aA
Leistinas greitis ne visada yra saugus greitis – tą pabrėžia saugaus eismo žinovai, akcentuojantys, kad vairuotojai visuomet privalo įvertinti eismo ir oro sąlygas, o tinkamą greitį pasirinkti pagal jas.

„Dažniausiai kelio ženkluose nurodytas leistinas greitis yra apskaičiuotas taip, kad būtų saugus. Bet tai nėra taisyklė. Nes jeigu važiuojate 50 km/val., o kelias apledėjęs, labai greitai vairuotojas gali net ir nedidelio kampo posūkyje išslysti iš kelio“, – akcentavo laidos „Spausk Gazą!“ kūrėjas Izidorius Paukštys.

Kauno apskrities Vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdybos Eismo įvykių registravimo skyriaus specialistė Rasa Baltaševičienė akcentavo, kad tai, koks greitis leidžiamas kelyje, priklauso nuo jame esančios infrastrūros ir to, kokio lygio kelias.

„Jei, pavyzdžiui, kelyje yra pėstiesiems skirta infrastruktūra, stovėjimo aikštelė, natūralu, greitis bus mažesnis. Pavyzdžiui, ir Kauno centre numatytas greitis – 30 km./val. Tai – ne be reikalo, ten daug pėsčiųjų, kitų eismo dalyvių, ne tik vairuotojų. Tam, kad jie jaustųsi saugiai, greitis pasirinktas atitinkamai“, – komentavo žinovė.

Pasak jos, tai, jog ženkluose nurodytas leistinas greitis, nereiškia, kad vairuotojas trūks plyš privalo jo laikytis. Žinovė atkreipė dėmesį į Kelių eismo taisykles (KET), kurios nurodo, kad jeigu vairuotojas negali važiuoti saugiai, jis privalo sustoti. O jeigu eismo sąlygos sudėtingos, pasirinkti saugų greitį, kuris gali būti ir mažesnis nei leistinas maksimalus greitis.

Kaip skiriasi stabdymo kelias

Laidos „Spausk Gazą“ kūrėjai išbandė, kaip skiriasi stabdymo kelias važiuojant skirtingu greičiu. Kitaip tariant, kas gali nutikti, jei vairuotojas numos ranka į perspėjimą ir ten, kur leistinas greitis yra, pavyzdžiui, 50 km/val., važiuos 60 km./val.

Jau pirmasis bandymas kaip reikiant nustebino laidos kūrėjus. Pamėginę važiuoti 10 km/val. greičiau, jie sustojo kur kas toliau.

„Stabdymo kelias – ilgesnis nei visas automobilio kėbulas“ – stebėjosi I. Paukštys, patikrinęs, kiek reikia erdvės norint sustoti, kai automobilis važiuoja 50 km/val., ir kiek – kai važiuojama 60 km./val.

Padidinus greitį iki 70 km/val., stabdymo kelias, lyginant su 50 km/val., išaugo kone dukart. Galiausiai komanda nusprendė patikrinti, kas būtų, jei esant leistinam 50 km/val. greičiui, automobilis važiuotų 100 km/val. greičiu – tai yra, leistiną greitį viršytų dukart.

Rezultatas – pranoko vaizduotę. Laidos komanda suskaičiavo, kad palyginus su tuo, kokio kelio prireikė sustoti važiuojant 70 km/val., važiuojant 100 km/val. greičiu, stabdymo kelias išaugo dar 30 metrų.

„Dvigubai didesnis greitis nėra lygus dvigubai didesniam atstumui. Kuo greičiau važiuojama, tuo daugiau vietos prireikia sustojimui“, – akcentavo laidos kūrėjai.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(6 žmonės įvertino)
2.5000

Top naujienos

Kasiulevičius ir Ambrozaitis apie naują COVID-19 bangą rudenį: gali būti, kad vaistai jau bus (196)

Lietuviams pakankamai neblogai laikantis karantino, sveikatos apsaugos sistema kol kas nepatiria itin...

Greitųjų koronaviruso testų jau galima rasti internete: ką būtina apie juos žinoti (156)

Greituosius koronaviruso COVID-19 testus nesunkiai jau galima rasti ir internete, oficialiose ir...

Užkalnis. Kaip gyvensime, kai karas baigsis? (298)

„Kada baigsis visos tos nesąmonės? Kada viskas sugrįš, kaip buvo iki šiol?“ – tokį...

Po mirčių Ukmergėje – administracijos direktoriaus atsakas: nematau nė vienos padarytos klaidos (99)

Ukmergės rajono savivaldybės administracijos direktorius Darius Varnas laidoje Delfi diena...

Tragiška avarija prie Lentvario: automobilis keliskart vertėsi ir sustojo prie užrašo „Hell“, vairuotojas žuvo (9)

Tragiška avarija Vilniaus pakraštyje, prie Lentvario, Lentvario g. , įvykio trečiadienio vakarą,...

Atidėjus ministerijų jungimą, kartojasi kraustymosi į Kauną scenarijus (69)

Vyriausybei atidėjus Ekonomikos ir inovacijų bei Energetikos ministerijų jungimą, valdančiųjų...

Eurolygos čempiono patarimas „Panathinaikos“: jums reikia ne Obradovičiaus, o Šaro

Atėnų „Panathinaikos“ klube praeityje rungtyniavęs ir 2011-aisiais Eurolygą laimėjęs Aleksas...

COVID-19 atvejų pasaulyje – 913 tūkst., mirčių nuo šios ligos – per 45 tūkst. (12)

Pasaulio sveikatos organizacija trečiadienį vakare paskelbė naujausią naujojo koronaviruso...

PSO kelia nerimą koronaviruso pandemijos „greita eskalacija“ (20)

Pasaulio sveikatos organizacija ( PSO ) trečiadienį pareiškė, kad jai kelia nerimą pastaruoju...

Skaičiai užminė mįslę: krizę išgyvenančioje Italijoje - mirtingumo statistikos paradoksai (236)

Italijos paskelbti duomenys apie gyventojų mirtis rodo, kad regione, kuriam priklauso Milano...

|Maža didelių žinių kaina