aA
Manevravimas sankryžose ir pirmumo taisyklių nesilaikymas neretai tampa pagrindinėmis eismo įvykių priežastimis ne tik pradedantiesiems, bet ir patyrusiems vairuotojams. Saugaus eismo ekspertai teigia, kad tokių klaidų sėdintys prie vairo neišvengia ne tik dėl išsiblaškymo ir neapdairumo, bet ir dėl per didelio pasitikėjimo tiek savimi, tiek kitais.
Sankryžose vairuotojai neišvengia klaidų: vieniems koją kišą neapdairumas, kitiems – išgalvotos taisyklės
© DELFI / Paulius Garkauskas

Būkite atidūs

Vairavimo instruktorius Andrejus Savčenko teigė, kad pirmiausia, tiek miestuose zujantys naujakuriai, tiek gatves puikiai pažįstantys ilgamečiai didmiesčių gyventojai, turėtų neskubėti ir kiekvieną kartą stebėti kelio ženklus. Mokytojas pabrėžė, kad vairuotojai visada turi atkreipti dėmesį į esamuoju laiku numatytą eismo organizavimą, mat dienos bėgyje, ar naktį jis gali būti pakeistas, todėl neapdairumas gali tapti skaudžios nelaimės priežastimi.

„Išsiblaškymas ir pirmumo ženklų nepaisymas yra pagrindinė problema, kodėl manevruodami sankryžose vairuotojai patenka į eismo įvykius arba juos sukelia. Pernelyg skubėdami arba dėl pašalinės veiklos vairuojant sėdintys prie vairo nepastebi pirmumo ženklų, o dėl to neišvengia ir klaidų“, – aiškino vairavimo instruktorius.

Klaidas taisykite saugiai

Mokytojas aiškino, kad dar tik artėdami prie sankryžos vairuotojai turėtų įsitikinti ar užima reikiamą eismo juostą, o jei reikia, persirikiuotų. Vis dėlto, vairavimo instruktorius pabrėžė, kad per vėlai pastebėję, jog užimama eismo juosta veda netinkama kryptimi, ar pasukti nepavyks, to nereikėtų daryti bandant „užlįsti“ ar kitiems eismo dalyviams užkertant kelią.

Sankryžose vairuotojai neišvengia klaidų: vieniems koją kišą neapdairumas, kitiems – išgalvotos taisyklės
© DELFI / Karolina Pansevič

A. Savčenko aiškino, kad visada reikia vadovautis Kelių eismo taisyklėmis, todėl net ir tada, kai užimama eismo juosta nėra tinkama, reikėtų važiuoti jos numatyta kryptimi, o atsiradus galimybei saugiai apsisukti, tai padaryti ir toliau tęsti kelionę tikslo link. Tiesa, vairavimo instruktorius teigė, kad į didžiuosius šalies miestus atvykę studentai turėtų atlikti ir namų darbus, dėl kurių judėdami piko valandomis galėtų išvengti klaidų.

„Iš mažesnių miestelių į didmiesčius atvykę studentai turėtų pasipraktikuoti ir ne piko valandomis, geriausia vėliau vakare ar savaitgaliais, reikiamus maršrutus pravažiuoti pasitikrindami, kada ir kur jiems reikia persirikiuoti, kad kelionę galėtų tęsti sklandžiai“, – patarė A. Savčenko.

Įvertinkite galimybes

Vairavimo instruktorius aiškino, kad atidumo turėtų nestokoti ir norintys pasukti į kairę. Nors neretai vairuotojų darbą palengvina papildoma šviesoforo sekcija, tais atvejais, kai jos nėra, sėdintys prie vairo turėtų nepamiršti ne tik praleisti važiuojančių tiesiai ir sukančių į dešinę, tačiau ir tinkamai įvertinti, ar atstumas iki artėjančio automobilio yra pakankamas, kad kirsti sankryžą pavyktų saugiai.

„Prisiminkite, kad jei abejojate, geriau manevro apskritai nedarykite. Žinoma, toks jūsų pasirinkimas gali sukelti šiokį tokį kitų eismo dalyvių nepasitenkinimą, tačiau jūsų saugumas yra svarbesnis, o ir eismas judės greičiau, jei važiuosite saugiai, nei kad sukelsite eismo įvykį ir apskritai užblokuosite sankryžą“, – įžvalgomis dalinosi instruktorius.

Sankryžose vairuotojai neišvengia klaidų: vieniems koją kišą neapdairumas, kitiems – išgalvotos taisyklės
© DELFI / Paulius Garkauskas

Nesivadovaukite mitais

Saugaus eismo ekspertai taip pat akcentuoja, kad vairuotojai važiuodami sankryžose turėtų nesivadovauti mitais, mat vyrauja įsitikinimas, kad jei kelyje yra dvi eismo juostas, o papildomų šviesoforo sekcijų nėra, tai susikirtus iš vienos pusės sukančiųjų į dešinę ir iš kitos pusės sukančiųjų į kairę keliams, sukantys į dešinę turėtų įvažiuoti į pirmą eismo juostą, o sukantys į kairę – užimti antrąją.

Vis dėlto, vairavimo instruktoriai pabrėžia, kad tai yra netiesa ir atvejais, kai iš abiejų pusių vairuotojams dega žalia šviesa, sukantys į dešinę turi pirmenybę ir gali pasirinkti, į kurią eismo juostą įsukti. Šiuo atveju sukantys į kairę turi palaukti ir sukančius į dešinę praleisti.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(16 žmonių įvertino)
4.4375

Top naujienos

D+ DELFI; Nick Wadhams; Marc Champion, Alberto Nardelli, Jennifer Jacobs

Šaltiniai: Kuleba su Blinkenu Lavrovą „pastatė į vietą“ Rusijos veiksmų laiką gali nulemti netikėtas veiksnys (5)

JAV valstybės sekretorius Antony Blinkenas ir Rusijos užsienio reikalų ministras Sergejus...

Čaplinskas – apie omikron atmainą: virusas mutuoja kaip pagal vadovėlį (128)

Tiek Europoje tiek Jungtinėse Valstijose daugėjant naujų patvirtintų omikron atmainos atvejų...

Žiema parodys tikrą savo veidą – paspaus net 21 laipsnio šaltis (8)

Aukšto atmosferos slėgio sūkurys į Lietuvą atnešė žiemišką šaltį. Po šaltos antradienio...

Neuromokslininkė paaiškino, kodėl netikri prisiminimai pakeičia tikruosius ir kaip galime perrašyti savo praeitį (33)

Ar kada nors esate atsidūrę tokioje situacijoje, kai prisimenant tam tikrą įvykį iš praeities,...

Neįtikėtina: permainingame mače Kėdainiuose – 42-ejų Lukauskio karjeros rezultatyvumo rekordas (32)

Mindaugas Lukauskis per du su puse kėlinio surinko 25 taškus ir iš viso pelnęs 33 taškus...

Augant įtampai dėl Ukrainos – JAV pažadas Rytų Europai (127)

Vienas aukšto rango JAV pareigūnas pirmadienį sakė, kad Vašingtonas pateiktų „teigiamą...

D+Agnė Keizikienė

Urologas Balys Dainys – apie varpos dydį: koks yra vidutinis, o koks – gerokai per mažas? (5)

Visais laikais vyriško pasididžiavimo ilgis buvo jautri tema. Ne vienas paauglys gali prisiminti,...

Seimas svarsto kelias Širinskienės pasitraukimo iš LVŽS versijas: prabilo apie gudrų planą prieš Skvernelį (58)

Vienai iš aktyviausių „valstiečių“ vėliavnešių Agnei Širinskienei paskelbus apie...

Armonaitė – apie pandemijos valdymą: Lietuvai nereikia grįžti prie didesnių ribojimų (116)

Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė anksčiau išsakytos pozicijos nekeičia net...

D+Giedrius Petkevičius/Sausuolis

Tikrasis karo veidas: kokioje padėtyje reikėjo būti, kad pasaulis myriop pasiustų tūkstančius vaikų-karių

Kuomet įsivaizduojame karo veiksmus, vaizduotė dažniausiai „piešia“ rūsčius raumeningus...