aA
Manevravimas sankryžose ir pirmumo taisyklių nesilaikymas neretai tampa pagrindinėmis eismo įvykių priežastimis ne tik pradedantiesiems, bet ir patyrusiems vairuotojams. Saugaus eismo ekspertai teigia, kad tokių klaidų sėdintys prie vairo neišvengia ne tik dėl išsiblaškymo ir neapdairumo, bet ir dėl per didelio pasitikėjimo tiek savimi, tiek kitais.
Sankryžose vairuotojai neišvengia klaidų: vieniems koją kišą neapdairumas, kitiems – išgalvotos taisyklės
© DELFI / Paulius Garkauskas

Būkite atidūs

Vairavimo instruktorius Andrejus Savčenko teigė, kad pirmiausia, tiek miestuose zujantys naujakuriai, tiek gatves puikiai pažįstantys ilgamečiai didmiesčių gyventojai, turėtų neskubėti ir kiekvieną kartą stebėti kelio ženklus. Mokytojas pabrėžė, kad vairuotojai visada turi atkreipti dėmesį į esamuoju laiku numatytą eismo organizavimą, mat dienos bėgyje, ar naktį jis gali būti pakeistas, todėl neapdairumas gali tapti skaudžios nelaimės priežastimi.

„Išsiblaškymas ir pirmumo ženklų nepaisymas yra pagrindinė problema, kodėl manevruodami sankryžose vairuotojai patenka į eismo įvykius arba juos sukelia. Pernelyg skubėdami arba dėl pašalinės veiklos vairuojant sėdintys prie vairo nepastebi pirmumo ženklų, o dėl to neišvengia ir klaidų“, – aiškino vairavimo instruktorius.

Klaidas taisykite saugiai

Mokytojas aiškino, kad dar tik artėdami prie sankryžos vairuotojai turėtų įsitikinti ar užima reikiamą eismo juostą, o jei reikia, persirikiuotų. Vis dėlto, vairavimo instruktorius pabrėžė, kad per vėlai pastebėję, jog užimama eismo juosta veda netinkama kryptimi, ar pasukti nepavyks, to nereikėtų daryti bandant „užlįsti“ ar kitiems eismo dalyviams užkertant kelią.

Sankryžose vairuotojai neišvengia klaidų: vieniems koją kišą neapdairumas, kitiems – išgalvotos taisyklės
© DELFI / Karolina Pansevič

A. Savčenko aiškino, kad visada reikia vadovautis Kelių eismo taisyklėmis, todėl net ir tada, kai užimama eismo juosta nėra tinkama, reikėtų važiuoti jos numatyta kryptimi, o atsiradus galimybei saugiai apsisukti, tai padaryti ir toliau tęsti kelionę tikslo link. Tiesa, vairavimo instruktorius teigė, kad į didžiuosius šalies miestus atvykę studentai turėtų atlikti ir namų darbus, dėl kurių judėdami piko valandomis galėtų išvengti klaidų.

„Iš mažesnių miestelių į didmiesčius atvykę studentai turėtų pasipraktikuoti ir ne piko valandomis, geriausia vėliau vakare ar savaitgaliais, reikiamus maršrutus pravažiuoti pasitikrindami, kada ir kur jiems reikia persirikiuoti, kad kelionę galėtų tęsti sklandžiai“, – patarė A. Savčenko.

Įvertinkite galimybes

Vairavimo instruktorius aiškino, kad atidumo turėtų nestokoti ir norintys pasukti į kairę. Nors neretai vairuotojų darbą palengvina papildoma šviesoforo sekcija, tais atvejais, kai jos nėra, sėdintys prie vairo turėtų nepamiršti ne tik praleisti važiuojančių tiesiai ir sukančių į dešinę, tačiau ir tinkamai įvertinti, ar atstumas iki artėjančio automobilio yra pakankamas, kad kirsti sankryžą pavyktų saugiai.

„Prisiminkite, kad jei abejojate, geriau manevro apskritai nedarykite. Žinoma, toks jūsų pasirinkimas gali sukelti šiokį tokį kitų eismo dalyvių nepasitenkinimą, tačiau jūsų saugumas yra svarbesnis, o ir eismas judės greičiau, jei važiuosite saugiai, nei kad sukelsite eismo įvykį ir apskritai užblokuosite sankryžą“, – įžvalgomis dalinosi instruktorius.

Sankryžose vairuotojai neišvengia klaidų: vieniems koją kišą neapdairumas, kitiems – išgalvotos taisyklės
© DELFI / Paulius Garkauskas

Nesivadovaukite mitais

Saugaus eismo ekspertai taip pat akcentuoja, kad vairuotojai važiuodami sankryžose turėtų nesivadovauti mitais, mat vyrauja įsitikinimas, kad jei kelyje yra dvi eismo juostas, o papildomų šviesoforo sekcijų nėra, tai susikirtus iš vienos pusės sukančiųjų į dešinę ir iš kitos pusės sukančiųjų į kairę keliams, sukantys į dešinę turėtų įvažiuoti į pirmą eismo juostą, o sukantys į kairę – užimti antrąją.

Vis dėlto, vairavimo instruktoriai pabrėžia, kad tai yra netiesa ir atvejais, kai iš abiejų pusių vairuotojams dega žalia šviesa, sukantys į dešinę turi pirmenybę ir gali pasirinkti, į kurią eismo juostą įsukti. Šiuo atveju sukantys į kairę turi palaukti ir sukančius į dešinę praleisti.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(15 žmonių įvertino)
4.4000

Top naujienos

Naujos koalicijos darbus dėliojantys liberalai nori keisti vaiko pinigų skyrimą: ne visoms šeimoms jie reikalingi (1190)

Pasiūlymus būsimos koalicijos programai pateikusios Laisvės partijos pirmininkė Aušrinė...

Į sukčių pinkles patekęs vyras prarado 37 tūkst. eurų: skundas Lietuvos bankui nepadėjo (104)

Vienam šalies gyventojui investuotojo karjera susiklostė itin nesėkmingai. 2018 metais jis...

Nesulaikomas Grigonis ir prabilęs Lekavičius ištempė „Žalgirį“ į pergalę Prancūzijoje (279)

Karjeros rungtynes Eurolygoje žaidęs Marius Grigonis bei jam lemiamu metu sėkmingai talkinęs Lukas...

Tarp kandidatų į Konferencijos dėl ES ateities vadovo postą – Dalia Grybauskaitė (174)

Buvusi Lietuvos prezidentė Dalia Grybauskaitė kartu su buvusiais Italijos ir Danijos lyderiais...

Baltarusija uždarė sieną su Lietuva ir kitomis kaimynėmis: nuo 16 val. nebeįleidžiamas lengvasis transportas Linkevičius: oficialios informacijos neturime; papildyta 18:47 (465)

Baltarusija ketvirtadienio popietę uždarė sieną su Lietuva , motyvuodama saugumo reikalavimais...

Apie netikėtus pokyčius pranešęs Lukašenka: situaciją reikės išspręsti, tu pats supranti pasirengęs pasiųsti kariuomenę (89)

Ketvirtadienį Aliaksandras Lukašenka netikėtai pakeitė vidaus reikalų ministrą – vietoje...

Helovinas atkeliauja į Lietuvą: įspūdingiausi „šiurpiausios“ nakties renginiai po atviru dangumi ir paslaptimis apgaubtos vietos (38)

Gausybė moliūgų, šiurpios kaukės ir saldainių kaulijimas vaikštant nuo durų prie durų....

Nuo sekmadienio – privaloma saviizoliacija iš Lietuvos vykstantiems į Jungtinę Karalystę (32)

Lietuva ir Kipras ketvirtadienio vakarą papildė Jungtinės Karalystės paveiktų valstybių...

Eugenija Grižibauskienė | D+ nariams

„Norfos“ įkūrėjas Dundulis apie pieštukų verslą, slapstymąsi nuo reketininkų ir sandėlininko darbą (1)

Taupus ir reiklus, kaip legendinis „Ikea“ įkūrėjas Ingvaras Kampradas, žemaitiškai...

Giedrius Petkevičius/Sausuolis | D+ nariams

Sukčiai SSRS: apsimetinėjo liaudies didvyriais, bėgo iš lagerių tarsi, būtų kasdienybė

Apie tai jums nebūtų parašiusi „Komjaunimo tiesa“, apie tai, tikriausiai nebuvo kalbama ir...

|Maža didelių žinių kaina