Teismas paliko galioti žemesnių instancijų teismų sprendimus ir patvirtino, jog abi bendrovės, siekdamos laimėti konkursą, pateikė netikslius duomenis apie siūlomų specialistų kvalifikaciją ir laiku jų nepatikslino.

Aukščiausiojo Teismo nutartyje pažymėta, kad pasiūlymo pateikimo metu AS „Latvjas tilti“ ir UAB „Kauno keliai“ neatitiko kvalifikacijos reikalavimų, nes nei kartu su pasiūlymu, nei vėliau (jį tikslinant) nebuvo pateikti duomenys, įrodantys specialisto patirtį, atitinkančią ginčo pirkimo sąlygoje įtvirtintus reikalavimus.

„Kai kurie rangovai nugalėti viešųjų pirkimų konkursuose siekia bet kokiais būdais. Pergalei pasitelkiamos visos priemonės – ne tik dirbtinai mažinamos darbų kainos, nevengiant jų dempinguoti, bet ir teikiama netiksli informacija ir ji nepatikslinama nustatytu laiku, ką patvirtinto Vilniaus apygardos, Lietuvos apeliacinis, o dabar ir Lietuvos Aukščiausiasis Teismas“, – sako Egidijus Skrodenis, Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos direktorius.

„Direkcija laikosi pozicijos, kad kvalifikaciniais reikalavimais manipuliuojantys rangovai negali vykdyti darbų. Dėl to ypač avaringo „Via Baltica“ kelio plėtros darbų konkurse privalėjome elgtis principingai ir pašalinti procedūras vilkinusius ir kelis kartus netikslią informaciją teikusius rangovus. Tą būtume padarę bet kurių kitų bendrovių atžvilgiu. Galiausiai, sutikime, jog negalime pasitikėti įmonėmis, kurios dar pačiame pradiniame etape imasi neteisėtų gudrybių“, – pridūrė E. Skrodenis.

Direkcija primena, kad iš šio konkurso dėl netikslios informacijos teikimo buvo pašalintas ir kitas tiekėjas – Latvijos bendrovių AS „A.C.B.“, RAB „TILTS“ ir Lietuvos bendrovių UAB „Autokausta“, UAB „Lietuvos kelių statyba“ konsorciumas. Nors šios bendrovės ginčijo tokį Direkcijos sprendimą teismuose, teismai patvirtino, kad Direkcija buvo teisi.

„Pralaimėtų viešųjų pirkimų konkursų skundimas teismams bei šaliai svarbių infrastruktūros projektų stabdymas daliai bendrovių, deja, yra įprasta praktika. Bene kiekvienas didesnės apimties viešųjų pirkimų konkursas skundžiamas teismui, dėl to vėluoja darbų pabaiga. Vien dėl šio ginčo „Via Baltica“ projekto darbų pradžia užtruko apie pusę metų. Manau, kad už tokius piktavališkus veiksmus turėtų būti taikoma atsakomybė“, – pabrėžia E. Skrodenis.

Bendrovėms AS „Latvijas tilti“ ir UAB „Kauno keliai“ nepalankų sprendimą Vilniaus apygardos teismas priėmė dar 2015 m. birželio 30 d. Palikti nepakeistą žemesnės instancijos teismo sprendimą nusprendė ir Lietuvos apeliacinis teismas praėjusių metų rugpjūčio 25 d. nutartimi.
Teismai pripažino, jog dalyvaudamos konkurse bendrovės AS „Latvijas tilti“ ir UAB „Kauno keliai“ neatitiko „Via Baltica“ konkurse keltų kvalifikacijos reikalavimų tiekėjams.

Lietuvos Aukščiausiojo Teismo nutartis yra galutinė ir neskundžiama.

„Latvijas tilti“ ir „Kauno keliai“: sprendimą laikome pergale

„Sprendimą laikome pergale, nes teismas pripažino tai, apie ką visą laiką kalbėjome: skirtingas specialistų kvalifikacijos traktavimas negali būti laikomas melagingos informacijos pateikimu, nors būtent toks buvo oficialiai nurodytas pagrindas mus pašalinant iš konkurso", - teigia Genadijus Kamkalovas, „Latvijas tilti“ valdybos pirmininkas.

Pasak jo, bendrovės patenkintos, kad teismas konstatavo, jog dėl šios dalies direkcijos priimtas sprendimas yra neteisėtas.

„Net jei teismas ir būtų visiškai patenkinęs mūsų skundą, realios situacijos tai nepakeistų - darbai jau vyksta ir greičiausiai jie nebūtų stabdomi. Tokią situaciją turėjome visai neseniai – šių metų pradžioje tas pats teismas pripažino, kad Žiežmarių ir Moluvėnų viadukų statybos konkursas buvo neteisėtas, tačiau darbai nebuvo stabdomi, tik paskirta bauda.

Baudos nėra mūsų tikslas. Mes siekiame sąžiningos konkurencijos. Šie teismo sprendimai jau yra žingsnis pirmyn, nes jie suteikia daugiau aiškumo tiek konkursų organizatoriams, tiek jų dalyviams. Tikimės, kad galiausiai konkursai bus rengiami sąžiningai ir juose nugalės geriausi pasiūlymai. Matau tik tokį būdą, kad Baltijos šalių kelių ir tiltų statybos rinka išliktų konkurencinga Europoje, - komentavo jis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (25)