Saugaus eismo ekspertai teigia, kad kiekvienas besileidžiantis į kelionę, pirmiausia turėtų ja mėgautis ir neskubėti, o ypač neviršyti jo vairavimo įgūdžius ir eismo sąlygas atitinkančio saugaus greičio, kuris, tikėtina, lankantis nepažįstamame mieste, turėtų būti netgi mažesnis už maksimalų leistiną greitį.

Specialistai ragino vairuotojus neužsiimti pašaline veikla, jei reikia, navigaciją įjungti iš anksto, o vairuojant visą dėmesį skirti būtent eismui, kad nė vienas kelio ženklas, kuris gali padėti pasiekti kelionės tikslą, ar išvengti nelaimės, neprasprūstų pro akis.

Neskubėkite priimti sprendimų

Ne paslaptis, kad vasaros laikotarpiu bene pagrindiniu traukos tašku Lietuvoje tampa šalies pajūris. Vairavimo mokyklos Klaipėdoje vadovas Virginijus Šatas teigė, kad eismas trečiajame didžiausiame šalies mieste nėra sudėtingas, tačiau vairuotojai turėtų būti itin atidūs ir nuolat stebėti kelio ženklus, mat būtent dėl neapdairumo neretai įvyksta ir eismo įvykiai.

Kelionė automobiliu

„Nemažai avaringų situacijų kyla žiedinėje sankryžoje, kur susikerta Baltijos prospekto ir Šilutės plento keliai. Važiuojant pastaruoju keliu atsiranda papildoma juosta, kuri skirta pasukti į dešinę – išvažiuoti pirmame išvažiavime autostrados link. Kelio ženklų nepastebėję vairuotojai šia eismo juosta neretai stengiasi pasiekti antrąjį išvažiavimą, o taip sukelia pavojų kitiems eismo dalyviams“, – aiškino V. Šatas.

Vairavimo mokyklos vadovas išskyrė ir Smiltelės bei Vingio gatvių sankryžą, kurioje vairuotojai taip pat turėtų būti atidesni. V. Šatas aiškino, jog nuo Šilutės pl. važiuojantys Smiltelės gatve ir norintys pasukti į Vingio gatvę, susiduria su gana įdomia situacija: važiuojantiems priešinga kryptimi žalia šviesa dega ilgiau nei tiems, kurie laukia galimybės pasukti į kairę, todėl jau pradėję manevrą, tačiau jo užbaigti nespėję, patenka į keblią situaciją.

„Problema, kyla tada, kai užgesus žaliai vairuotojai patiki, kad ir važiuojantiems priešinga kryptimi šviesoforo signalas pasikeičia tuo pačiu metu, todėl stovintys viduryje sankryžos bando pabaigti savo manevrą į kairę, o tada supranta, kad iš priešingos pusės automobilių eismas vis dar leidžiamas. Kartais tokie atvejai baigiasi eismo nelaimėmis“, – aiškino klaipėdietis.

V. Šatas atkreipė dėmesį, kad neseniai eismo judėjimo tvarka buvo pakeista ir judant Vingio gatve, kai reikia kirsti Smiltelės gatvę. Mat anksčiau šioje gatvėje užėmus pirmą juostą būdavo galima važiuoti tiesiai, tačiau dabar – tik į dešinę. Saugaus eismo ekspertas pripažino, kad tokie pokyčiai sukėlė nemažai nesusipratimų tarp vietinių vairuotojų, todėl ir atvykstantys į miestą turėtų būti itin atidūs, mat tokių vietų mieste yra ir daugiau.

Atkreipkite dėmesį į eismą ratu

Poilsiaujantys Lietuvoje nevengia keliauti ir į kitus šalies kurortus, o ne išimtis – Druskininkai. Nors vairavimo instruktorius Genadij Dubrovskij teigė, kad šiame mieste sudėtingų eismo organizavimo vietų nėra, atvykstantiems į Druskininkus patarė būti itin atidiems, kai tenka įvažiuoti į žiedines sankryžas.

„Įvažiuojant į didelius „žiedus“ vairuotojai kartais nežinodami išvažiuoja į priešpriešinį eismą, todėl atvykstantys turėtų būti dėmesingi ir sekti kelio ženklus. Pasitaiko atvejų, kai privažiavę T. Kosciuškos, Liepų ir Šv. Jokūbo gatvių bei Laisvės alėjos žiedinę sankryžą, vairuotojai pasuka į kairę, nors ten galima judėti tik ratu – į dešinę“, – aiškino G. Dubrovskij.

Kelionė automobiliu

Vairavimo instruktorius akcentavo, kad dėl neapdairumo neretai eismo įvykiai įvyksta ir Maironio bei Žaliosios gatvių sankryžoje. Mat ten važiuojantys Maironio gatve ir sukantys į kairę, į Žaliąją gatvę, turi pirmumą prieš tuos, kurie pastarąja gatve važiuoja tiesiai. Vis tik neretai važiuojantys Žaliąja gatve to neįvertina, nepastebi kelio ženklų bei sukelia eismo nelaimes.

Neviršykite greičio

Kiek daugiau keblumų vairuotojams kyla tada, kai šie atvažiuoja į laikinąją sostinę. Tai pripažįsta ir asociacijos Vairavimo mokytojų gildija vadovas Robertas Litvaitis, kuris teigė, kad įvažiuoti į Kauną nėra sunku, tačiau vairuotojams daugiau keblumų kyla judant miesto centro link.

Tiesa, R. Litvaitis atkreipė dėmesį, kad iš mažesnių miestelių atvykusiems vairuotojams, kurie nėra įpratę prie intensyvaus eismo, gali būti sudėtinga manevruoti A1 kelio atkarpoje nuo Kauno Savanorių prospekto iki „Megos“, mat ten leistinas važiavimo greitis yra 110 km/val., todėl norintiems persirikiuoti, gali kilti keblumų.

„Šioje vietoje eismas yra labai intensyvus, o maksimalus leistinas greitis taip pat yra pakankamai didelis, todėl važiuojantys į Kauną turėtų būti itin dėmesingi“, – sakė R. Litvaitis.

R. Litvaitis aiškino, kad atidesni turėtų būti ir į miestą įvažiuojantys iš pietinių prieigų, mat ten, nors važiuojant keliu taip gali neatrodyti, – driekiasi gyvenvietė, todėl dar net neįvažiavus į miestą reikėtų laikytis 50 km/val. greičio ir jo neviršyti.

Vis tik bene daugiausia keblumų vairuotojams kyla tada, kai važiuojant Kauno pilies link tenka įveikti Jonavos, Šv. Gertrūdos ir Jurbarko gatvių žiedinę sankryžą.

„Reikia pripažinti, kad šioje sankryžoje eismo organizavimas yra gana įmantrus ir išsiskiria tuo, kad iš Šv. Gertrūdos ir Jurbarko gatvių įvažiuojantiems į sankryžą yra teikiamas pirmumas, o važiuojantys „žiedu“ privalo juos praleisti. Būtent dėl to vairuotojai turėtų būti itin atidūs ir sekti kelio ženklus“, – aiškino R. Litvaitis.

Saugaus eismo ekspertas taip pat atkreipė dėmesį, kad iš Naujamiesčio pusės Šv. Gertrūdos gatve važiuojantys Kauno pilies link, žiedinėje sankryžoje turėtų neskubėti, būti itin atidūs ir laiku persirikiuotų į eismo juostą, kuria galėtų važiuoti jiems reikiama kryptimi. Vis tik R. Litvaitis akcentavo, kad nespėję įvažiuoti į reikiamą eismo juostą, to neturėtų daryti desperatiškai, o tiesiog važiuoti toliau ir tikslą pasiekti kita kryptimi.

Kelionės

Sudarykite kelionės planą

Nusprendusiems atostogų metu aplankyti sostinę, vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas patarė pirmiausiai neskubėti, o jei įmanoma, iš anksto susidėlioti kelionės maršrutą. Mokytojas aiškino, jog miesto svečiams gali būti sudėtinga judėti gatvėmis, kur yra numatytas didesnis leistinas greitis. Tiesa, jis išskyrė ir Savanorių žiedinę sankryžą, o ypač įvažiavimą į ją iš Savanorių pr. nuo centro pusės.

„Šioje vietoje yra labai didelis automobilių srautas, todėl įvažiuoti į „žiedą“, jei reikia išvažiuoti Vakarinio aplinkkelio ar Tūkstantmečio gatvės link, gali būti itin sudėtinga. Jei įmanoma, atvykusiems į Vilnių patarčiau vengti šios vietos piko metu, arba norimą tikslą pasiekti kitais keliais“, – aiškino A. Pakėnas.

Saugaus eismo ekspertas taip pat atkreipė dėmesį, kad net ir vilniečiams, po pakeitimų senamiestyje, miesto centre judėti yra gana sudėtinga, todėl miesto svečiams patarė automobilius palikti kiek toliau, o jei to padaryti negalima, į centrą važiuoti pasitelkus navigaciją.

Instruktorius ragino keliautojus planuoti savo kelionės laiką ir siekiant išvengti netikėtumų, vengti pagrindinių piko valandų, kurių metu eismą apsunkina spūstys.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (31)