aA
Įvairūs kelio nelygumai gali lemti ne tik automobilio techninius gedimus, tačiau net ir skaudžiai pasibaigiančius eismo įvykius. Vairavimo instruktoriai pabrėžia, kad neretai dėl vairuotojų neapdairumo net ir menkiausi kelio iškilimai tampa ypač pavojingomis pinklėmis.
Nelygus kelias
Nelygus kelias
© Stop kadras

Kelio nelygumai yra išskiriami į tris tipus, kurie pažymėti ir skirtinguose kelio ženkluose. Vienas pagrindinių – bendrinis, yra ženklas „Nelygus kelias“, kurį primatę vairuotojai turėtų kaip mat sumažinti važiavimo greitį, nors ir nemato esminių kelio dangos pasikeitimų.

Daugiau dėmesio atstumui

Vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas aiškino, kad pastebėjus šį ženklą, ar pamačius nelygumus ant kelio, reikėtų ne tik įvertinti pasikeitusias eismo sąlygas, tačiau ir imtis papildomų saugumo priemonių.

„Nors dar vizualiai ir nematote kelio nelygumų, šis ženklas įspėja, kad reikia sumažinti važiavimo greitį ir padidinti atstumą nuo priekyje važiuojančių automobilių. Kiekvienas sėdintis prie vairo turėtų įvertinti, kad važiuojantis priekyje gali staiga stabdyti, todėl tik didesnis atstumas nuo kitos transporto priemonės gali padėti išvengti eismo įvykio“, – sakė vairavimo instruktorius.

Nelygus kelias
Nelygus kelias
© Shutterstock

Saugus greitis

Mokytojas atkreipė dėmesį, kad antrasis kelio nelygumų tipas yra provėžos, kurios dar pavojingesnės tampa pradėjus lyti. A. Pakėnas aiškino, kad dažniausiai provėžos susidaro nuo sunkiasvorio transporto, kurių vėžės yra platesnės nei lengvųjų automobilių, o dėl to pastarosios transporto priemonės tampa nestabilios.

„Lengvojo automobilio vairuotojui važiuojant keliu, kuriame yra susidariusios provėžos, yra daug sunkiau valdyti automobilį, nes jis dėl platesnių provėžų destabilizuojasi. Pajutus, kad vairuojama transporto priemonė „mėtosi“ į šonus, reikia mažinti važiavimo greitį. Tai vienintelis „vaistas“, kuris gali padėti išvengti nelaimės. Tik pasirinkę saugų greitį galėsite tinkamai suvaldyti automobilį“, – aiškino instruktorius.

A. Pakėnas teigė, kad provėžos dar pavojingesnės tampa lyjant, mat jose susikaupęs vanduo nenubėga į kelkraštį, todėl padidėja akvalpanavimo tikimybė, dėl ko automobilis apskritai gali tapti nevaldomas.

Žemaičių gatvė
Žemaičių gatvė
© Kaunas.lt

Saugaus eismo ekspertas pabrėžė, kad tokiose situacijose, kai automobilis praranda stabilumą, nereikėtų vadovautis mitais, kad važiuojant priekiniais ratais varomu automobiliu ir praradus jo stabilumą, reikia didinti greitį, neva taip pavyks sugrąžinti stabilumą, nes priekiniai ratai „ištrauks“. Instruktorius akcentavo, kad po tokių veiksmų pasekmės gali būti itin skaudžios, nes tikimybė, kad automobilis nulėks į griovį, mažėja tik mažinant jo greitį.

Įspėjimas apie kitus

Dar vienas kelio nelygumas – greičio mažinimo kalneliai, kurie taip pat žymimi atskiru ženklu. Saugaus eismo ekspertai tikina, kad vos pamačius šį kelio ženklą, net jei jos ir nesimato, reikėtų numatyti, kad priekyje gali būti pėsčiųjų perėja, todėl turėtų sumažinti važiavimo greitį. Jei pėsčiųjų perėjos nėra, tačiau įspėjamasis ženklas apie greičio mažinimo kalnelį – įrengtas, tai vairuotojams turėtų priminti, kad ruože gali būti kitokių kliūčių, dėl ko reikėtų prilėtinti ir visą dėmesį sutelkti į kelią ir tai, kas vyksta šalia jo.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
1.0000

Top naujienos

Aplankė atsinaujinusį Kauną ir nustebo: po to, ką pamačiau – čia norės atvykti visa Lietuva (9)

Keletą metų įvairiausiose Kauno vietose kabėjo užrašai su perspėjimu: „ Kaunas...

Šeima dvi savaites keliavo po Čekiją, Slovakiją ir Vengriją: papasakojo, ką verta pamatyti, ir kokia situacija po karantino (21)

Kol vieni atostogas svetur atšaukinėja, kiti randa originalių ir saugių būdų, kaip keliauti į...

Po koronavirusu užsikrėtusių uzbekų grasinimų prabilo ligoninės vadovas: policijos sulaukė kelis kartus (115)

17 koronavirusu užsikrėtusių Kauno transporto įmonės darbuotojų izoliuoti Abromiškių...

ES uždraudė keliauti į dar dvi šalis ir iš jų (10)

Europos Sąjungos narės ketvirtadienį išbraukė Juodkalniją ir Serbiją iš sąrašo...

Visą karjerą lydėjusią bambagyslę nukirpęs Ulanovas: kasmet tam ryžto reikėjo vis mažiau (21)

Kai Edgaras Ulanovas paskutinį kartą neturėjo sutarties su Kauno „Žalgiriu“, klubą antram...

Verslams klimpstant į krizę, iššūkis savivaldybei: biudžeto nesurenka, sunku skirti paramą (41)

Daugiau nei pusantro tūkstančio Panevėžio įmonių COVID-19 įstūmė į gilią duobę. Jas iš...

Vilniuje – kraupi meilės drama: tegul šis Romeo dabar nors ir žemę graužia (124)

Tai buvo kerštas merginai – už tai, kad ši nutraukė vos kelias savaites trukusius artimus...

Silvestras Dikčius

Po vidurnakčio dairykitės į šiaurę: ši plika akimi matoma kometa mus aplankys tik po tūkstančių metų

Šių metų liepą dangus pasauliui dovanoja seniai matytą reginį. Neseniai atrasta kometa...

Savo vyrą išduodavo net nešdama šiukšles: dabar akivaizdu – ne veltui (20)

Meilė... Kaip įdomiai jos suvokimas keičiasi bėgant metams. Kai man buvo apie dvidešimt, o...

Dėl seksualinio prievartavimo nuteistas vilnietis ir jo sesuo bandė papirkti Vilniaus teisėją (1)

Panevėžio apylinkės teismas ketvirtadienį skyrė aštuonerių mėnesių laisvės apribojimo...

|Maža didelių žinių kaina