aA
Daugiau nei trečdaliui vairuotojų (36 proc.) dėl automobilio gedimo ar avarijos yra tekę kviestis pagalbą Lietuvos ar užsienio keliuose. Ypač skaudžiai vairuotojų kišenei gali atsiliepti netikėtas sustojimas Vakarų Europoje ir Skandinavijoje, kur išlaidos automobilio transportavimui, pakaitinio automobilio nuomai ar nakvynei viešbutyje yra vidutiniškai penkis kartus didesnės nei mūsų šalyje, atskleidžia „Vilmorus“ atliktas tyrimas ir draudimo bendrovės „Gjensidige Baltic“ Lietuvos filialo surinkti žalų administravimo duomenys.
Automobilis nuslydo nuo kelio
© DELFI / Tomas Vinickas

Sprogusi padanga, elektros ar variklio sistemos gedimai – su tokiomis kliūtimis dažnai susiduria Lietuvos vairuotojai ne tik savo šalyje, bet ir keliaudami po užsienį. Nepavykus pašalinti gedimo savomis jėgomis, į pagalbą vairuotojai kviečiasi ir techninės pagalbos ekipažą. Jei remontas vietoje neįmanomas, automobilis transportuojamas į autoservisą, o vairuotojui ir jo pakeleiviams gali būti suteikiama nakvynė, padengiamos taksi ar pakaitinio automobilio nuomos išlaidos, kol kelionė vėl galės būti tęsiama.

„Gjensidige Baltic“ duomenimis, praėjusiais metais vairuotojui, kurio automobilis susidūrė su techniniais gedimais ar pateko į eismo įvykį, suteikta paslaugų vidutiniškai už 350 litų, o vairuotojui, kuris į bėdą pateko užsienyje – 1700 litų“, - pasakoja „Gjensidige Baltic“ Lietuvos filialo kasko draudimo skyriaus vadovė Asta Andriukaitienė.

Bendrovės duomenimis, vairuotojų iškvietimai į pagalbą Lietuvos keliuose praėjusiais metais sudarė beveik 90 proc., o iš užsienio apie 10 proc. visų kreipimųsi, tačiau pastariesiems suteiktų paslaugų suma prilygo apie 40 proc. bendros suteiktų techninės pagalbos paslaugų sumos.

Daugiausiai (36 proc.) kreipimųsi dėl techninės pagalbos kelyje tarp užsienio valstybių fiksuojama Lenkijoje. Būtent iš šios Lietuvos kaimynės dažniausiai sulaukiama Lietuvos vairuotojų skambučių. Beje, Lenkijoje po kiekvieno įvykio suteikiama transportavimo ar kitų paslaugų vidutiniškai už 1400 litų.

Tuo tarpu didžiausia apmokėta suma už techninės pagalbos kelyje paslaugą užsienyje pernai siekė 7260 litų ir buvo užfiksuota Suomijoje. Didelės sumos pagalbai buvo skiriamos ir vairuotojams, susidūrusiems su kelionės kliūtimis Prancūzijoje (vidutiniškai 4200 litų) ir Vokietijoje (vidutiniškai 3000 litų). Palyginimui, didžiausia draudimo bendrovės apmokėta suma už pagalbą Lietuvos keliuose buvo apie 2000 litų.

A. Andriukaitienė primena, kad techninės pagalbos kelyje paslauga „Autohelp24“ nemokamai teikiama lengvųjų automobilių kasko draudimą turintiems „Gjensidige Baltic“ klientams.

„Iš visų vairuotojų, turinčių techninės pagalbos paslaugą ir patyrusių gedimą ar eismo įvykį kelyje, 84 proc. pasinaudojo automobilio transportavimu, 8 proc. prireikia smulkaus remonto kelyje, o likusiems - pakaitinio automobilio nuomos ar nakvynės viešbutyje”, - sako „Gjensidige Baltic“ Lietuvos filialo Kasko draudimo skyriaus vadovė.

„Vilmorus“ vasario mėnesį „Gjensidige Baltic“ užsakymu atliko tyrimą, kuris parodė, kad 70 proc. vairuotojų, kurių automobiliai sugedo ar pateko avarijas, patekusių į nemalonias situacijas kelyje, pagalbos pirmiausia kreipiasi į artimuosius ar draugus. Beveik 10 proc. sugedusių ar į avarijas patekusių automobilių vairuotojų skambina techninės pagalbos tarnyboms, likusieji pagalbos ieškosi tarp pro šalį važiuojančių vairuotojų.

Specialus projektas „Saugus eismas“
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Top naujienos

Automobilių taršos mokestis dar neįsigaliojo, bet jau veikia: rinkoje pastebima pokyčių (121)

„Kalbos apie automobilių taršos mokestį galimai šiek tiek prisidėjo prie pokyčių Lietuvos...

Apklausa: kokių vaiko pinigų tikisi ir daug, ir mažai uždirbantys tėvai (103)

Didžioji dalis Lietuvos gyventojų palaiko vaiko pinigus, ir tik mažesnioji mano, kad vietoj jų...

Gauti Kinijoje viešėjusio lietuvio mėginio rezultatai (55)

Pirmadienį į Kauno klinikinę ligoninę iš Alytaus atvežtas Kinijoje lankęsis vyras, kuriam buvo...

Londono Sičio perspektyvas po „Brexit“ temdo konfliktas (2)

Diskusijoms apie Europos kapitalo rinkų ateitį po „ Brexit “ iš esmės pavyko išvengti...

The Economist

Mokslininkai sudarė išsamiausią iki šiol genetinį vėžio žemėlapį

Jis atskleidžia, kaip sunku bus perprasti auglius.

Deda tašką mistikai, kuri gaubia Bermudų trikampį (11)

Identifikavus beveik prieš šimtmetį pradingusio laivo nuolaužas buvo paneigta populiari sąmokslo...

Dėl koronaviruso Rusijoje pabrango daržovės (17)

Chabarovsko krašte ir Žydų autonominėje srityje dėl koronaviruso pabrango daržovės .

Paaiškino, kodėl sovietmečiu buvo drastiškai perauklėjami kairiarankiai ir kokios to pasekmės (44)

Visi, kurių moksleiviški metai sutapo su sovietmečiu, puikiausiai žino vieną keistenybę, kurią...

Po tyrimo paaiškėjo: ką daryti, kad laimėtumėte papildomus 10 metų be ligų (6)

Naujas tyrimas parodė – pakoregavus gyvenseną ir įgijus sveikų įpročių, moterims garantuoti...

Psichologė nuolat skubantiems tėvams: nesitikėkite, kad pavyks „multitaskinti“ ir vaikas savaime gerai elgsis (2)

Nors patarimų, kaip auginti ir auklėtis vaikus, netrūksta ir lietuvių autorių knygose, įvairovė...

|Maža didelių žinių kaina