aA
Kartu su atėjusiu rudeniu ir atvėsusiais orais į didžiuosius šalies miestus grįžo ir vairuotojų galvos skausmas – transporto spūstys. Pirmosiomis rugsėjo savaitėmis Vilniaus ir Kauno vairuotojams vėl teko prisiminti, ką reiškia iki darbo, mokymo įstaigos ar iš jų keliauti valandą ir ilgiau.
© DELFI / Tomas Vinickas
Ekspertai pastebi, kad nepaisant didesnių transporto srautų miestų gatvėse per pirmąją rudens savaitę draudikai fiksavo mažiau eismo įvykių nei atitinkamais vasaros mėnesių laikotarpiais.

„Pirmąją rugsėjo savaitę užregistravome 222 eismo įvykius, apie 40 proc. iš jų Vilniaus mieste. Tuo metu vasaros mėnesiais per savaitę vidutiniškai fiksuodavome iki 300 eismo įvykių. Tai galima paaiškinti tuo, kad gatvėse padaugėjus automobilių, vairuotojai tapo šiek tiek atsargesni, sumažėjo tolimesnių užmiesčio kelionių, dalis vairuotojų po atostogų grįžo prie jiems įprastesnių maršrutų, kuomet vasarą dažniau važiuojama ir į kitus miestus, mažiau žinomais keliais. Be to, vasarą, kai orai geri, o automobilių miestuose ne tiek daug, išvažiuoti į gatves labiau linkę mažai praktikos turintys vairuotojai, kuriems tikimybė patekti į eismo įvykį – didesnė“, – teigia „ERGO Insurance“ Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas.

Draudimo eksperto teigimu, didžiausia eismo įvykio metu užregistruota žala per pirmąją rugsėjo savaitę siekė 5000 eurų. Tiesa, ji užfiksuota ne Lietuvoje, o Švedijoje. Lietuvoje brangiausia avarija buvo registruota Vilniaus mieste. Jos žala siekia daugiau nei 2250 eurų.

Pasak R. Bieliausko, priešingai nei eismo įvykių, transporto spūsčių miestų gatvėse, deja, padaugėjo ženkliai. Ekspertas pažymi, kad dėl piko valandomis nusidriekiančių automobilių kolonų dažnai kalti ir patys vairuotojai, kurie skubėdami, vairuodami nekultūringai ir pažeidinėdami taisykles blogina situaciją keliuose.

„Viena iš dažnų situacijų, su kuria susidurti tenka daugeliui didžiųjų miestų vairuotojų – kai eismo dalyviai esant intensyviam eismui persirikiuodami į kitą eismo juostą bando užlįsti priešais kitus automobilius, nepraleidžia kitų vairuotojų pagal taisykles. Dėl tokių manevrų mažiausiai eismui pralaidžios gatvių vietos dar labiau apkraunamos ir susidaro grūstys. Dažnai taip nutinka šalia žiedinių sankryžų“, – sako R. Bieliauskas.

Anot draudiko, kiekvieną rudenį į didžiųjų miestų gatves taip pat išvažiuoja nemažai naujų vairuotojų, kurie tik neseniai atvyko į didmiesčius studijuoti ar dirbti iš mažesnių gyvenviečių. Jiems miestų gatvės dar nebūna gerai pažįstamos, dažnai jie nėra pripratę ir prie intensyvesnio eismo, todėl net ir nenorėdami kartais pasuka ten, kur neleidžiama, važiuodami tiesiai prie sankryžų rikiuojasi į eismo juostas, skirtas tik sukantiems į vieną ar kitą pusę. Tokiu būdu dažnai blokuojamas kelias kitiems vairuotojams, apsunkinamas eismas ir susidaro spūstys. Tiesa, ERGO draudimo ekspertas pažymi, kad nauji vairuotojai paprastai gana greitai perpranta vairavimo mieste ypatumus, prisitaiko prie didesnių transporto srautų.

„Visiškai išvengti rytinių ar vakarinių transporto grūsčių Vilniuje ir Kaune dar bent keletą metų turbūt nepavyks, bet didesnis vairuotojų sąmoningumas ir auganti vairavimo kultūra tikrai prisidėtų prie to, kad spūstyse būtų praleidžiama mažiau laiko“, – įsitikinęs R. Bieliauskas.

Vilniaus miesto savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ duomenimis, sostinėje transporto srautai pirmosiomis rugsėjo savaitėmis, lyginant su liepos mėnesiu, išaugo maždaug 35 proc., o kai kuriose gatvėse – net ir 50 proc. Didžiausios transporto spūstys piko valandomis susidaro Vilniaus Vakariniame aplinkkelyje, Ukmergės, Geležinio Vilko, Olandų, Tūkstantmečio gatvėse, Laisvės prospekte.
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Top naujienos

Šiurpi ryklio ataka Polinezijoje: turistė neteko abiejų plaštakų ir daug kraujo

Palmėmis apaugusiose Polinezijos salose per retą ryklio ataką buvo sunkiai sužalota turistė...

Nuodų katilu virtusi Alytaus įmonė tikrinta ne kartą ir ne du: leidimą veikti gavo net po krūvos pažeidimų (263)

Alytaus padangų perdirbimo įmonėje UAB „ Ekologistika “ kilęs gaisras primena tikrą...

Astrave gyventojų padvigubės: nauji daugiabučiai laukia branduolinės energetikos specialistų iš Rusijos specialiai DELFI iš Astravo (249)

Astravas nuo panašaus dydžio miestelio Lietuvoje skiriasi tik tuo, kad jo viduryje stovi Lenino...

Alytaus savivaldybė: situacija gaisravietėje gerėja, dūmų joje beveik nematyti

Situacija gaisravietėje gerėja, dūmų joje beveik nematyti, antradienį pranešė Alytaus miesto...

Politikai pavargo nuo Pranckiečio dramos Seime: yra paprastas scenarijus, kuris remiasi pragmatiškais skaičiavimais (266)

„Deja, ponas Pranckietis pasirinko kitą kelią – žaidimą procedūromis, kas veda į niekur arba...

Vertingiausia sutartis Lietuvos istorijoje: rankomis trina ir „Pacers“, ir patys Saboniai (1)

Indianos „Pacers“ klubas patvirtino, kad ilgam pratęsė sutartį su 23-ejų metų 211 cm ūgio...

Gydytoja įvardijo paracetamolio ir ibuprofeno vartojimo klaidas: dėl nežinojimo gresia skaudžios pasekmės (40)

Tikriausiai ne kartą temperatūrai mažinti ar skausmui pašalinti esate vartoję paracetamolį ar...

Norvegijos krona rekordiškai nukrito euro atžvilgiu (84)

Norvegijos krona pasiekė rekordiškai žemą lygį euro atžvilgiu ir viršijo ankstesnį rekordą,...

Kas dešimtas lietuvis per metus praranda po 50 eurų: ar jūs irgi savo pinigus išmetate tiesiog į balą? (18)

Manote, jog 10 euro centų užstatas už pakuotę nėra daug? DELFI atliko eksperimentą, kurio metu...