Vairavimo instruktorė Olga Židovlenkova pasidalino patarimais, kaip nepakliūti į rūko pinkles. Vos prakalbusi apie rūką žinovė akcentavo, kad jis itin pavojingas ne tik naktį, bet ir saulei patekėjus. Anot vairavimo mokytojos, įvažiavus į rūke paskendusį kelio ruožą, kaip mat keičiasi vairavimo sąlygos, o dėl to vairuotojas ne tik turėtų keisti važiavimo greitį, bet ir imtis papildomų priemonių dėl savo ir kitų eismo dalyvių saugumo užtikrinimo.

Pirmiausia, esant rūkui suprastėja matomumas, o dėl to pailgėja ir reakcijos laikas. O. Židovlenkova pastebėjo, kad jei tokiu keliu bus važiuojama per greitai, galima per vėlai sureaguoti ir priimti netinkamus sprendimus atsiradus kliūčiai. Vis tik kartais vairuotojai ne tik perdėtai pasitiki savimi, bet ir neįvertina galimų pavojų, o rūke, akcentavo pašnekovė, net ir leistinas greitis gali būti per didelis.

„Į kelią gali išbėgti gyvūnai, kuriuos rūke pastebėti itin sunku. Taip pat šalikele gali eiti žmogus be atšvaito, be to rūkas gali paslėpti kitas kliūtis kelyje. Galbūt teko girdėti istoriją, kai ant važiuojamosios kelio dalies gulėjo neblaivus žmogus ir tik dėl to, kad vairuotojas važiavo saugiu greičiu, jis žmogų pastebėjo laiku“, – pasakojo vairavimo mokytoja.

DELFI pašnekovė teigė, kad rūkas yra neprognozuojamas reiškinys ir jau važiuojant rūke gali pasitaikyti ruožų, kur šis – labai sutirštėjęs. Svarbus veiksnys yra ir tai, kad dažnai vairuotojai ryte prie vairo sėda dar užsimiegoję, galbūt gerai nepailsėję, o tai taip pat turi įtakos reakcijos laikui.

Olga Židovlenkova

Įvažiavus į kelio ruožą, kuriame rūkas yra itin tirštas, vairavimo mokytoja patarė ne tik įsijungti rūko žibintus, bet ir avarinį šviesos signalą. Tirštame rūke, aiškino pašnekovė, pavojingu gali būti bet koks greitis, net ir itin mažas, tad įjungtas avarinis šviesos signalas leis važiuojantiems greičiau ar lėčiau kitą automobilį pastebėti iš anksto. Vieno atsakymo, koks greitis saugus tirštame rūke, anot pašnekovės, nėra – saugų greitį reiktų rinktis atkreipus dėmesį į eismo intensyvumą.

Saugus greitis yra mažesnis nei leistinas, tačiau daug kas priklauso nuo žmogaus įgūdžių, automobilio savybių, mat, pavyzdžiui, sunkesniems automobiliams sustoti yra sunkiau ir jų stabdymo kelias yra ilgesnis. Taip pat reikia nepamiršti, kad kelio danga rūke bus slidesnė, nes vandens kondensatas padengia asfalto paviršių ir, nors jis neatrodo šlapias, padangų sukibimas su keliu yra prastesnis“, – aiškino DELFI pašnekovė.

Kaip saugiai važiuoti per rūką:

  1. įvertinti eismo intensyvumą ir sumažinti greitį;
  2. įvertinti kelio dangos būklę ir pasirinkti saugų greitį;
  3. įjungti rūko žibintus;
  4. itin tiršto rūko atkarpose įjungti avarinį šviesos signalą;
  5. esant kritiniam matomumui, sustoti kuo arčiau šalikelės ir įjungti avarinės šviesos signalą.


Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)