aA
Iki lubų užkrauti automobiliai gatvėse vairuotojų jau nebestebina, tačiau specialistai tikina, kad tokia praktika yra ypač žalinga, mat prireikus staigiai stabdyti, ar įvykus net ir smulkiam eismo įvykiui, daiktais užkrautame automobilyje esantiems žmonėms kyla daug didesnis pavojus.
Daiktai automobilyje
Daiktai automobilyje
© Shutterstock

Neretai automobilis tampa ne tik kasdiene transporto priemone, bet ir daiktų pervežimo transportu, tačiau draudimo bendrovės Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis teigė, kad tokiais atvejais vairuotojai net neįvertina, kokios rimtos pasekmės gali laukti net ir tada, kai pašaliniai daiktai nėra dideli.

Nei matomumo, nei saugumo

Specialistas aiškino, kad daiktų gabenimo automobilio salone reikėtų vengti net dėl kelių priežasčių. Pirmiausia gale sukrauti daiktai apriboja vairuotojo matomumą per galinio vaizdo veidrodėlį, o dėl to jam gali būti sunku pastebėti lenkimo manevrą atliekantį vairuotoją ar į kitą eismo juostą išvažiuojantį automobilį. Nematydamas, kas vyksta už jo, vairuotojas gali neišvengti eismo įvykio.

Negana to, prireikus staigiai stabdyti, vežami nepritvirtinti daiktai, ypač esantys ant galinės automobilio palangės, su didele jėga kris į priekį ir taip gali sužaloti viduje esančius žmones. Priklausomai nuo daiktų dydžio, toks staigus stabdymas, jei automobilis visiškai nesustojo, gali tapti netgi eismo įvykio priežastimi, kai užgriuvus daiktams vairuotojas nebegebės suvaldyti transporto priemonės. Specialistas aiškino, kad yra užfiksuotų atvejų, kai dėl salone buvusių daiktų žala eismo įvykio metu buvo didesnė.

Daiktai automobilyje
Daiktai automobilyje
© Shutterstock

Kyla pavojus kitiems

Specialistas pabrėžė, kad papildomi daiktai eismo įvykio metu tik dar labiau apsunkins padėtį, nes dėl jų patirti sužalojimai gali būti daug rimtesni. A. Žiukelis taip pat patarė nevežti stambių gabaritų ar ilgų daiktų, mat jų transportavimas lengvuoju automobiliu kelia pavojų ir kitiems eismo dalyviams.

„Nerekomenduojama vežti jokių ilgų daiktų – lentų, kitų statybinių medžiagų, kurias žmonės labai dažnai veža automobilio salone per visą jo ilgį, kartais net ir išsikišusias laukan, atdara bagažine. Dar viena krovinių grupė – dideli ir sunkūs kroviniai – šaldytuvai, skalbimo mašinos ir kiti. Esame fiksavę atvejų, kai nepritvirtinti kroviniai iškrito ant kelio. Taip pat jie kelia pavojų keleiviams, įvykus įvykiui kyla didesnė sužeidimų tikimybė“, – akcentavo draudimo bendrovės specialistas.

Daiktai automobilyje
Daiktai automobilyje
© Shutterstock

Pavojingos ir smulkmenos

A. Žiukelis taip pat pabrėžė, kad dėmesį į saugumą turėtų atkreipti ne tik tie, kurie automobilį prisikrauna iki lubų, tačiau ir kiti vairuotojai, kurių transporto priemonės salone mėtosi vandens buteliukai ar panašūs daiktai. Specialistas pabrėžė, kad tokie daiktai taip pat kelia pavojų eismo saugumui, mat gali pariedėti po automobilio pedalais, dėl ko sustabdyti transporto priemonę ir išvengti eismo įvykio gali tapti neįmanoma.

„Pagrindinis mano patarimas: salone turėtų būti tik vairuotojas ir keleiviai, galbūt smulkūs daiktai, būtini keleiviams kelionės metu – žurnalas ar telefonas, tačiau ne vairuotojui. Viskas. Jei daiktas nėra būtinas kelionės metu, jo vieta – bagažinėje. O visus krovinius reikia vežti tam skirtomis transporto priemonėmis – krovininiais mikroautobusais ir sunkvežimiais“, – pabrėžė A. Žiukelis primindamas, kad papildomi daiktai ir jų svoris taip pat turi įtakos ir degalų sąnaudoms.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(4 žmonės įvertino)
3.0000

Top naujienos

Valdžia nepatenkintų lietuvių nuotaikos: sovietmečio nebesiilgi ir Putinu netiki (356)

Lietuviai skeptiškai vertina demokratijos veikimą šalyje, dalis vis dar ilgisi tvirtos rankos ir...

Atlyginimų padidėjimą pajus ne visi: gali tekti palaukti kitų metų (15)

Seimas pritarė prezidento Gitano Nausėdos siūlymui ir nusprendė padidinti neapmokestinamąjį...

Miestelio šventė baigėsi tragiškai – žmogų užmušė kunigo akivaizdoje (136)

Kėdainių rajone, Krakių miestelyje prieš metus vykusią šventę bei atlaidus vainikavo beprasmė...

„Bloomberg“: Eva – didžiausia grėsmė Lukašenkai (150)

Jos rankos sukryžiuotos, o lūpos sardoniškai pravertos – Eva netikėtai tapo protesto...

Grįžo iš emigracijos ir įkūrė ramybės oazę: lankytojų netrūksta ir darbo dienomis (113)

Greta ir Algirdas Šaumanai iš emigracijos Norvegijoje grįžo prieš trejus metus, tačiau šiandien...

Vilnietis savo istorija nori perspėti kitus: viskas prasidėjo nuo noro „nuskausminti“ jausmus, bet baigėsi kur kas blogiau (87)

Įveikęs priklausomybę nuo narkotikų vilnietis Ruslanas šiandien drąsiai priima gyvenimo...

Garsiausi keliautojai gūžčioja pečiais: Nida – brangiausias planetoje kurortas, pasaulyje tokių mokesčių nėra (452)

Neringa ypatinga ne tik savo gamtos perlais, bet ir mokesčiais, norintiems patogiai ilsėtis jos...

Su mylimąja Deimante susitaikęs reperis Mad Money: nebeliko jokių klausimų (105)

Praėjusių metų sausio 31-ąją, kai ant raudonojo M.A.M.A apdovanojimų kilimo pozavo tik su...

Į Barseloną atvykęs Jasikevičius: darbai jau pradėti (149)

Buvęs Kauno „Žalgirio“ vyriausiasis treneris Šarūnas Jasikevičius sekmadienį atvyko į...

|Maža didelių žinių kaina