aA
Trumpėjant dienoms ir ilgėjant tamsiajam laikotarpiui, viena iš svarbiausių temų tampa pėsčiųjų saugumas. Sniegas, lietus, nuolatiniai šalčiai ir ypatingai trumpas šviesus paros metas apsunkina eismo sąlygas, todėl, nors ir pasirinkus saugų greitį, stabdymo kelias pailgėja, o tai lemia vis atsinaujinantį nelaimių skaičių, teigiama pranešime spaudai.
Atšvaitas
© Marijampolės apsk.VPK

Skatindama saugų eismą, Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos, kartu su valstybinės reikšmės kelius prižiūrinčiomis valstybės įmonėmis ir partneriais spalio 27-ąją organizuoja atšvaitų dieną. Šią dieną visoje Lietuvoje bus platinami atšvaitai ir kitos saugaus eismo priemonės su šviesą atspindinčiais elementais. Tačiau svarbiausias šios dienos tikslas – priminti visuomenei, kad pėstiesiems, dviratininkams ir kitiems eismo dalyviams atšvaitas yra būtina priemonė, kurios pamiršti negalima.

Šiais metais per devynis mėnesius eismo įvykiuose žuvo 41 pėsčiasis, iš jų net 20 – tamsiuoju paros metu. 2016 m. tuo pačiu laikotarpiu, žuvo 39 pėstieji iš jų tamsiuoju paros metu – 26.

Atšvaitą svarbu nešioti teisingai

Vien tik turėti atšvaitą nepakanka. Paliktas stalčiuje atšvaitas niekuo negali padėti į tamsą išėjusiam pėsčiajam. Taip pat svarbu atšvaitą prisitvirtinti teisingai. Yra kelios paprastos taisyklės, kaip teisingai naudoti atšvaitus: juostinį-spyruoklinį atšvaitą svarbu pritvirtinti ant drabužio rankovės (truputį aukščiau rankos riešo) ar ant kojos blauzdos. Pakabinamąjį atšvaitą, pervertą virvele ar grandinėle, reikia prisegti prie drabužių (kišenės), kad jis švytuotų žmogaus kelių aukštyje. Labai dažnai galima pastebėti atšvaitą, kuris yra apvyniotas aplink rankinės rankeną. Taip uždėtas atšvaitas sunkiai pastebimas, dažnai jį uždengia drabužiai. Užmiestyje pėstieji privalo eiti kaire kelio puse prieš automobilių važiavimo kryptį, todėl atšvaitus reikia dėtis ant dešinės rankos ir kojos arba segtis dešinėje drabužių pusėje.

Tamsiu paros metu ir esant geram matomumui, vairuotojas, važiuodamas su įjungtomis artimosiomis šviesomis, pėsčiąjį be atšvaito pastebi likus iki jo 50 metrų. Tačiau važiuojančio 90 km/val. greičiu vairuotojo stabdymo kelias yra 70 metrų.

Vis dėlto pėsčiajam esant su atšvaitu, matomumas padidėja iki 150 metrų. Todėl vairuotojas, važiuodamas 90 km/h greičiu, esant geram matomumui, spės saugiai sustoti iki pėsčiojo palikdamas apie 80 metrų atstumą.

Atšvaitas ir mada – suderinami

Atšvaitą nešioti yra madinga – taip teigia ir STILIUSOS stilistai, kurie atsiliepė į Kelių direkcijos kreipimąsi pasiūlyti, koks šviesą atspindintis aksesuaras būtų patrauklus nešioti. Dizaino specialistų pasiūlyta idėja buvo priimta ir šiuo metu jau yra kuriamas šviesą atspindintis kutas – prie kuprinių ir rankinių tvirtinamas aksesuaras.

Atšvaitai bus platinami visoje Lietuvoje

Spalio 27 dieną atšvaitai bus platinami visoje Lietuvoje. Vis dėlto Kelių direkcija primena, kad atšvaitų kiekis ribotas, todėl vienam asmeniui bus padovanojamas tik vienas atšvaitas.

Taip pat kviečiame ir mokytojus priminti mokiniams apie atšvaitų ir jų nešiojimo svarbą. Kadangi atšvaitų kiekis yra ribotas, mokinių ar darželinukų grupėms nebus galimybės padovanoti atšvaitų.

Atšvaitus ir kitas priemones su šviesą atspindinčiais elementais neatlygintinai bus galima gauti atėjus į Lietuvos automobilių kelių direkciją (J. Basanavičiaus g. 36, Vilnius). Atšvaitai bus platinami nuo 8.00 iki 14.00 val.

Atšvaitų dalijimo vietas rasite čia.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Top naujienos

Katkus: Karbauskis ir „valstiečių“ partija dabar jau pasiekė dugną ir įgijo daugiau priešų (1)

„Kiekviena Lietuvos valdžia pralaimi kitus rinkimus. Tad ši valdžia pralaimės kitus rinkimus, ir...

Po šeštą parą alinančio košmaro Alytuje – naujausios žinios: kai kur tarša viršyta 10 kartų (86)

„Tie momentiniai dalykai tikrai kelia nerimą. Dėl Miklusėnų man labai neramu, darome viską, ką...

Įpyko dėl mokesčio perkant už mažiau nei 20 eurų: Lietuvos įstatymai leidžia tokį taikyti (99)

Užsakymo paruošimo mokestis , – štai su tokiu dar iki šiol nematytu mokesčiu apsipirkusi el....

Kėdainietė tikina nuo vilko apsigynusi lenta: žiūrėjau jam tiesiai į akis (63)

Kėdainių rajono gyventojai jau kuri laiką negali ramiai gyventi dėl vis labiau įžūlėjančių...

Prabilo ir Kauno „Žalgirio“ ultros: tai garbės mums nedaro (71)

Sekmadienį po LKL lyderių kovos ne ką mažiau dėmesio, nei pačios rungtynės ir įvykiai ant...

Paskutinės valandos: ar Sabonis liks Indianoje bei kodėl „Pacers“ ir lietuvio derybos įstrigo? laida „Iš viršaus“ (1)

Kodėl pirmadienio vakaras gali tapti lemtingu Domantui Saboniui ir Indianos „Pacers“ klubui?...

Ar tai Europa, ar Azija: kur pasimetė gruzinai?

Kas išties stebina atvykus į Gruziją, tai jos dvilypumas. Šalis, o taip pat ir visas Kaukazo...

Gauta Seimo teisininkų išvada: ar galima balsuoti dėl Pranckiečio pateikiame pilną išvados tekstą  (328)

Seimo valdybos atstovų paprašyta Teisės departamento išvada dėl pakartotinio balsavimo dėl Seimo...

Ši prancūzė – tikra mūsų laikų stiliaus ikona, iš kurios yra, ko pasimokyti (9)

Nuo 2010 m. savo mados tinklaraštį „Over the Rainbow“ rašanti prancūzų ir britų kilmės...

Dezertyravęs KASP kapitonas išsigando, kad pakenks Lietuvai, bet – ir vėl dezertyravo (63)

Dėl dezertyravimo ir savavališko pasišalinimo iš tarnybos baudžiamojon atsakomybėn patrauktas...