aA
Žiemą vairuotojai dažniausiai sulaukdavo įspėjimų dėl plikledžio, atėjęs pavasaris priminė apie kitą pavojų. Sparčiai kintant oro temperatūrai, tiek rytais, tiek naktimis, daug kur susidaro rūkas. Specialistai įspėja, kad tokios eismo sąlygos itin pavojingos.
Rūkas
Rūkas
© Shutterstock

Vairavimo instruktorė Olga Židovlenkova pasidalino patarimais, kaip nepakliūti į rūko pinkles. Vos prakalbusi apie rūką žinovė akcentavo, kad jis itin pavojingas ne tik naktį, bet ir saulei patekėjus. Anot vairavimo mokytojos, įvažiavus į rūke paskendusį kelio ruožą, kaip mat keičiasi vairavimo sąlygos, o dėl to vairuotojas ne tik turėtų keisti važiavimo greitį, bet ir imtis papildomų priemonių dėl savo ir kitų eismo dalyvių saugumo užtikrinimo.

Pirmiausia, esant rūkui suprastėja matomumas, o dėl to pailgėja ir reakcijos laikas. O. Židovlenkova pastebėjo, kad jei tokiu keliu bus važiuojama per greitai, galima per vėlai sureaguoti ir priimti netinkamus sprendimus atsiradus kliūčiai. Vis tik kartais vairuotojai ne tik perdėtai pasitiki savimi, bet ir neįvertina galimų pavojų, o rūke, akcentavo pašnekovė, net ir leistinas greitis gali būti per didelis.

„Į kelią gali išbėgti gyvūnai, kuriuos rūke pastebėti itin sunku. Taip pat šalikele gali eiti žmogus be atšvaito, be to rūkas gali paslėpti kitas kliūtis kelyje. Galbūt teko girdėti istoriją, kai ant važiuojamosios kelio dalies gulėjo neblaivus žmogus ir tik dėl to, kad vairuotojas važiavo saugiu greičiu, jis žmogų pastebėjo laiku“, – pasakojo vairavimo mokytoja.

DELFI pašnekovė teigė, kad rūkas yra neprognozuojamas reiškinys ir jau važiuojant rūke gali pasitaikyti ruožų, kur šis – labai sutirštėjęs. Svarbus veiksnys yra ir tai, kad dažnai vairuotojai ryte prie vairo sėda dar užsimiegoję, galbūt gerai nepailsėję, o tai taip pat turi įtakos reakcijos laikui.

Olga Židovlenkova
Olga Židovlenkova
© DELFI / Andrius Ufartas

Įvažiavus į kelio ruožą, kuriame rūkas yra itin tirštas, vairavimo mokytoja patarė ne tik įsijungti rūko žibintus, bet ir avarinį šviesos signalą. Tirštame rūke, aiškino pašnekovė, pavojingu gali būti bet koks greitis, net ir itin mažas, tad įjungtas avarinis šviesos signalas leis važiuojantiems greičiau ar lėčiau kitą automobilį pastebėti iš anksto. Vieno atsakymo, koks greitis saugus tirštame rūke, anot pašnekovės, nėra – saugų greitį reiktų rinktis atkreipus dėmesį į eismo intensyvumą.

Saugus greitis yra mažesnis nei leistinas, tačiau daug kas priklauso nuo žmogaus įgūdžių, automobilio savybių, mat, pavyzdžiui, sunkesniems automobiliams sustoti yra sunkiau ir jų stabdymo kelias yra ilgesnis. Taip pat reikia nepamiršti, kad kelio danga rūke bus slidesnė, nes vandens kondensatas padengia asfalto paviršių ir, nors jis neatrodo šlapias, padangų sukibimas su keliu yra prastesnis“, – aiškino DELFI pašnekovė.

Kaip saugiai važiuoti per rūką:

  1. įvertinti eismo intensyvumą ir sumažinti greitį;
  2. įvertinti kelio dangos būklę ir pasirinkti saugų greitį;
  3. įjungti rūko žibintus;
  4. itin tiršto rūko atkarpose įjungti avarinį šviesos signalą;
  5. esant kritiniam matomumui, sustoti kuo arčiau šalikelės ir įjungti avarinės šviesos signalą.


Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(3 žmonės įvertino)
3.6667

Top naujienos

Sakartvele – protestų nuojautos: ne visi atvykę rusai slepia savo požiūrį į karą (4)

Užkimštos gatvės, desperatiška būstų paieška, kylančios kainos – toks vaizdas šiuo metu yra...

Kubilius: mūsų opozicija siekia to paties, ko ir Putinas (57)

Europarlamentaras, Tėvynės sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų (TS–LKD) atstovas...

Vokiečių žiniasklaida: dujotiekis „Nord Stream“ sunaikintas visiems laikams (17)

Vokietijos valdžia teigia, kad dėl avarijos Baltijos jūroje abu „Nord Stream“ vamzdžiai ir...

„Wolves“ komandai duris į atrankos turnyro finalą užtrenkė Bulgarijos vicečempionai (4)

Naujai suburtai „BC Wolves“ komandai nepavyko įveikti FIBA Europos taurės atrankos turnyro...

Iš sinoptikų – gera žinia: išliks rudeniška šiluma, lietingų debesų juosta tols

Ketvirtadienio dieną orus lems žemo atmosferos slėgio sūkurys. Lietingų debesų juosta tols nuo...

Sunkią vaikystę išgyvenęs alytiškis Karolis šiandien sėkme mėgaujasi Niujorke: lietuviams turi kelis labai svarbius patarimus (1)

Su žmona Manhatane gyvenantis Karolis Navickas nesutinka su nuomone, kad Niujorkas yra vienišių...

Darius Indrišionis

„Genialus“ Raudonosios armijos planas vos nepražudė Lietuvos žvejų: ištraukę tinklus šie vietoje laimikio gaudavo nudegimų

Po Antrojo Pasaulinio karo sovietų okupuotoje Lietuvoje itin opus buvo ap(si)rūpinimo baltyminės...

Seimo nariai apie jų laukiančius pokyčius: grįžtama į tai, kas čia buvo sovietų laikais (1)

Seime įsibėgėjant rudens sesijai laukia nemažai pokyčių. Anksčiau Seime veikė valgykla,...

Vyrai pasakė savo nuomonę: išvardijo 16 seksualiausių drabužių moterims

Ar norite apsirengti ir atrodyti viliojančiai ? Ar galvojote apie tai, kurie drabužiai vaikinams...

Karas Ukrainoje. Rusų daliniai Donecko srityje klimpsta į labai sudėtingą situaciją „gerų naujienų jiems nėra“: naujai mobilizuotų rusų ešelonui – Ukrainos smūgis (1)

Ukraina gins piliečius savo regionuose, kuriuos yra okupavusios rusų pajėgos ir kuriuose Maskva...