aA
Vairuotojai sutinka, kad automobilio techninė būklė turi tiesioginės įtakos eismo saugumui, tačiau neretai tie patys vairuotojai vengia investuoti į savo transporto priemonę net ir tada, kai važiuojant pasigirsta pašaliniai garsai. Saugaus eismo ekspertai atkreipė dėmesį, kad neretai lietuviai apskritai automobilio technine būkle susirūpina tik tada, kai baigiasi techninės apžiūros galiojimas.
Parodė, kaip sumažino dūmingumą BMW, kuris vos įveikė techninę apžiūrą
Parodė, kaip sumažino dūmingumą BMW, kuris vos įveikė techninę apžiūrą
© Lukas Bartkus

Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) inspektorius Vitalijus Šufinskas teigė, kad vairuotojų įprotis automobilio technine būkle susirūpinti tik artėjant techninei apžiūrai, yra ne tik klaidingas, tačiau ir pavojingas. Mat statistika rodo, kad net 8 proc. eismo įvykių užfiksuotų 2019 metais, įvyko būtent dėl techniškai netvarkingų transporto priemonių.

Svarbu – sustoti laiku

V. Šufinskas aiškino, kad pagrindinė ir didžiausia lietuvių klaida – per mažas dėmesys automobilio padangoms. Specialistas teigė, kad neretai vairuotojai stengiasi taupyti ir numoja ranka į padangų amžių, jei protektoriaus gylis nepasiekia kritinės ribos –1,6 mm vasarą bei 3 mm žiemą. Reikėtų atkreipti dėmesį, kad ilgainiui padangų gumos savybės keičiasi, o dėl to pailgėja ir stabdymo kelias.

„Važiuodami automobiliu su senomis padangomis vairuotojai itin rizikuoja ne tik savo, bet ir kitų eismo dalyvių saugumu. Dėl netinkamų padangų, nors jų protektorius nėra mažesnis nei tai numato Kelių eismo taisyklės, lemiamu metu gali nepavykti sustoti laiku, o pradėjus lyti padidėja akvaplanavimo tikimybė, dėl kurio transporto priemonė apskritai gali tapti nevaldoma ir sukelti eismo įvykį“, – aiškino V. Šufinskas.

Saugaus eismo ekspertas atkreipė dėmesį, kad neretai vairuotojai dažniau domisi transporto priemonės greitėjimu, o ne stabdžių sistemos veikimui. Vis tik anot jo, stabdžių diskus ir trinkeles reikėtų tikrinti dažniau nei kartą per 2 metus, mat kai kuriais atvejais, trinkelės įskyla, o dėl to automobilis gali ne tik pradėti stabdyti netolygiai, tačiau ir apskritai nesustoti laiku.

Techninė apžiūra
Techninė apžiūra

Užtikrinkite matomumą

LTSA inspektorius pabrėžė, kad ne ką mažiau svarbu pasirūpinti ir tinkamu žibintų veikimu. Jų skleidžiamas šviesos spindulys neturėtų ne tik akinti kitų, tačiau ir šviesti per žemai, dėl ko vairuotojui būtų sunku apskritai judėti sutemus. Specialistas aiškino, kad perdegus vienai iš žibintų lempučių, reikėtų nedelsti ir kaip mat ją pakeisti, mat toks techninis neatitikimas gali turėti netgi tragiškų padarinių keliaujant tamsiu paros metu.

Specialistas atkreipė dėmesį, kad būtent žibintų reguliavimas yra vienintelė paslauga, kurią teikia techninės apžiūros stotys, todėl vairuotojams patiems automobilio žibintų spindulio aukščio keisti nereikėtų. o jei dėl remonto darbų tai privaloma – apsilankyti autoservise.

„Labai svarbu, kad matymo neapsunkintų ir nešvarus ar įskilęs priekinis stiklas. Vairuotojai turėtų suprasti, kad dėl prastai valančių valytuvų, ar sueižėjusio stiklo jie gali laiku nepastebėti kliūties bei būti apakinti saulės ar kitos transporto priemonės, dėl ko būna netgi užfiksuojami nuvažiavimai nuo kelio“, – teigė saugaus eismo ekspertas.

Parodė, kaip sumažino dūmingumą BMW, kuris vos įveikė techninę apžiūrą
Parodė, kaip sumažino dūmingumą BMW, kuris vos įveikė techninę apžiūrą
© Lukas Bartkus

Rūdys kenkia ne tik estetikai

V. Šufinskas pabrėžė, kad tinkamai turėtų būti prižiūrimas ir automobilio kėbulas. Nors tai dauguma sieja su estetiniu grožiu, reikėtų nepamiršti, kad korozijos paveiktos rėminės konstrukcijos gali lemti kitokias automobilio kėbulo deformacijas nei tai numatė gamintojas. Būtent dėl šios priežasties net ir nedidelio eismo įvykio metu žmonės gali patirti daugiau sužalojimų ar net žūti.

Saugaus eismo ekspertas taip pat atkreipė dėmesį, kad vasarą keliones automobiliu planuojantys vairuotojai turėtų skirti išskirtinį dėmesį savo transporto priemonių techninei būklei, o pastebėję, kad yra neatitikimų, juos kuo greičiau pašalinti. V. Šufinskas teigė, kad net ir menkas bildėjimas važiuoklėje gali apkartinti kelionę jai dar net neįpusėjus, mat dėl didesnės automobilio apkrovos, gedimų tikimybė tik didėja.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(10 žmonių įvertino)
1.9000

Top naujienos

Europa įvaryta į kampą: tenka rinktis iš dviejų blogybių, akys vėl nukreiptos į branduolinę energiją

Europos Sąjunga yra užsibrėžusi iki 2050 m. tapti klimatui neutralia erdve, tačiau priemonės...

Karas Ukrainoje. Ukrainos kariai prasibrovė iki pasienio su Rusija: pone prezidente, mes čia! perspėjama, kad rusai rengia specialią operaciją „Azovstal“

Ukraina pirmadienį rengiasi naujam Rusijos puolimui rytiniame Donbaso regione, Kyjivui pareiškus,...

Vilniaus oro uoste pasitikta iš Turino sugrįžusi Monika Liu: savo tikslą pateisinau su kaupu (1)

Lietuvai 14-tą vietą „Eurovizijoje“ padovanojusi Monika Liu 12 valandą nakties nusileido...

Ar reikia naikinti papilomas ir apie kokį virusą jos praneša? (1)

Tikriausiai sunku būtų rasti žmogų, neturintį ant kūno nė vienos papilomos. Kai kurie jų turi...

Šeimos marše dalyvavusi moteris pasibaisėjo: kaip galima viešai sakyti tokius dalykus! (2)

Papasakosiu, kaip atrodo renginys, apie kurį susiformavę tiek daug skirtingų nuomonių. Deja,...

NBA sostas – laisvas: Giannio sezonas baigtas, Luka ištempė saviškius

Lemiamose septintosiose NBA konferencijų pusfinalių rungtynėse titulą gynęs Milvokio...

Marso paviršių tirianti įranga užfiksavo iki šiol neregėtus signalus: NASA astronomus apstulbino jų stiprumas

NASA zondas „InSight“ Marse užfiksavo stipriausią kada nors kitoje planetoje įvykusį žemės...

Kraupi avarija Vilniuje: medikai uždraudė vairuoti, bet sėdo prie taksi vairo ir pražudė dvi moteris (4)

Nors dėl sveikatos būklės medikai buvo uždraudę sėstis prie vairo, tačiau tai 61 metų...

Delfi PliusKalbino Kristina Ciparytė, parengė Gabrielė Grinkaitė, laida „Delfi rytas“

Profesorė papasakojo, kokie žmonės turi didelę riziką susirgti nepagydoma širdies liga – pirmieji simptomai visai nekalti (1)

64 milijonai pasaulyje, apie 15 milijonų Europoje ir apie 130 000 Lietuvoje – štai tiek žmonių...