aA
Atėjus vasarai keliuose padaugėjo ne tik namelių ant ratų, tačiau ir automobilių tempiančių priekabas, kemperius ir automobilvežius. Saugaus eismo ekspertai pastebi, kad dėl pasaulyje siaučiančios pandemijos gimtojoje šalyje pasiliekantys žmonės vis dažniau domisi tokių transportavimo priemonių nuoma, tačiau išvažiavę į gatves neišvengia klaidų.
Automobilis su priekaba
Automobilis su priekaba
© Shutterstock

Kelių eismo taisyklės (KET) numato, kad B kategorijos pažymėjimą turintys vairuotojai gali valdyti automobilio ir priekabos junginį, kurio didžiausioji leidžiamoji masė yra iki 3500 kg, mat kitais atvejais privaloma išlaikyti numatytą praktinių įgūdžių patikrinimą. Vis tik nemažai vairuotojų papildomų egzaminų nėra laikę, todėl saugaus eismo ekspertai įvardijo kelias taisykles, į kurias dėmesį turėtų atkreipti ne tik važiuojantys su nedidelėmis priekabomis, bet ir tempiantys namus ant ratų ar vežantys kitus automobilius.

Patikrinkite priekabos techninius parametrus

Pirmiausia, dar prieš prikabinant priekabą prie automobilio, reikėtų įsitikinti, ar ji yra techniškai tvarkinga. Svarbu atkreipti dėmesį, ar užmontuotos padangos yra nenusidėvėjusios ir „nenusėtos“ guzais. Vos prijungus priekabą prie transporto priemonės, reikėtų patikrinti ar veikia gale esantys žibintai ir posūkių signalai.

Saugaus eismo ekspertai atkreipė dėmesį, kad neretai sodo ir statybines prekes vežantys vairuotojai pamiršta, kad važiuojant greičiau lengvesnius daiktus gali išpūsti vėjas, todėl priekabą reikėtų apdengti, o jei to padaryti neįmanoma, daiktai turėtų būti surišti ir pritvirtinti, kad priekabos viduje jie nejudėtų.

Tempiantys priekabas neišvengia klaidų: įsivaizduoja, kad automobilio valdymas nesikeičia
© Adobe Stock

Ne ką mažiau svarbu, kad vairuodami automobilį su priekaba vairuotojai prisimintų, jog sukdami posūkius, apsisukdami ar įvažiuodami į kiemus ar kitas uždaras teritorijas, turėtų manevrą atlikti platesniu kampu nei įprasta. Nors tokių manevrų metu automobilis pravažiuos netrukdomai, priekabos galinis kampas bus arčiau tos pusės, į kurią sukama, todėl gali apgadinti šalia stovinčius automobilius ar kitą turtą.

Atostogaujantys neturėtų atsipalaiduoti

Prie automobilių prikabinti galima ne tik priekabas, bet ir namus ant ratų, kurie ypač didelio dėmesio sulaukia šiltuoju metų laiku. Vis tik tokių junginių valdymas yra dar sudėtingesnis vien dėl to, kad didelė kemperio konstrukcija užstoja vaizdą pro galinį vaizdo veidrodėlį, o dėl aukšto kėbulo, jis labiau veikiamas šoninio vėjo.

Tiesa, nereikėtų pamiršti ir to, kad kemperį tempiančiam automobiliui reikės daugiau laiko ne tik greitėjant, bet ir stabdant, todėl šių transporto junginių vairuotojai turėtų būti itin atidūs bei laikytis didelio atstumo iki priekyje važiuojančių transporto priemonių. Sėdintys prie vairo taip pat turėtų pasirinkti ne maksimalų leistiną, o vairavimo įgūdžius bei eismo sąlygas atitinkantį saugų važiavimo greitį.

Automobilis su priekaba
Automobilis su priekaba
© Shutterstock

Ne ką mažiau svarbu yra tai, kad automobilio tempiamuose kemperiuose, kelionės metu negali būti žmonių, mat tokie nameliai ant ratų dažniausiai neturi įrengtų saugos diržų. Tiek vairuotojas, tiek keleiviai turėtų prisiminti ir tai, kad panorus kemperyje pailsėti ar prigulti, tai reikėtų daryti tik visiškai sustojus ir saugiai įsikūrus.

Gabenantys techniką turėtų neskubėti

Dėl įvairių priežasčių vasarą keliuose padaugėja ir automobilių traukiančių traliukus su kitomis transporto priemonėmis. Saugaus eismo ekspertai aiškino, kad tokias priekabas tempiantys vairuotojai turėtų ne tik tinkamai pritvirtinti vežamą automobilį, bet ir kelionės metu kelis kartus sustoti bei patikrinti ar tvirtinimo diržai neatsiveržė.

Tempiant automobilvežį taip pat reikėtų didesnį dėmesį skirti važiavimo greičiui. Įvažiavus į automagistralę, kur leistinas greitis yra didesnis, tačiau dėl tranzitinio eismo yra susidariusios provėžos, traliukas gali tapti nestabilus, dėl ko pasunkėja ir automobilio valdymas. Saugaus eismo ekspertai pabrėžia, kad siekiant užtikrinti eismo saugumą, tokiais atvejais, tik tinkamai pasirinktas važiavimo greitis gali padėti išvengti nelaimės.

Automobilis su priekaba
Automobilis su priekaba
© Shutterstock

Saugaus eismo ekspertai pataria:

  1. Prieš pajudėdami patikrinkite ar kemperis, priekaba yra techniškai tvarkingi;
  2. Tempdami kemperį išlaikykite didesnį atstumą iki priekyje esančio automobilio;
  3. Rinkitės saugų, o ne maksimalų leistiną greitį;
  4. Sukdami posūkį manevrą atlikite platesniu kampu;
  5. Pradėkite stabdyti anksčiau.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(9 žmonės įvertino)
2.8889

Top naujienos

Slaptoje partijos analizėje – netikėti rinkimų baigties scenarijai ir keistos koalicijos (140)

Artėjant Seimo rinkimams partijos aktyviai tyrinėja ne tik jų pačių, bet ir galimų partnerių ir...

Atgauti pinigus už neįvykusias keliones nepadeda net oficialūs sprendimai (38)

Seimas apsisprendė, kad dėl pandemijos į suplanuotas keliones negalėję išvykti asmenys...

Norint dirbti šį darbą nereikia ilgai mokytis: darbuotojų labai trūksta ir jiems žadami didžiuliai atlyginimai (28)

Specialistų su profesiniu išsilavinimu poreikis rinkoje visuomet buvo aukštas, tai lemia ir vis...

PSO atstovė: su koronavirusu reikės gyventi dar ne vieną mėnesį

Lietuvai gerai sekasi tvarkytis su ko ronaviruso pandemija, tačiau su virusu gyventi dar reikės ne...

Sūnui nupirkusi garsaus vardo batus už 129 eurus pasigailėjo: noriu įspėti kitus (60)

Sūnus nusižiūrėjo internete dailius batelius. Norėjome nupirkti geresnės firmos, kad ilgiau...

Prabilo apie didžiausias Nausėdos klaidas ir iššūkius: jausdamas nuoskaudą gali atkeršyti valdantiesiems (4)

Artėjant prezidento Gitano Nausėdos vadovavimo šaliai metinėms, vidaus ir užsienio politikos...

Pasirodė prognozės, kiek kainuos naujieji „iPhone 12“: daug taupyti nereikės (17)

Jau kurį laiką sklando gandai, kad „ iPhone 12“ bus vienas pigiausių šių metų flagmanų....

10 būdų, kaip reguliuoti kraujospūdį be vaistų (4)

Kai diagnozuoja aukštą kraujospūd į, dažniausiai griebiamės vaistų. Iš tiesų kraujospūdis...

Amy Mackinnon

Kas iš tiesų vyksta rusų šnipų padalinyje, kurio agentus nuolat pričiumpa? (1)

GRU padalinys Nr. 29155 susietas su daugeliu liūdnai pagarsėjusių Rusijos nuotykių užsienyje...

Klaipėdiečiams ramybės neduoda agresyvūs kirai: kenčia ir žmonės, ir gyvūnai

Uostamiesčio gyventojų ramybę drumsčia ne tik nuolatiniai kirų klyksmai, jų sukelta netvarka...

|Maža didelių žinių kaina