo „iš niekur išdygusio“ motociklo“, – aiškina pašnekovė.

Anot jos, neretai pasitaiko ir tokių atvejų, kai motociklus vairuoja asmenys, neturintys teisės vairuoti, nesegimas saugos šalmas; vairuojami nustatyta tvarka neįregistruoti motociklai.

Motociklininkams avarijos kerta skaudžiau

D. Žilinskė atkreipia dėmesį į tai, jog daugumos eismo įvykių metu labiau nukenčia motociklų vairuotojai nei kitų transporto priemonių vairuotojai.

„Įvykus, pavyzdžiui, automobilio susidūrimui su motociklu ir šiam apvirtus, dažniausiai ir sunkiau nukenčia asmuo ar asmenys, važiuojantys dvirate, mažiau apsaugota, transporto priemone.

Pašnekovė informuoja, jog šiais metais rugpjūčio mėnesio šalies keliuose užfiksuota 100 eismo įvykių, kuriuose dalyvavo motociklų vairuotojai ir juose nukentėjo žmonės. Žuvo 6 žmonės (5 motociklų vairuotojai ir 1 pėsčioji), 103 eismo dalyviai sužeisti. Žuvusių motociklų vairuotojų amžiaus vidurkis – 35-eri metai.

2016 m. iš viso įvyko 188 eismo įvykiai, kuriuose dalyvavo motociklų vairuotojai: žuvo 11 (iš jų – 10 motociklų vairuotojų) ir 193 sužeisti (tarp jų – 163 motociklų vairuotojai).

2015 metais atitinkamai įvyko 180 eismo įvykių, kuriuose žuvo 14 žmonių (iš jų – 11 motociklų vairuotojų) ir sužeisti 194 (iš kurių 155 motociklų vairuotojai).

Savisaugos instinktai daugeliui darosi svetimi

UAB „Rigveda“ vairavimo mokymų vadovė Vaida Trinkūnienė pastebi, jog dažniausiai motociklininkams užtraukia nelaimes važiavimas per dideliu greičiu judriose miesto gatvėse, lenkimai sankryžose. Anot jos, dažniausia motociklininkų klaida – jie pripranta važiuoti dideliu greičiu ir praranda baimės jausmą, apmiršta jų savisaugos instinktai.

Motociklininkas
Motociklininkas
© DELFI / Domantas Pipas

„Retas lėkdamas dideliu greičiu įvertina, kad kiekvieną akimirką eisme dalyvauja skirtingų gebėjimų eismo dalyviai, ne kiekvienas iš jų turi gerą reakciją. Be to, automobilio vairuotoją nuo išorinio pavojaus dar saugo automobilio laikančioji konstrukcija, oro pagalvės, saugos diržai. Tuo tarpu motociklininkas turi tik šalmą ir aprangą ir bet kokiu atveju griuvęs nuo motociklo patiria stiprų kontaktą su kelio danga ar kitomis transporto priemonėmis“, – teigia V. Trinkūnienė.

Eismo įvykio metu nukenčia tiek motociklininkai, tiek ir kiti eismo dalyviai. „Viskas priklauso nuo to, koks eismo įvykis. Tarkim, dideliu greičiu lekiantis motociklininkas neatsargiai lenkia prieš perėją sulėtėjusį automobilį ir joje mirtinai sužaloja pėsčiąjį. Aišku, įvykus motociklo ir automobilio susidūrimui ar susidūrimui su sunkiasvore transporto priemone, motociklininko patirti sužalojimai bus nepalyginamai rimtesni nei automobilyje važiavusių žmonių“, – lygina vairavimo mokymų vadovė.

Saugumą padeda užtikrinti tinkama apranga

Pašnekovės teigimu, bet kurio vairuotojo pagrindinė kelyje daroma klaida – tai savo galimybių pervertinimas, netinkama avalynė ir apranga.

„Vairuojant galingą motociklą, svarbu ir fizinis pasirengimas. Prieš motociklų sezono pradžią išvažiuojant į bendrojo naudojimo kelius derėtų per žiemą primirštus vairavimo įgūdžius atnaujinti uždaroje aikštelėje“, – pataria ji.

Mokantis motociklo sankabos valdymo, pavaros perjungimo, tolygaus stabdymo, pradėjimo važiuoti iš vietos, kiekvienam pradedančiajam motociklininkui reikia įgusti tinkamai naudoti valdymo įrenginius ir važiuojant išlaikyti pusiausvyrą. Vairavimo mokymų vadovė pastebi, jog dažnai mokymo pradžioje motociklininkai jaučia įtampą, bijo pargriūti, važiuoja įsitempę, todėl nuo įtempto sėdėjimo ir nepatogios padėties atsiranda nugaros skausmai.

„Vairuojant motociklą svarbu ir tinkama avalynė. Griuvimo metu ji turi apsaugoti nuo smūgių bei trinties į asfaltą, važiuojant turi saugoti kojas nuo akmenų ir karšto išmetamųjų dujų vamzdžio, taip pat nuo drėgmės. Padas turi būti rantuotas ir neslidus, kad sustojus ir nuleidus kojas būtų galima tvirtai išlaikyti stovintį motociklą. Taigi dažnas pasirinkęs netinkamą avalynę rizikuoja ir susižeisti“, – aiškina pašnekovė.

Asociatyvi nuotrauka
Asociatyvi nuotrauka
© DELFI / Domantas Pipas

Anot V. Trinkūnienės, ne mažiau svarbus tinkamas šalmo dydis. Per mažas šalmas gali spausti ausis, tai vargina ir atsiranda galvos įtampos skausmai, per didelis šalmas slankiojasi, pasukus galvą nusislenka, tai trukdo vairavimo kokybei ir saugumui. Svarbi ir medžiaga, iš kurios šalmas pagamintas, nes nekokybiškas šalmas gali neapsaugoti rimtos avarijos atveju.

„Net ir važiuojant trumpą atstumą negalima pamiršti specialių saugos priemonių, apsaugančių kūną virtimo atveju. Nepatartina važiuoti motociklu apsirengus rūbus su trumpomis rankovėmis, nes virtimo atveju nuo smūgių ir trinties į kelio dangą bus patirti rimti sužalojimai, daugybiniai, giluminiai odos nubrozdinimai“, – perspėja vairavimo mokymų vadovė.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Top naujienos

Iš medikų lūpų – nerimas dėl užmokesčio: prakalbo apie įspėjimus dėl vėlavimo, kai kuriems pritaikytos prastovos

Praėjusią savaitę Sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga patikino, kad su Covid-19...

Koronaviruso krizė gali priversti peržiūrėti biudžetą: ar užteks pinigų algų didinimui bei išmokoms

Praeitą savaitę Valstybės kontrolė Lietuvoje patvirtino išskirtinių aplinkybių sudarymo...

Antroji viruso sukrėtimo banga kerta Kinijos gamykloms

Nuo praėjusios savaitės į eksporto valdytojos Grace Gao elektroninio pašto dėžutę plūsta...

Oficialu: Klaipėdoje nuo COVID-19 pasveiko šeši pacientai papildyta 20:44 val.  (328)

Klaipėdos miesto meras Vytautas Grubliauskas socialiniame tinkle Facebook pasidalino džiugia...

Micah Zenko

Koronaviruso krizė – didžiausia JAV žvalgybos klaida per visą istoriją

Ši klaida didesnė už Perl Harborą ir Rugsėjo 11 ąją – o dėl jos kaltas Donaldo Trumpo...

Koronavirusu susirgusi Seimo darbuotoja atsisako pateikti savo kontaktus ir maršrutus papildyta Gaižausko komentaru (1288)

Karantino sąlygomis gyvenančioje Lietuvoje – precedento neturintis skandalas. Nors įstatymas...

Pirmadienį šalyje nustatyti dar 7 užsikrėtimo atvejai iš viso šalyje užfiksuotas 491 atvejis (190)

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) praneša, kad šiandien, atlikus tyrimus, Lietuvoje patvirtinti...

Traukiantis šilumai sulauksime sniego ir plikledžio (6)

Antradienio naktį Lietuvos padangėje praplauks nedidelis debesų sūkurys. Vietomis, daugiausia...

Vyrui diagnozavo COVID-19, bet pakartotinai netiria: už kelių dienų į darbą, bet virusą dar gali nešioti (121)

40-metis Andrius (vardas pakeistas, redakcijai žinomas – aut. past.) iš Austrijos, į kurią buvo...

Generalinis komisaras: nubausti už saviizoliacijos pažeidimus patys dar negalime (120)

Šalyje prasidėjus trečiajai karantino savaitei, Lietuvos policija vis dar neturi įstatyminio...

|Maža didelių žinių kaina