Svarbios taisyklės

Keliaujantys elektriniais paspirtukais ar dviračiais pirmiausia turėtų prisiminti, kad tai turėtų daryti dviračių takais, pėsčiųjų ir dviračių takais, arba dviračių juostomis, o kur jų nėra – tam tinkamu kelkraščiu. Saugaus eismo ekspertai akcentuoja, kad elektrinių paspirtukų vairuotojai dažnai pamiršta, kad yra priskiriami ne pėstiesiems, o dviratininkams, todėl jie privalo laikytis šioms dviratėms transporto priemonėms numatytų Kelių eismo taisyklių (KET).

Bene dažniausiai konfliktai kyla tada, kai susikerta paspirtukininkų ir pėsčiųjų keliai. Specialistai teigia, kad neretai judėdami greičiau, elektrinių paspirtukų vairuotojai vengia sustoti prieš pėsčiųjų perėjas ir praleisti pėsčiuosius. Vis dėlto KET numatyta, kad pastarieji eismo dalyviai privalo ne tik praleisti keliaujančius pėsčiomis, tačiau ir patiems prireikus judėti per perėją, turi nuo elektrinio paspirtuko nulipti ir važiuojamąją kelio dalį įveikti jį varydamiesi.

Itin svarbu, kad važiuodami dviračių taku ir artėdami važiuojamosios kelio dalies link, paspirtukininkai sumažintų važiavimo greitį, o prieš pėsčiųjų perėjas visai sustotų, įsitikintų, kad kitų transporto priemonių vairuotojai juos mato ir praleidžia ir tik tada tęstų kelionę.

Rudenį paspirtukininkai turėtų prisiminti, kad dėl darganos ar susidariusio rūko rytais dviračių takai būna slidesni, todėl paspirtuko padangos prasčiau sukimba su danga bei gali praslysti. Dėl šios priežasties važiuojantys elektriniais paspirtukais turėtų vengti staigių manevrų ir stabdymo.

Koją pakiša kitų klaidas

Padidėjus transporto srautams keliuose elektrinių paspirtukų vairuotojai taip pat turėtų būti atidesni, mat neretai fiksuojami atvejai, kai valdantys automobilius sukdami į dešinę neapsidairo ar nepastebi šalia važiuojančio paspirtukininko, o dėl to jį nustumia nuo kelio ar partrenkia. Saugaus eismo ekspertai tikina, kad tai yra svarbi taisyklė, kurią turėtų prisiminti automobilių vairuotojai, tačiau savo saugumu privalo pasirūpinti ir patys paspirtukininkai.

Tiesa, specialistai, keliaujančius elektriniais paspirtukais ragina savo saugumą užtikrinti ir kitais būdais. Pirmiausia, šiems eismo dalyviams patariama vengti važiuoti važiuojamąja kelio dalimi, o tais atvejais, kai to išvengti neįmanoma, turėtų ne tik įsitikinti, ar paspirtuko priekyje dega baltos, o gale raudonos spalvos žibintai, tačiau ir pasirūpinti saugos šalmu bei ryškiaspalve liemene su šviesą atspindinčiais elementais. Specialistai patikino, kad taip paspirtukininkai bus ne tik geriau matomi, bet ir saugesni.

Vaikai su paspirtukais

Didesnis dėmesys vaikams

Saugaus eismo ekspertai ragino nepamiršti ir vaikų saugumo. Nepilnamečių, į mokyklą keliaujančių elektriniais paspirtukais, tėvai, turėtų savo atžaloms priminti ne tik jau įvardytas Kelių eismo taisykles, tačiau ir paaiškinti, kad šių transporto priemonių vairuotojams iki 18 metų saugos šalmas yra privalomas, o jaunesniems, kaip 14 metų asmenims važiuoti važiuojamąja kelio dalimi yra draudžiama. Tiesa, jei vaikas yra išlaikęs Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos nustatytą mokymo kursą ir turi mokyklos išduotą pažymėjimą, važiuojamąja kelio dalimi gali važiuoti ne anksčiau kaip sulaukęs 12 metų.

Specialistai pabrėžė, kad svarbu savo saugumu pasirūpinti ne tik keliaujant darbo dienomis, bet ir savaitgaliais. Policijos įvykių suvestinėse vis dažniau pranešama apie neblaivių elektrinių paspirtukų vairuotojų sukeltus eismo įvykius, todėl saugaus eismo ekspertai akcentuoja, kad taip didėja tikimybė ne tik patekti į eismo įvykį bet ir būti nubaustam.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (13)