aA
Naudotus automobilius perkantys vairuotojai neretai transporto priemonę renkasi atsižvelgdami tik į jos išvaizdą. Kai kurie, net ir žinodami, kad gražiai atrodantis automobilis anksčiau buvo apgadintas, į tokią informaciją numoja ranka. Vyrauja įsitikinimas, kad suremontuotas automobilis gali taip pat atlikti savo funkcijas, kaip ir tas, kuriam panašūs darbai atlikti nebuvo, tačiau toks požiūris – klaidingas.
Paaiškino, ką slepia po avarijų suremontuoti automobiliai: to pajusti nenorėtumėte
© ReidasTV

Iš užsienio šalių į Lietuvą atvežami automobiliai neretai būna apgadinti eismo įvykio metu. Dažniausiai tokioms transporto priemonėms atliekami kėbulo remonto darbai, tačiau neišvengiama atvejų, kai būna tiesinami linkę lonžeronai ar kitos automobilio rėminės konstrukcijos.

Negana to, vairuotojai garažuose imasi tvarkyti ir šalyje eksploatuotas, tačiau korozijos pažeistas transporto priemones. Neretai tokie darbai būna atliekami pagal turimas sąlygas, o ne taip, kaip tai numato gamintojas.

Vilniaus Gedimino technikos universiteto Transporto inžinerijos fakulteto Automobilių inžinerijos katedros docentas Vidas Žuraulis teigė, kad bet koks ne specializuotas automobilio kėbulo remontas turi neigiamą poveikį transporto priemonės saugumui eismo įvykio metu.

Kėbulas deformuojasi neprognozuojamai

Docentas aiškino, kad ne pagal numatytus gamintojo reikalavimus suremontuotas automobilis tampa mažiau atsparus net ir menkiausiems smūgiams, o stipresnių susidūrimų metu gali būti labiau pažeidžiamas, nei tai buvo numatyta laboratorijoje. Negana to, kai kuriais atvejais dėl konstrukcinių pakeitimų avarijos metu gali nesuveikti ir oro saugos pagalvė.

Gamintojai dar surinkdami automobilį numato, kuriose vietose, skirtingų smūgių atveju, turėtų linkti kėbulas, kad viduje sėdintys žmonės būtų apsaugoti. Vis tik V. Žuraulis aiškino, kad jei remonto metu jau esami automobilio įlenkimai yra ištiesinami, o virinimo taškai pakeičiami, arba jų atsiranda daugiau, automobilis avarijos metu gali būti sumaitotas neprognozuojamai. Negana to, kai kurių eismo įvykių metu, dėl konstrukcijos pakeitimų, automobiliai netgi lūžta pusiau.

„Pajūrio naujienos“
„Pajūrio naujienos“
© Pajūrio naujienos

Keičiasi automobilių dalių judėjimas

Dėl „auksarankių“ atliktų remonto darbų gali padidėti ir sėdinčiųjų automobilyje prispaudimo rizika. Gamintojai numato, kaip priekinio, galinio ar šoninio smūgio metu turi lūžti ar judėti įvairios automobilio dalys, tačiau dėl atliktų pokyčių avarijos metu variklis gali pasislinkti ne į apačią, o atsidurti salone.

Tokia rizika ypač padidėja, kai garažuose automobilius remontuojantys, ar modifikuojantys vairuotojai, imasi netgi drastiškų veiksmų ir keičia automobilio konstrukciją, variklio tvirtinimo taškus ar montuoja dalis, kurios gamintojo nebuvo numatytos.

Keičiasi dalių savybės

Docentas atkreipė dėmesį, kad savadarbis kėbulo sutvirtinimas taip pat gali turėti neigiamą poveikį. Jis aiškino, kad jei atskiros kėbulo zonos būtų nudažytos pagal jų standumo savybes, visas kėbulas taptų margas ir sunkiai atpažįstamas. Mokslininkas teigė, kad visos kėbulo sritys turi skirtingas savybes ir smūgio metu turi elgtis pagal tam tikrus principus, todėl bet kokia intervencija į kėbulo vientisumą ar jo pagrindinių elementų konstrukciją gali reikšmingai pakeisti deformacijų pobūdį.

„Netgi automobilio remonto metu suteiktus didesnį standumą tam tikroms kėbulo sritims saugumo prasme efektas gali būti priešingas, nes toks kėbulas konkretaus smūgio atveju gali nukreipti deformaciją į kitas kėbulo zonas, kurios tam nenumatytos ir kurios linkusios pavojingai deformuotis salono link. Tai pritaikoma ir netinkamų kėbulo elementų įvirinimų atvejams“, – sakė dėstytojas.

Paaiškino, ką slepia po avarijų suremontuoti automobiliai: to pajusti nenorėtumėte
© Tauragės apskrities VPK nuotr.

Smūgio nesumažins, o pasekmes padidins

VGTU dėstytojas akcentavo, kad gamintojų atliekamas kėbulo surinkimas arba jų nustatytomis metodikomis atliekamas remontas taikant tik tam tikrų kėbulo dalių sujungimą numatytose vietose bei specialiu suvirinimu, užtikrina pakankamą saugumo lygį, tačiau abejotina, kad jis bus išlaikytas automobilį remontuojant po eismo įvykio.

„Labai svarbi kėbulo funkcija eismo įvykio metu yra smūgio energijos sugėrimas, kas reiškia, kad numatytos kėbulo zonos bei kiti automobilio konstrukcijos elementai yra skirti deformacijai ir smūgio, kurį po kelių milisekundžių patirs viduje sėdintys, sumažinimui. Netinkamai remontuotas arba suremontuotas po itin ženklių apgadinimų pagrindinėse kėbulą laikančiose bei smūgį „pasitinkančiose“ zonose automobilis eismo įvykio metu gali nukentėti netikėtai stipriai, o blogiausia tokiais atvejais yra, žinoma, padidėjusi žmonių sužeidimo rizika“, – pabrėžė V. Žuraulis.

Dėl pakeistų automobilio konstrukcijų kyla šios grėsmės:

  1. Automobilis gali būti sumaitotas stipriau nei numatyta;
  2. Didėja vairuotojo ir keleivių prispaudimo rizika;
  3. Kyla pavojus dėl oro saugos pagalvių tinkamo neveikimo;
  4. Smūgio metu kėbulo linkimai gali būti nukreipti į žmones, o ne nuo jų;
  5. Automobilis gali lūžti.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(23 žmonės įvertino)
2.7391

Top naujienos

Pastebėję bent vieną iš šių 3 simptomų, kuo greičiau kvieskite greitąją pagalbą: kiekviena minutė yra aukso vertės (87)

Lietuvoje per metus insultą patiria apie 10 tūkst. žmonių, o 3,5 tūkst. lietuvių insultas...

Kremlius apsimelavo net švenčiausią sau dieną: milijonams žiūrovų pasiūlė klastotę (741)

Gegužės 9-oji arba Rusijoje vadinamoji Pergalės diena dešimtmečius neatsiejama nuo karinio...

Kraupus lietuvio nusikaltimas Airijoje: dukros akivaizdoje nužudė vaiko mamą vyras kalės iki gyvos galvos (18)

51-erių Airijoje gyvenantis lietuvis Edmundas Daukša pripažintas kaltu kraupioje nužudymo...

Po metų pertraukos sugrįžta legendinės, aukso amžių menančios kelionės, kuriose uždrausti džinsai (10)

Pasaulinė pandemija metams sustabdė ir istorinį Rytų ekspresą. Aišku, metai pertraukos – tik...

Po merkiančio lietaus periodo orai keisis: viena savaitgalio diena turėtų maloniai nustebinti (5)

Šiandien Lietuvos orus dar lemia mums labai neįprastas, net nuo Kaspijos jūros atkeliavęs pietinis...

Daktaras Rauba įvertino savo imuniteto būklę po antro skiepo: antikūnų tyrimo rezultatas – iškalbingas (242)

Vilniaus universiteto ligoninės Santaros klinikų Ausų, nosies, gerklės ligų centro...

Andrius Užkalnis | D+

Iššifruoti Rusiją. Vienintelis rusų filmas, kurį reikia pamatyti (4)

Žinoma, tai ne vienintelis rusų filmas, kurį reikia pamatyti. Čia taip tik pasakiau, kad jūs...

Pasaulis gręžiasi į Kiniją vakcinų: kitos išeities nėra (36)

Pasaulis sparčiai tampa vis labiau priklausomas nuo Kinijos dėl vakcinų , kai Indijoje...

Nauja automobilių pardavimo tvarka apsunkino prekybininkų darbą: „Regitra“ tikina, kad laiko pasiruošti buvo per mažai (68)

Nuo gegužės įsigaliojusi nauja automobilių pardavimo tvarka, kuomet privalu iš „Regitros“...

Joana Balčiuvienė | D+

Laidotuvių etiketas, arba kaip nedera elgtis šarvojimo metu: gėda buvo klausytis (4)

„Negaliu kalbėt, Danute, aš pagrabe... Pagrabe, sakau!“ – rikteli dėdulė šarvojimo metu...